اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه اوکلند

معرفی فرودگاه اوکلند نیوزلند:
فرودگاه بین المللی اوکلند بزرگ ترین و پررفت و آمدترین فرودگاه در کشور نیوزلند است. این فرودگاه شاهراه اصلی ورود گردشگران به کشور نیوزلند به شمار می رود و سالانه بیش از 19 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می کنند.

اگر شما هم قصد سفر به کشور شگفت انگیز نیوزلند را داشته باشید به احتمال زیاد بلیت هواپیمایتان به مقصد فرودگاه اوکلند خواهد بود

فرودگاه بین المللی اوکلند با کد یاتا AKL و کد ایکائو NZAA در فاصله 21 کیلومتری مرکز شهر اوکلند قرار دارد. این فرودگاه بزرگ ترین و شلوغ ترین فرودگاه نیوزلند است و اکثر گردشگران خارجی بلیت هواپیمایشان را به مقصد این فرودگاه رزرو می کنند.

برنامه هایی برای توسعه و نوسازی فرودگاه اوکلند در دست اقدام است که قرار است تا سال 2022 تکمیل شود.

ایرلاین های معتبر و معروفی مثل ایر نیوزلند (Air New Zealand) و همین طور ویرجین آسترالیا (Virgin Australia) و جت استار ایرویز (Jetstar Airways) از این فرودگاه به عنوان قطب فعالیت هایشان استفاده می کنند. فرودگاه اوکلند نقش مهمی در اشتغال زایی مردم منطقه دارد و هزاران شغل در منطقه ایجاد کرده است.

فرودگاه اوکلند دارای دو ترمینال مسافربری است: ترمینال پروازهای بین المللی و ترمینال پروازهای داخلی. این دو ترمینال در فاصله 500 متری از یکدیگر قرار دارند و از طریق سرویس شاتل رایگان فرودگاه به یکدیگر متصل می شوند. فرودگاه اوکلند به صورت 24 ساعته فعال است.

اطلاعات:

  • نام فرودگاه: Auckland International Airport.
  • کد یاتا: AKL.
  • کد ایکائو: NZAA.

حمل و نقل فرودگاه:
اتوبوس:
سرویس اتوبوسرانی اسکای باس (SkyBus) به صورت 24 ساعته فعال است و مسافران را از فرودگاه به مرکز شهر و بالعکس جابجا می کند. با استفاده از اتوبوس اسکای باس در مدت زمان 55 دقیقه می توان به مرکز شهر رسید.

اتوبوس شاتل:
اتوبوس های سوپر شاتل نیز در فرودگاه اوکلند فعالیت می کنند. این اتوبوس ها از ایستگاه اتوبوس ها در بیرون محوطه ترمینال های مسافربری حرکت می کنند و در عرض 35 دقیقه به مرکز شهر اوکلند می رسند.

تاکسی:
شرکت های تاکسیرانی فعال در فرودگاه اوکلند شامل شرکت Co-op و Corporate Cabs هستند. ایستگاه تاکسی های فرودگاه در بیرون سالن پروازهای ورودی در ترمینال خارجی و مقابل ترمینال پروازهای داخلی قرار دارد. با استفاده از تاکسی می توان در مدت زمان 30 دقیقه از فرودگاه اوکلند به مرکز شهر رسید.

سالن های استراحت:
اگر به دلیل تاخیر در پرواز یا هر دلیل دیگری مجبور هستید چند ساعتی را در فرودگاه اوکلند منتظر بمانید می توانید از امکانات سالن های استراحت استفاده کنید. صرف نظر از کلاس پرواز و نوع بلیت هواپیما، تمام مسافران می توانند با پرداخت هزینه ورودی از این سالن ها استفاده کنند. برخی از این سالن ها عبارتند از:

باشگاه ایر نیوزلند کورو | Air New Zealand Koru Club:
باشگاه مسافران ایر نیوزلند دو سالن در ترمینال پروازهای داخلی و یک سالن در ترمینال پروازهای بین الملی دارد و امکاناتی نظیر حمام و دوش را به مسافران ارائه می کند.

این سالن به مسافران عضو باشگاه مشتریان ایرنیوزلند اختصاص دارد، اما سایر مسافران نیز با پرداخت هزینه ورودی می توانند وارد آن شوند و از خدمات و امکانات آن ها استفاده کنند. امکاناتی مثل فکس، فتوکپی و پرینت، امکان شارژ موبایل و حمام و دوش از جمله امکانات رفاهی این سالن به شمار می رود.

کانتاس کلاب | Qantas Club:
این سالن نیز همان طور که از نامش مشخص است به مسافران ایرلاین کانتاس اختصاص دارد. اما مسافران سایر ایرلاین ها نیز می توانند از آن استفاده کنند. این سالن در ترمینال پروازهای بین المللی در طبقه دوم قرار دارد و امکاناتی مثل حمام و دوش و سرو انواع نوشیدنی و اسنک به مسافران ارائه می شود.

سالن استراحت استراتا | Strata Lounge:
سالن استراحت استراتا در ترمینال پروازهای بین المللی قرار دارد. مسافران می توانند با پرداخت هزینه ورودی از امکانات این سالن مثل اینترنت وای فای، دوش و حمام، تلویزیون، نوشیدنی و اسنک استفاده کنند.

امکانات فرودگاه اوکلند:
اطلاعات فرودگاه:
بخش اطلاعات فرودگاه در هر دو ترمینال خارجی و داخلی وجود دارد و به ارائه راهنمایی و خدمات به مسافران می پردازد.

تبدیل ارز و خدمات مالی:
شرکت تراولکس (Travelex) در 5 نقطه در ترمینال پروازهای داخلی و خارجی به ارائه خدمات مالی به مسافران می پردازد. ساعات کاری این دفاتر از 4 صبح تا 12:30 شب است و کلیه خدمات تبدیل ارز برای مسافران انجام می شود.

دسترسی به اینترنت:
مسافران فرودگاه اوکلند می توانند به مدت 45 دقیقه از اینترنت وای فای رایگان استفاده کنند. برای استفاده از این اینترنت کافی است به شبکه Auckland Airport متصل شوید. پس از آنکه 45 دقیقه تان تمام شد می توان با پرداخت هزینه مجددا از اینترنت استفاده کرد.

خرید:
فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty-Free) در قسمت های مختلف ترمینال پروازهای بین المللی وجود دارند و به صورت 24 ساعته باز هستند. در این فروشگاه ها می توانید انواع محصولات را بدون احتساب هزینه مالیات خریداری کنید.

خورد و خوراک:
در فرودگاه اوکلند با گزینه های زیاد و متنوعی برای غذا و نوشیدنی مواجه خواهید بود. رستوران ها و کافه های متعددی در این فرودگاه وجود دارند که برخی از آن ها به صورت 24 ساعته باز هستند.

انبار چمدان:
اگر قرار است چند ساعتی در فرودگاه منتظر باشید و می خواهید سبک بار به گردش در فرودگاه و اطراف بپردازید می توانید چمدان هایتان به بخش انبار فرودگاه بسپرید. انبار چمدان با دریافت مبلغی وسایل و چمدان های شما را نگهداری می کند. این دفاتر در سالن پروازهای ورودی و خروجی ترمینال خارجی وجود دارند و از ساعت 3:45 دقیقه صبح تا 11:15 دقیقه شب باز هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>