اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انار

گرده افشانی در فرآیند پرورش انار

برای تولید میوه انجام عملیات گرده افشانی که توسط باد و حشرات صورت می گیرد، ضروری است. ولی Kinara از یک رقم انار بی هسته نام برده است که در آن با وجود دانه های گرده عقیم، میوه تشکیل می شود.

خاک مناسب جهت کاشت
درخت انار به طور طبیعی به انواع خاکها سازگاری نشان می دهد ولی به خاکهایی که زهکشی کمی داشته باشند حساس است و درصورت بالابودن آب تحت الارضی نمی تواند تولید مناسب داشته باشد. بهترین خاک جهت کاشت و پرورش انار خاکهای رسی شنی یا شنی رسی با pH بین 7/5 تا 8/5 است. در خاکهای شنی هر چند میوه دهی و رسیدن میوه تسریع خواهد شد ولی محصول کمتر و با رنگ روشنتر خواهد شد، در خاکهای رسی سنگین گیاه رشد و نمو بسیار کمی داشته، همیشه ضعیف، زرد و پژمرده باقی میماند.

آب و آبیاری
میزان آب مورد نیاز برای هر هکتار باغ بطریقه سنتی تقریباً حدود 30000 متر مکعب می باشد. هر چه فواصل آبیاری کوتاهتر باشد میزان آبی که در دسترس درخت قرار می گیرد، بیشتر خواهد بود و به این ترتیب راندمان آب آبیاری بالا خواهد رفت. مساله آب یکی از مشکلات انارکاری می باشد، زیرا مناطقی که به کاشت و پرورش انار اختصاص دارند تقریبا مناطقی نیمه خشک و خشک است و با توجه به طولانی بودن فصل رشد انار، آب یکی از مهم ترین عوامل اصلی محدود کننده توسعه کشت محسوب می شود. فواصل آبیاری نیز از عواملی است که در بین باغداران مختلف متفاوت می باشد. دور آبیاری در نقاط مختلف کشور متفاوت است.

روش ازدیاد انار
انار به روشهای کشت بذر، قلمه، پیوند زدن و پاجوش تکثیر می شود. آسان ترین و باصرفه ترین روش تکثیر انار در ایران از طریق قلمه می باشد ازدیاد انار از طریق بذر صرفاً برای کارهای تحقیقاتی انجام می شود. زیرا درختان حاصل از تکثیر بذر نمی توانند خصوصیات مادری خود را حفظ کنند.

مشخصات قلمه و زمان تهیه آن
قلمه را باید از شاخه های دو ساله بارده درختان سالم و از ارقام مرغوب مورد نظر انتخاب نمود. تهیه قلمه از شاخه های نرک مناسب نیست. گرچه این دسته از قلمه ها قدرت گیرایی بالاتری دارند، ولی درختان حاصل از آنها کم بار خواهد بود. طول مناسب قلمه حدود 40 سانتیمتر و قطر آن می تواند از یک تا 3 سانتیمتر متغیر باشد. در پرورش انار مناسب ترین زمان تهیه قلمه اواخر زمستان و در هنگام بیدارشدن جوانه ها می باشد. در این زمان جوانه ها قرمز رنگ هستند. البته در صورت وجود شرایط و امکانات مناسب برای کنترل سرمای زمستانه، تهیه قلمه در اواسط پاییز نیز امکانپذیر است. قلمه را می توان در زمین اصلی و یا در خزانه کاشت توصیه می شود، ابتدا قلمه را در خزانه بکاریم و نهال های حاصله را در سال بعد به زمین اصلی منتقل کنیم.

  1. زمان قلمه گیری: اسفند تا اوایل فروردین
  2. طول: 35 - 20 سانتی متر از شاخه های دو یا سه ساله
  3. قطر: 2/5 - 0/5 سانتی متر
  4. فصل کاشت: اسفند
  5. فصل انتقال: اسفند
  6. توجه: قلمه را نباید از پاجوش تهیه نمود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>