اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ

معرفی فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ:
امروز می خواهیم با یکی از فرودگاه های معروف، بزرگ و پر رفت و آمد کشور روسیه شما را آشنا نماییم، فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ (International Airport Saint Petersburg). این فرودگاه بزرگ علاوه بر درجه اهمیت بالایی که دارد، تاریخی پر فراز و نشیب را از سر گذرانده است.

این فرودگاه در روزگاری نه چندان دور، محل ورود و خروج سران شوروی و مقامات بزرگ دنیا که تصمیماتی سرنوشت ساز برای جهان اتخاذ می کردند، بوده است

فرودگاه سنت پترزبورگ را به نام فرودگاه پولکوو نیز می شناسند. در واقع این فرودگاه اولین فرودگاه شهر سنت پترزبورگ بوده است و همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، شاهد تاریخی مهم و سرنوشت ساز برای روسیه و جهان بوده است.

اگر بخواهیم به صورت دقیق به تاریخ ساخت و تأسیس این فرودگاه را برای شما بازگو نماییم باید بگوییم که، در ژانویه ی سال 1931 ساخت یک فرودگاه در حوالی لنینگراد قدیم و یا سنت پترزبورگ فعلی آغاز گشت.

ساخت این فرودگاه در تاریخ 24 ژوئن سال بعد، یعنی سال 1932 به پایان رسید. در واقع باید اینگونه بگوییم که فرودگاه پولکوو سابق و سنت پترزبورگ فعلی، به طور رسمی در 24 ژوئن سال 1932 میلادی به عنوان یک فرودگاه داخلی دولتی شروع به کار کرد.

جالب است بدانید که اولین پرواز در این فرودگاه در ساعت 17:31 دقیقه ی بعد از ظهر به زمین نشست. این پرواز شامل مسافران و نامه هایی از مسکو به مقصد لنینگراد و یا همان سنت پترزبورگ بود

در ابتدا اشاره به این مورد کردیم که نام این این فرودگاه پوولکو بوده است، در واقع در ابتدا نام پولکوو را از ایستگاه راه آهن شوسه نایا (Shosseynaya) که در همان نزدیکی فرودگاه تازه تأسیس وجود داشت، گرفتند.

در سال های پیش روی فعالیت این فرودگاه و در سال 1936، ساخت یک ترمینال جدید در این فرودگاه آغاز گشت. در سال 1941، فرودگاه پوولکو و یا همان فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ فعلی، یک مسیر کاملاً تجاری و مسافربری بین شهر مسکو و این شهر شکل گرفت.

البته توسعه ی این فرودگاه دیری نپایید زیرا پروژه ی ترمینال جدید در ماه جولای همان سال، یعنی سال 1941 به خاطر حمله ی ارتش نازی ها به روسیه متوقف گشت.

شاید جالب باشد بدانید که فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ و یا پوولکو قدیم، در خط حمله ی محاصره ی ارتش آلمان نازی بود. این فرودگاه به مدت 3 سال بدون هیچ فعالیت پروازی به حیات خود ادامه می داد.

حساب کنید یعنی از سال 1941 تا به سال 1944 میلادی هیچ پروازی از این فرودگاه انجام نشد. علت آن هم این بود که شهر سنت پترزبورگ، مورد بمباران های شدیدی از طرف نازی ها قرار می گرفت.

پس از این که فاجعه ها از سمت و سوی ارتش نازی اتمام یافت و جنگ جهانی اول تمام شد، در سال 1945 بعد از ترمیم باند اصلی فرودگاه پروازهایی برای انتقال نامه به شهرهای دیگر روسیه و همچنین بار گیری دوباره در این فرودگاه به راه افتادند.

برای پایان دادن به پروژه ی ساخت و تکمیل ترمینال و گسترش و ترمیم باند فرودگاه، 5 سال طول کشید. این پروژه تا اواسط دهه ی 1950 میلادی به طول انجامید.

