اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه اوکلند

از فرودگاه اوکلند نیوزلند تا مرکز شهر:
فرودگاه بین المللی اوکلند پررفت و آمدترین فرودگاه کشور نیوزلند و شاهراه اصلی ورود گردشگران به این کشور شگفت انگیز به شمار می رود.

شما نیز اگر قصد سفر به نیوزلند را داشته باشید به احتمال زیاد بلیت هواپیمایتان به مقصد فرودگاه اوکلند خواهد بود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم در مورد گزینه های حمل و نقل فرودگاه اوکلند نیوزلند صحبت کنیم و راه های دسترسی فرودگاه به مرکز شهر را توضیح دهیم.

فرودگاه اوکلند در مانوکو و در فاصله 20 کیلومتری اوکلند نیوزلند قرار دارد. این فرودگاه با جابه جایی سالانه بیش از 19 میلیون مسافر، بزرگ ترین و شلوغ ترین فرودگاه نیوزلند محسوب می شود. در فرودگاه اوکلند نیوزلند چندین گزینه برای رسیدن به شهر وجود دارد.

اما اینکه کدام گزینه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود به زمان و بودجه ای که در نظر گرفته اید و همینطور تعداد همسفران شما بستگی دارد. اگر قصد دارید خودتان از فرودگاه به مرکز شهر و هتل بروید نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • حتما مقداری پول خرد همراه داشته باشید. زیرا اکثر وسایل حمل و نقل عمومی کرایه را نقدا دریافت می کنند.
  • در صورتی که در ایستگاهی خلوت (در مسیر یا در شهر) منتظر اتوبوس هستید حتما به راننده علامت بدهید، در غیراینصورت ممکن است اتوبوس توقف نکند.
  • قبل از سوار شدن به تاکسی حتما در مورد قیمت پرس و جو کنید و بعد سوار شوید.

اسکای باس | SkYBUS:
اسکای باس سرویس حمل و نقل فرودگاه اوکلند است که مسافران را به صورت 24 ساعته بین فرودگاه و مرکز شهر جابجا می کند. اسکای باس بین مسافران و گردشگران خارجی محبوبیت زیادی دارد.

زیرا طبق زمانبندی های منظم و مرتبی حرکت می کند و نیازی نیست مدت زمان زیادی منتظر اتوبوس بمانید؛ و هم اینکه گزینه ای ارزان برای رسیدن به شهر است. بنابراین اگر طرفدار سفر ارزان هستید از اسکای باس غافل نشوید.

البته اگر به صورت گروهی سفر می کنید یا چمدان های زیادی همراهتان است شاید تاکسی گزینه راحت تر و به صرفه تری برای شما باشد.

اتوبوس های اسکای باس در تمام روزهای سال و به صورت 24 ساعته فعال هستند. زمانبندی حرکت اتوبوس ها از ساعت 6 صبح تا 7 شب هر 10 دقیقه یک بار و از 7 شب تا 10:20 شب هر 20 دقیقه یکبار و از 10:45 شب تا 5:15 صبح هر 15 دقیقه یکبار حرکت می کنند.

اتوبوس های اسکای باس در دو مسیر به جابه جایی مسافران می پردازند:
جاده Mt Eden و جاده Dominion Road. بنابراین احتمال زیادی دارد که هتل و مقصدتان در مسیر این اتوبوس ها قرار گرفته باشد. همچنین در مسیر برگشت به فرودگاه نیز از ایستگاه های مختلف می توانید سوار اسکای باس شوید. با استفاده از اتوبوس اسکای باس در مدت زمان 40 الی 60 دقیقه می توانید به شهر برسید.

برای تهیه بلیت اتوبوس گزینه های متعددی دارید: می توانید به باجه بلیت فروشی فرودگاه در ایستگاه اسکای باس مراجعه کنید؛ از راننده به صورت نقدی بلیت خریداری کنید؛ از هتل ها، هاستل ها و سالن های استراحت منتخب بلیت تهیه کنید یا به صورت آنلاین بلیت اسکای باس خود را رزرو کنید.

قطار:
ارزان ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه اوکلند برای افرادی که به تنهایی سفر می کنند استفاده از قطار است. مسافران می توانند ابتدا با اتوبوس های 380 airporter خود را از فرودگاه اوکلند به ایستگاه قطار Papatoetoe برسانند و بعد با استفاده از قطار به ایستگاه قطار بریتومارت (Britomart) در مرکز شهر اوکلند بروند.

ممکن است این راه برای کسانی که برای اولین بار به نیوزلند سفر می کنند چندان راحت نباشد. اما اگر طرفدار ماجراجویی در شهر هستید می توانید از این راه استفاده کنید و در مدت زمانی معادل اسکای باس، اما ارزان تر، خود را به مرکز شهر اوکلند برسانید.

تاکسی:
در فرودگاه اوکلند نیوزلند سرویس های تاکسیرانی مختلفی وجود دارند که اکثرا کرایه ثابت و مشخصی را از مسافران دریافت می کنند. توصیه می شود قبل از سوار شدن به تاکسی حتما در مورد کرایه از راننده بپرسید و بعد سوار شوید.

تاکسی راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه اوکلند است و اگر به صورت گروه 3-4 نفره سفر می کنید حتی از لحاظ اقتصادی نیز برایتان مقرون به صرفه خواهد بود.

اتوبوس اکسپرس ایرباس:
سرویس شاتل اکسپرس ایرباس (Airbus Express) یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه اوکلند است که سرویس های منظمی را بین فرودگاه و مرکز شهر انجام می دهد. این اتوبوس ها هفت روز هفته به صورت 24 ساعته فعال هستند و در مدت زمان 45 دقیقه مسافران را به مرکز شهر اوکلند می رسانند.

سرویس سوپر شاتل فرودگاه:
در فرودگاه اوکلند نیوزلند اتوبوس های شاتل مختلفی به مقاصد هتل های مهم و مشهور اوکلند وجود دارد. در صورتی که در یکی از هتل های معتبر اوکلند اقامت خواهید کرد می توانید به راحتی با استفاده از سوپر شاتل از درب فرودگاه سوار شوید و درب هتل پیاده شوید.

همینطور اگر مقصدتان در مسیر اتوبوس های اسکای باس قرار ندارد می توانید با استفاده از سوپر شاتل خود را به مقصد برسانید. از آنجا که سوپرشاتل برای سوار و پیاده کردن هر مسافر توقف می کند مدت زمان سفر متغیر خواهد بود و ممکن است زمان نسبتا زیادی را در راه سپری کنید.

کرایه اتومبیل:
با توجه به هزینه بالای تاکسی در نیوزلند، کرایه اتومبیل بسیار پرطرفدار و محبوب است. کرایه اتومبیل آزادی عمل و استقلال بیشتری در سفر به شما می دهد و اگر به صورت گروهی سفر می کنید یکی از گزینه های ایده آل خواهد بود.

در فرودگاه اوکلند شرکت های متعددی به ارائه خدمات و سرویس های کرایه اتومبیل می پردازند. دفاتر این شرکت ها در داخل فرودگاه قرار دارد و با مقایسه قیمت و خدمات می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>