اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انار

تغذیه

در خاکهایی که شرایط کافی برای کاشت و پرورش انار ندارند، بعد از برداشتن خاک چاله و ریختن خاک مرغوب و مقداری کود آلی (خاک برگ یا کود دامی) کاملاً پوسیده و کود فسفره، با خاک مخلوط می شود.

قیم گذاری نهال
نصب قیم برای نگهداری نهال و جلوگیری از خم شدن در مقابل باد الزامی می باشد و این قیم حداقل باید دو سال در کنار نهال حفظ شود. اتصال قیم به نهال توسط نوار پهن و نرم صورت می گیرد تا آسیبی به نهال وارد نشود، همچنین برای جلوگیری از خسارت جوندگان، آفتاب سوختگی و … با پوششی مانند شاخه درختان، نهال تازه کاشته شده را محصور می کنند.

عملیات داشت

اصول آبیاری در باغ های انار

  1. بعد از کاشت بلافاصله آبیاری سنگینی انجام می گردد تا ریشه ها به خوبی به خاک اطراف بچسبند به نحوی که هوای بین خاک و ریشه خارج گردد.
  2. پس از عملیات شخم که در اوائل فروردین ماه صورت می گیرد باغ انار را تا اواخر اردیبهشت ماه آب نمی دهند تا بدین وسیله گلهای باردهنده هرچه بیشتر روی درختان ظاهر و ریشه های جدید به فعالیت بیشتری وادار شوند.
  3. آبیاری های نوبت اول و دوم بسیار اهمیت داشته و بایستی سعی شود که درختان کاملاً سیر آب شوند، چون این دو آب مهم ترین و موثرترین آبیاری از لحاظ تعداد میوه روی درخت می باشد.
  4. دوره آبیاری در زمینهای سبک هفته ای یکبار و در زمینهای سنگین هر ده روز یکبار انجام می گیرد.
  5. نیاز انار به آب از اغلب درختان کمتر و مقاومت آن به کم آبی بیشتر از سایر درختان میوه است، ولی آبیاری نامنظم به خصوص اگر درخت میوه داشته باشد اغلب سبب ترکیدن میوه می شود.

روشهای مختلف آبیاری در باغ های پرورش انار به شرح زیر است:

  1. آبیاری کرتی
    در این روش قدیمی، آب درون کرتهایی که درختان در آنها کشت گردیده اند جریان می یابد و تمام سطح باغ را می پوشاند طول کرتها بسته به جنس خاک متفاوت است. در خاکهای سبک طول کرتها کمتر از خاکهای سنگین است. مصرف زیاد آب، رشد علفهای هرز و تماس مستقیم طوقه درخت با آب از معایب مهم این روش آبیاری است که اکثر باغهای انار به این روش آبیاری می شوند.
  2. روش آبیاری جوی و پشته در پرورش انار
    دراین روش گرچه مصرف آب کمتر از روش کرتی است، ولی بازهم مصرف آب آبیاری زیاد است. این روش آبیاری به دو طریقه انجام می گیرد. در طریق اول به صورت غلام گردشی و در طریقه دوم به صورت ردیفی است که بکارگیری یکی از این دو طریق بسته به مساحت باغ می باشد. در باغهای کوچک آبیاری جوی پشته به طریق غلام گردشی اجرا می گردد ولی در باغهای بزرگ و وسیع آبیاری جوی پشته به طریق ردیفی انجام می شود.
  3. روش آبیاری تحت فشار
    در روش آبیاری تحت فشار (قطره ای یا بابلر) ضمن صرفه جوئی در مصرف آب و نیروی انسانی جهت آبیاری از رشد بی رویه علف های هرز نیز جلوگیری می شود.
  4. آبیاری سفالی
    میزان آب مصرفی در روش آبیاری سفالی زیر زمینی، حدود 0/1 روش غرقابی و یا بسیار کمتر از آبیاری قطره ای می باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>