اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه وین

معرفی فرودگاه وین اتریش:
فرودگاه وین، فرودگاه بین المللی و اصلی پایتخت کشور اتریش است و در 18 کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهر وین قرار دارد. در سال 2017 بیش از 24 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده کرده اند. فرودگاه وین بزرگ ترین فرودگاه کشور اتریش است و قطب اصلی فعالیت های آسترین ایرلاینز (Austrian Airlines) به شمار می رود.

فرودگاه وین در سال 1938 و به عنوان یک فرودگاه نظامی ساخته شد و در طول جنگ جهانی دوم نیز مورد استفاده قرار گرفت.

در دهه 50 این فرودگاه به فرودگاهی مسافربری تغییر کاربری داد و ساخت و سازهایی در آن صورت گرفت. در حال حاضر فرودگاه وین قادر به پذیرش هواپیماهای بزرگ و پهن پیکر مثل ایرباس ای 380 است و شبکه پروازی گسترده ای به مقاصد آسیا، آمریکای شمالی و آفریقا را پوشش می دهد.

فرودگاه وین دو باند فرود و چهار ترمینال مسافربری به نام های T1, T1A, T2 و T3 دارد. ترمینال های T1 و T3 به ایرلاین های بزرگ و بین المللی اختصاص دارند و ترمینال T1A پذیرای ایرلاین های ارزان قیمت است. ترمینال T2 نیز در حال حاضر در دست نوسازی و توسعه قرار دارد. فرودگاه وین به صورت 24 ساعته باز است.

اطلاعات:

  • نام: Vienna International Airport.
  • کد یاتا: VIE.
  • کد ایکائو: LOWW.

حمل و نقل فرودگاه:
اتوبوس: خط اتوبوسرانی شماره 1185 مسافران را بین فرودگاه وین و مرکز شهر جابجا می کند. اتوبوس 1187 به سمت ایستگاه راه آهن وست بانهوف (Westbahnhof Station) و میدلینگ بانهوف (Meidling Bahnhof) می رود.

اتوبوس شماره 1183 نیز مسافران را به سایر نقاط شهر می رساند. ایستگاه اتوبوس ها در بیرون سالن پروازهای ورودی فرودگاه قرار دارد. در فرودگاه وین اتوبوس هایی به مقاصد کشورهای همسایه مثل اسلوواکی، جمهوری چک و مجارستان نیز وجود دارد.

تاکسی:
شرکت های تاکسیرانی مختلفی در فرودگاه وین فعالیت می کنند و ایستگاه آن ها در بیرون سالن پروازهای ورودی قرار دارد.مسافران با استفاده از تاکسی در مدت زمان 20 دقیقه می توانند به مرکز شهر وین برسند.

قطار:
قطار فرودگاه نیز از فرودگاه وین به سمت ایستگاه وین میت (Wien Mitte Station) در مرکز شهر حرکت می کند. مسافران در مدت زمان 16 دقیقه می توانند با قطار به مرکز شهر وین برسند.

کرایه اتومبیل:
در طبقه همکف فرودگاه وین، شرکت های مختلف کرایه اتومبیل وجود دارند و به ارائه خدمات به مسافران می پردازند. شرکت های معتبر و بین المللی کرایه اتومبیل مثل اویس، باجت، یوروپکار، فاکس هرتز، سیکست و تریفتی در این فرودگاه سرویس دهی می کنند.

سالن های استراحت فرودگاه:
اگر پروازتان تاخیر دارد یا به هر دلیل مجبور هستید چند ساعتی را در فرودگاه وین منتظر بمانید می توانید به سالن های استراحت فرودگاه بروید.

اگرچه سالن های استراحت در واقع مخصوص مسافران فرست کلاس و بیزنس کلاس هستند اما تمام مسافران با ارائه هزینه ورودی می توانند از امکانات این سالن ها استفاده کنند.

در این سالن ها فضایی آرام و دلنشین برای استراحت مسافران فراهم می شود و امکانات رفاهی مختلف مثل حمام و دوش و انواع اسنک و نوشیدنی به مسافران ارائه می شود.

برخی از این سالن های عبارتند از:

  • سالن استراحت Jet Lounge: این سالن در کنار گیت A در طبقه دوم قرار دارد. هزینه ورودی را می توان دم در پرداخت کرد و از امکاناتی مثل حمام استفاده کرد.
  • سالن استراحت Sky Lounge: این سالن در طبقه دوم فرودگاه قرار دارد و با پرداخت هزینه ورودی می توانید وارد آن شوید. امکاناتی نظیر حمام در اختیار مسافران قرار می گیرد.

امکانات فرودگاه وین:
اطلاعات فرودگاه:
چندین باجه اطلاعات در سرتاسر فرودگاه و در این مکان ها وجود دارد: اطلاعات توریست در سالن پروازهای ورودی؛ اطلاعات قطار در سالن پروازهای ورودی و اطلاعات فرودگاه در ترمینال شماره 3، ترمینال 1 و سالن پروازهای ورودی.

خدمات مالی و تبدیل ارز:
در قسمت های عمومی و بخش پروازهای خروجی فرودگاه وین می توانید شعب بانک و دفاتر صرافی و تبدیل ارز را مشاهده کنید. همچنین دستگاه های خود پرداز نیز در سرتاسر فرودگاه وجود دارند.

خورد و خوراک:
در فرودگاه وین طیف متنوعی از رستوران، کافه، اسنک بار و غرفه های مواد غذایی وجود دارد. در سرتاسر نقاط فرودگاه، بعد و قبل از چک-این بلیت هواپیما می توانید یکی از این فروشگاه ها را پیدا کنید.

خرید:
در فرودگاه وین بیش از 70 مغازه و فروشگاه بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) وجود دارند که انواع سوغاتی و هدیه، پوشاک و عطر را به مسافران عرضه می کنند.

دسترسی به اینترنت:
مسافرانی که در فرودگاه وین هستند می توانند از اینترنت وای فای رایگان استفاده کنند.

امکان شارژ موبایل:
در سرتاسر فرودگاه وین پریزهای برق وجود دارد که می توانید موبایل خود را شارژ کنید. همچنین در کنار صندلی ها در گیت های B و C نیز محل اتصال USB وجود دارد.

خدمات پزشکی:
چنانچه در طول سفر نیازمند خدمات درمانی اورژانسی هستید یا می خواهید واکسیناسیون های لازم در سفر را انجام دهید می توانید به مرکز پزشکی فرودگاه مراجعه کنید. این مرکز از ساعت 6 صبح تا 10 شب باز است و در سالن پروازهای ورودی قرار دارد.

انبار چمدان:
در فرودگاه وین می توانید وسایل و چمدان هایتان را تا 6 ماه به قسمت انبار بسپرید! انبار بار و چمدان در ترمینال های شماره 1 و 3 قرار دارد و از ساعت 5:30 صبح تا 11 شب باز هستند. اگر قرار است چند ساعتی را در فرودگاه منتظر بمانید می توانید وسایلتان را به این قسمت بسپرید و خودتان سبک بار به گشت و گذار در فرودگاه و اطراف بپردازید.

محوطه بازی کودکان:
در صورتی که همراه با کودکان 4 تا 10 ساله خود سفر می کنید حتما سری به زمین بازی فمیلی فان گیت (Family Fun Gate) در ترمینال شماره 3 بزنید. در این محوطه انواع اسباب بازی و وسایلی مثل تاب و سرسره وجود دارد که برای سرگرم کردن کودکان بسیار مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>