اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انار

انواع پیوند

پس از انتخاب رقم بایستی نسبت به پیوند پایه های موجود اقدام کرد که رایج ترین نوع پیوندها در پرورش انار عبارتند از:

1. پیوند شکمی:
اغلب برای تبدیل ارقام انار ترش به شیرین و همچنین جهت تبدیل پایه های نامرغوب به پایه های مرغوب انجام می گیرد. پیوند شکمی در دو نوبت از سال امکان پذیر است. یکی در اوایل بهار و دیگری اواخر تابستان، یعنی موقعی که پوست درخت به راحتی جدا می شود و امکان انجام عمل پیوند وجود دارد. اغلب بهتر است به جای پیوند سرشاخه های مسن، روی پاجوشهای جوان آن پیوند کنند و سپس قسمت مسن را کاملاً حذف نمایند.

2. پیوند لوله ای:
نوع دیگر پیوند جوانه که مورد استفاده قرار می گیرد، پیوند لوله ای است. البته این نوع پیوند کمتر از پیوند شکمی به کار می رود پیوند لوله ای نیز مانند نوع قبل در دو موقع از سال یعنی اوایل بهار و دیگری اواخر تابستان قابل اجرا است. این نوع پیوند معمو لاً روی شاخه های دو ساله صورت می گیرد و باید قطر پایه و پیوندک یکسان باشد. در صورتی که پیوندک قطورتر از پایه باشد پس از تهیه پیوندک، آن را از پشت جوانه برش طولی داده و در روی پایه قرار می دهیم قسمت اضافی را با دقت در روی پایه از پیوندک به گونه ای جدا می کنیم که دو لبه آن کاملاً روی یکدیگر جفت گردد و اگر پایه قطورتر از پیوندک باشد، پیوندک را مانند روش بالا شکاف داده و دور پایه قرار می دهیم، آن قسمت از پایه که بدون پوست و لخت می ماند باید با کمی از پوست خود پایه یا چسب باغبانی پوشانیده شود.

3. پیوند اسکنه (شکافی):
برای تبدیل نهال بذری به نهال مرغوب و اقتصادی و تبدیل درختان کم بار به درختان مثمر و مطلوب صورت می گیرد. جهت انجام پیوند در اواخر زمستان دور تنه را به اندازه 20 سانتی متر از سطح خاک خالی می کنند و از همان محل، تنه اصلی را می برند. سپس قلمه شاخه نازکی یک تا دو ساله ای که حدود 15 - 10 سانتی متر طول و روی آن 4 - 2 جوانه وجود دارد را از درخت مرغوب دیگری تهیه کرده سپس آن را در شکاف قرار می دهند. معمولاً دو قلمه در دو طرف شکاف ایجاد شده در پایه می گذارند به طوری که لایه های زاینده بر روی هم جای گیرند، سپس مقداری از سطح تنه را که بازمانده به نحو مقتضی می پوشانند تا از آسیب خشکیدگی و نفوذ عوامل بیماری زا در امان باشند. البته برخی از باغبان ها این کار را با علف یا گل انجام می دهند که احتمال آلودگی به عوامل بیماری زا را می افزاید و باید این عمل با چسب باغبانی صورت گیرد. این پیوند بعد از 4 تا 7 سال میوه می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>