اگر بخواهیم از فرودگاه فعلی بدانیم باید بگوییم که فرودگاه سنت پترزبورگ که همانطور که چندین بار در متن اشاره کردیم، با نام فرودگاه پولکوو (Pulkovo International Airport) در ابتدا نام گذاری شد و الان هم هستند کسانی که این فرودگاه را به این نام نیز بشناسند، فرودگاه بین المللی شهر سنت پترزبورگ روسیه به حساب می آید.

فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ و یا همان فرودگاه پوولکو دارای یک ترمینال اصلی بزرگ است که در 23 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. این فرودگاه به عنوان قطب اصلی پروازهای هواپیمایی روسیه نیز به حساب می آید.

در واقع وظیفه ی اصلی این فرودگاه، خدمت رسانی به مردم سنت پترزبورگ و منطقه لنینگراد روسیه است. در سال 2013میلادی، در حدود 13 میلیون نفر مسافر از این فرودگاه به نقاط مختلف جهان جا به جا شدند وهمین مسئله باعث گشت تا این فرودگاه به عنوان سومین فرودگاه شلوغ روسیه و دولت های بعد از شوروی در سال های اخیر شناخته شود.

فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ در اول ماه سپتامبر سال 2014 توانست در زمینه ی ترافیک مسافران 12.6 درصد افزایش داشته باشد.

امروزه فرودگاه سنت پترزبورگ به عنوان یکی از بزرگ ترین فرودگاه های روسیه و اروپای شرقی شناخته می شود. این فرودگاه بزرگ به عنوان قطب اصلی پروازهای هواپیمایی روسیه به شمار می آید.

اطلاعات فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ:

  • نام فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ: International Airport Saint Petersburg.
  • کد یاتا: LED.
  • کد ایکائو: ULLI.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 24 متر.

ترمینال های فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ:
همانطور که در قسمت تاریخچه اشاره کردیم، ساخت و ساز ترمینال شماره ی 1 که تنها ترمینال این فرودگاه است، بارها و بارها به تأخیر افتاده است اما بالاخره در نهایت در سال 2010 ساخت و تکمیل این ترمینال آغاز شد.

یکی از موارد جالبی که درباره ی فرودگاه سنت پترزبورگ و ترمینال شماره ی 1 آن وجود دارد این است که در نوامبر سال 2013 این فرودگاه برای بررسی هر گونه خطایی که در آن وجود داشته باشد، توسط 5200 شهروند داوطلب آزمایش روسی مورد بررسی و موشکافی قرار گرفته شد.

در نهایت بعد از چندین روز در 3 دسامبر همان سال، پروازهای این ترمینال آغاز شد. طراحی داخلی جدید ترمنال شماره ی 1، به صورت مستقیم با طراحی شهر سنت پترزبورگ هماهنگی کامل دارد. این ترمینال هم برای پروازهای داخلی و هم پروازهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترمینال دارای 4 طبقه است که فضایی برای پارک 110 هواپیما دارد. در طبقه ی اول پروازهای ورودی و قسمت تحویل چمدان قرار گرفته و در طبقه ی دوم آن قسمت امنیت، کنترل پاسپورت، مرکز گردشگری و فضاهای مناسب تفریحی برای مسافرین و مراجعین در آن وجود دارد.

طبقه ی سوم نیز مخصوص پروازهای خروجی و محوطه های گمرکی فرودگاه بوده است و در آخر در طبقه ی چهارم تعدادی رستوران و سالن مخصوص بیزینس قرار گرفته است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ:
اگر تمایل دارید تا با تاکسی های مخصوص فرودگاه به مقصد خود برسید، باجه های تاکسیرانی فرودگاه سن پترزبورگ در سالن پروازهای ورودی طبقه ی اول پایانه مستقر هستند و مسافران می توانند پس از تهیه رسید وجه مورد نظر را به راننده نیز پرداخت نمایند.

اگر قطار را در نظر دارید، نزدیک ترین ایستگاه قطار تا فرودگاه تنها 15 دقیقه آن هم به صورت پیاده است.

برای استفاده از اتوبوس نیز، 3 خط متفاوت اتوبوس به نام های 39x، 39 و مینی ون شماره k39 در حال تردد و جا به جایی مسافران میان نزدیک ترین ایستگاه مترو مسکو به فرودگاه و برعکس هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>