اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی تبریز

معرفی فرودگاه بین المللی تبریز:
فرودگاه تبریز (Tabriz International Airport) یکی از مجهز و معروف ترین فرودگاه های کشور است. این فرودگاه را که به نام فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز نیز می شناسند، به عنوان بزرگ ترین فرودگاه ناحیه ی شمال غرب کشور نیز شناخته می شود. از فرودگاه تبریز هم برای امور نظامی و هم برای مسافربری استفاده می گردد.

امروز می خواهیم تا درباره ی تاریخچه و پیشینه ی فرودگاه تبریز، اطلاعات، ترمینال ها، امکانات و راه های دسترسی به این فرودگاه را برای شما معرفی نماییم.

همه چیز درباره ی فرودگاه تبریز:
فرودگاه بین المللی تبریز در سال 1326 با ارائه ی اهدافی مثل؛ ارائه ی خدمات هوایی، برگزاری پروازهای آموزشی و نظامی که همگی تحت نظر سازمان ایکائو بودند، تأسیس شد.

در آن زمان، دفتری با عنوان بی سیم هوایی در تبریز و در ساختمانی مشهور به همین نام و در انتهای خیابانی که امروزه خیابان ارتش نام دارد، فعالیت خود را در زمینی به مساحت 420 متر آغاز نمود. تا مدت ها این فرودگاه تحت نظر این سازمان بود ولی بعدا از یعنی در سال 1329 از بی سیم هوایی به ایستگاه هوایی تبریز تغییر نام داد و با استفاده از باند پروازی خاکی که در محل فعلی فرودگاه قرار گرفته به صورت یک فرودگاه کامل فعالیت خود را آغاز نمود.

بعد از آن که در سال 1378 این فرودگاه بین المللی شد، به عنوان یک فرودگاه درجه ی 1 و طراز اول شناخته شد. از زمانی که این فرودگاه بین المللی شد، به عنوان یکی از 4 فرودگاه به اصطلاح آسمان باز حریم هوایی ایران به ارائه ی خدمات به پروازهای خارجی و داخلی و البته نظامی پرداخت.

فرودگاه تبریز به دلیل دارا بودن موقعیت استراتژیک و مهم خود که آن را مرهون موقعیت جغرافیایی خود در مرز و همچنین راه های هوایی ایران به مسیرهای منتهی به اروپا، آسیای میانه و همچنین در نهایت نزدیکی این فرودگاه با پایگاه دوم شکاری تبریز توانسته است تا به عنوان یکی از مهم ترین فرودگاه های کشور محسوب شود.

این فرودگاه در حال حاضر دارای 200 پرواز داخلی و 20 پرواز خارجی در طول روزهای هفته و به صورت برنامه ریزی شده از نظر تعداد ناوهای پروازی و تجهیزات ناوبری می باشد.

یکی دیگر از نکاتی که درباره ی اطلاعات مختلف فرودگاه تبریز بدانید این است که فرودگاه سهند تبریز تحت نظر اقماری این فرودگاه است.

فرودگاه بین المللی تبریز قطب مهم پروازی دو شرکت هواپیمایی آتا ایر و ایران ایر تور هم هست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>