اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه هلسینکی

از فرودگاه هلسینکی فنلاند به مرکز شهر:
فرودگاه هلسینکی که به نام فرودگاه وانتا هسلینکی نیز شهرت دارد اصلی ترین فرودگاه شهر هلسینکی، پایتخت فنلاند به شمار می رود.

این فرودگاه در شهر وانتا (Vantaa) در فاصله حدودا 17 کیلومتری شمال هلسینکی قرار دارد. در سال 2016 بیش از 17 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کرده اند.

اگر قصد دارید به فنلاند سفر کنید و بلیت هواپیمایتان به مقصد فرودگاه هلسینکی است لازم است اطلاعاتی در مورد دسترسی به شهر داشته باشید.

به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد گزینه های حمل و نقل فرودگاه هلسینکی صحبت کنیم و اطلاعات لازم در این مورد را با شما در میان بگذاریم.

فرودگاه هلسینکی در فاصله حدودا 20 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. به همین دلیل دسترسی به مرکز شهر بسیار آسان و با استفاده از وسایل نقلیه مختلف می توان در 30 دقیقه به شهر هلسینکی رسید.

تنها مشکلی که شاید در هلسینکی با آن مواجه شوید این است که روی تابلوها و بلیت ها به زبان فنلاندی نوشته شده و ترجمه انگلیسی آن وجود ندارد. اما اگر از قبل در مورد گزینه های حمل و نقل فرودگاه هلسینکی اطلاعات کافی داشته باشید در این مورد مشکلی نخواهید داشت.

مسافرانی که به فرودگاه هلسینکی می رسند با استفاده از تاکسی، اتوبوس و قطار می توانند خود را به هتل و مرکز شهر هلسینکی برسانند. در ادامه هر یک از این موارد را به تفصیل توضیح می دهیم.

تاکسی:
تاکسی راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هلسینکی است. اگر بار اول است که به فنلاند سفر می کنید، با زبان فنلاندی آشنایی ندارید و نگران گم شدن در شهر هستید بهتر است از تاکسی استفاده کنید.

علاوه بر این، برای مسافرانی که دیروقت شب به فرودگاه می رسند یا همراه با کودکانشان سفر می کنند بهترین گزینه است.

همچنین اگر به صورت گروه 3-4 نفره به هلسینکی سفر می کنید نیز کرایه تاکسی برایتان مقرون به صرفه تمام خواهد شد. باجه تاکسی در ترمینال شماره 2 قرار دارد که می توان از آنجا تاکسی کرایه کرد.

اتوبوس شاتل فرودگاه:
در فرودگاه هلسینکی سرویس اتوبوسی به نام Finnair City Bus وجود دارد که توسط شرکت Pohjolan Liikenne مدیریت می شوند و اتوبوس های شاتل اکسپرسی هستند که مسافران را بین فرودگاه و شهر جابجا می کنند.

اتوبوس شاتل یکی از گزینه های مناسب و نسبتا ارزان در حمل و نقل فرودگاه هلسینکی به شمار می رود و هر 20 دقیقه یکبار از ایستگاه اتوبوس فینر در بیرون ترمینال شماره 2 حرکت می کنند. البته اتوبوس ها در مقابل ترمینال شماره 1 نیز توقف می کنند.

کودکان زیر 6 سال می توانند به طور رایگان سوار اتوبوس شوند و برای کودکان 6 تا 16 سال نیز 50% تخفیف وجود دارد. برای خرید بلیت اتوبوس سه راه دارید: مستقیما از راننده خریداری کنید، به صورت آنلاین بلیت بخرید یا آنکه در ایستگاه اتوبوس بلیتتان را تهیه کنید. با استفاده از اتوبوس شاتل می توانید در مدت زمان حدودا 30 دقیقه به مرکز شهر هلسینکی برسید.

اتوبوس 615 هلسینکی:
یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه هلسینکی اتوبوس شماره 615 است که مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر جابجا می کند.

ایستگاه این اتوبوس ها در مقابل هر دو ترمینال فرودگاه قرار دارد و در مدت زمان 40 الی 50 دقیقه مسافران را به مرکز شهر هلسینکی می رساند.

اتوبوس ها به طور میانگین هر نیم ساعت یکبار حرکت می کنند و مسافران را از فرودگاه به سمت ایستگاه راه آهن مرکزی منتقل می کنند. وقتی به شهر رسیدید می توانید در ایستگاه Rautatientori پیاده شوید که دقیقا مقابل ایستگاه راه آهن هلسینکی قرار دارد.

برای خرید بلیت می توانید هم مستقیما از راننده خریداری کنید و هم از دستگاه های خودکار فروش بلیت استفاده کنید. اگر قصد دارید از دستگاه بلیت خریداری کنید حتما گزینه بلیت منطقه ای (Regional Ticket) را انتخاب کنید، چون قرار است از منطقه وانتا (Vantaa) که فرودگاه در آن قرار دارد به منطقه هلسینکی سفر کنید.

قطار:
خوشبختانه از سال 2015 یک گزینه راحت و سریع به حمل و نقل فرودگاه هلسینکی اضافه شده است. خط قطار فرودگاه هلسینکی مسافران را در عرض 30 دقیقه مستقیما از فرودگاه به مرکز شهر می رساند. اگر چمدان های زیادی همراهتان نیست به راحتی و در کمترین زمان می توانید با قطار به مرکز شهر برسید.

یکی از مزیت های قطار این است که مسافران دیگر مجبور نیستند نگران ترافیک جاده ها باشند. ایستگاه قطار فرودگاه در انتهای ترمینال شماره 2 قرار دارد و با استفاده از تابلوهای راهنما به راحتی می توانید آن را پیدا کنید. پس از 200 متر می توانید دستگاه های فروش خودکار بلیت را مشاهده کنید و بلیت خریداری کنید.

کرایه اتومبیل:
اگر قصد دارید از سایر شهرهای فنلاند نیز بازدید کنید در این صورت کرایه اتومبیل بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه هلسینکی خواهد بود. کرایه اتومبیل آزادی عمل و استقلال بیشتری به شما می دهد و اگر به صورت گروه چند نفره سفر می کنید گزینه ای ایده آل برایتان خواهد بود.

در فرودگاه هلسینکی شرکت های مختلفی خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می کنند. شرکت های معتبر و بین المللی مثل هرتز (Hertz)، اویس (Avis) و باجت (Budget) در فرودگاه دفتر دارند و به سرویس دهی به مسافران می پردازند.

می توانید قیمت ها و خدمات شرکت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

کرایه اتوبوس:
این گزینه شاید برای گروه های کوچک چندان مناسب نباشد، اما برای گروه های بزرگ 10 نفره یا بیشتر بهترین گزینه است. با کرایه اتوبوس می توانید هم در هزینه ها صرفه جویی کنید و هم به صورت گروهی به گشت و گذار در شهر بپردازید و نگران گم شدن در مسیر نباشید.

البته اگر قصد رزرو اتوبوس را دارید به یاد داشته باشید که حتما باید از قبل رزرو کنید تا شرکت مذکور زمان کافی برای ارائه سرویس به شما را داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>