اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه توکیو

از فرودگاه توکیو تا مرکز شهر:
فرودگاه بین المللی هانه دا (Haneda Airport) که به نام فرودگاه توکیو شهرت دارد در کنار فرودگاه ناریتا، یکی از دو فرودگاه اصلی شهر توکیو به شمار می رود.

یکی از مزیت های این فرودگاه نزدیکی آن به شهر توکیو (در مقایسه با فرودگاه ناریتا) است و از زمان بازگشایی روز به روز پروازهای بین المللی بیشتری به این فرودگاه منتقل می شود. سالانه بیش از 60 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می کنند و به این ترتیب، این فرودگاه پررفت و آمدترین فرودگاه ژاپن محسوب می شود.

اگر قصد دارید به ژاپن و توکیو سفر کنید ممکن است بلیط هواپیمایتان به مقصد فرودگاه هانه دا باشد. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد گزینه های حمل و نقل فرودگاه توکیو به مرکز شهر صحبت کنیم.

قطار مونوریل توکیو | Tokyo Monorail:
راحت ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه توکیو به مرکز شهر از طریق قطار مونوریل توکیو است. قطارهای مونوریل مسافران را بین فرودگاه هانه دا و ایستگاه هاماماتسوشو (Hamamatsucho Station) جابجا می کنند و سه نوع سرویس ارائه می کنند: قطار محلی، تندرو و اکسپرس. تفاوت بین این سرویس ها به تعداد توقف های قطار بین این مسیر بستگی دارد.

ساعات کاری قطار مونوریل از 5 صبح تا نیمه شب است و هر 3 الی 5 دقیقه یکبار یک قطار حرکت می کند. با استفاده از قطار مونرویل توکیو می توانید در کمتر 20 دقیقه به ایستگاه هاماماتسوشو در مرکز شهر توکیو برسید.

خط راه آهن اصلی کیکیو | Keikyū Main Line:
قطار کیکیو لاین یکی دیگر از گزینه های خوب حمل و نقل فرودگاه توکیو به شمار می رود و به ویژه برای کسانی که می خواهند در مسیر تویی آساکوسا (Toei Asakusa) توقف داشته باشند بهترین گزینه است. خط کیکیو مسافران را در عرض 14 دقیقه بین فرودگاه هانه دا توکیو و ایستگاه شیناگاوا (Shinagawa station) جابجا می کند.

در ایستگاه شیناگاوا خطوط راه آهن مختلفی مثل توکایدو شینکانسن (Tokaido Shinkansen)، خط کیهین توهوکو (Keihin-Tohoku)، خط اصلی توکایدو (Tokaido Main Line)، خط یامانوته (Yamanote line) و خط یوکوسوکا (Yokosuka line) وجود دارند که می توانند شما را به نقاط مختلف برسانند.

اگرچه خط کیکیو نیز تندرو به حساب می آید اما تعداد حرکت قطارها از توکیو مونوریل کمتر است. به ویژه در اوایل صبح و اواخر شب ممکن است لازم باشد زمان زیادی را منتظر آمدن قطار بشوید. همچنین در نظر داشته باشید که قطار کیکیو یک قطار شهری و عادی به حساب می آید، بنابراین ممکن است بسیار شلوغ وپرازدحام باشد.

بنابراین اگر وسیله و چمدان های زیاد و سنگینی همراهتان است شاید قطار گزینه چندان مناسب و راحتی برای شما نباشد.

تاکسی:
همان طور که گفتیم فرودگاه هانه دا در مقایسه با فرودگاه ناریتا، در فاصله نزدیک تری به شهر توکیو قرار دارد. به همین دلیل کرایه تاکسی در فرودگاه هانه دا به نسبت فرودگاه دیگر ارزان تر تمام می شود. اما همچنان کرایه قابل توجهی است و بسته به مقصدتان ممکن است تغییر کند.

با این حال، سایر گزینه های حمل و نقل فرودگاه توکیو تا نیمه شب کار می کنند و برای مسافرانی که پس از 11 شب به فرودگاه هانه دا می رسند تاکسی تنها گزینه است. البته اگر 3-4 نفری به توکیو سفر می کنید و هزینه ها را با هم تقسیم می کنید، در این صورت کرایه تاکسی برایتان به صرفه خواهد بود و راحت تر نیز می توانید به هتل برسید.

البته اگر دیروقت به فرودگاه رسیده اید این امکان نیز وجود دارد که در دو هتل موجود در ترمینال پروازهای داخلی اقامت کنید و صبح به مرکز شهر بروید. علاوه بر این، این فرصت استثنائی را خواهید داشت که در یک از کپسول های خواب در فرودگاه هانه دا اقامت کنید.

هتل های کپسولی یا کپسول های خواب فضایی کوچک به اندازه یک تختخواب هستند که اقامتی ارزان و در عین حال راحت و امن را برای مسافران فراهم می کنند. قبلا در مطلب در مورد کپسول های خواب در فرودگاه صحبت کردیم و گفتیم که ژاپن یکی از اولین کشورهایی بوده که این نوع اقامتگاه را رواج داده است.

اتوبوس لیموزین:
اتوبوس های لیموزینی نیز یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه توکیو است که به راحتی شما را از ایستگاه اتوبوس فرودگاه به مرکز شهر توکیو می رساند. البته اتوبوس لیموزین در واقع، لیموزین نیست! بلکه اتوبوس های معمولی نارنجی رنگی است که به جابه جایی مسافران می پردازد.

به طور معمول اتوبوس ها مسیر فرودگاه تا ایستگاه توکیو را در 20 دقیقه طی می کنند، اما اگر در ساعات اوج ترافیک به فرودگاه رسیده اید انتظار سفری طولانی تر را داشته باشید.

اتوبوس های لیموزینی هر 30 الی 60 دقیقه یک بار حرکت می کنند. یکی از مزیت های این اتوبوس ها این است که در ایستگاه های مختلفی توقف می کند، بنابراین اگر آدرس هتل یا مقصدتان در مسیر قرار دارد می توانید در نزدیک ترین ایستگاه پیاده شوید.

اتوبوس اکسپرس فرودگاه:
علاوه بر اتوبوس لیموزین، سرویس اتوبوسرانی دیگری نیز به ارائه خدمات به مسافران می پردازد. اتوبوس اکسپرس فرودگاه یا اتوبوس کیهین کیوکو (Keihin Kyuko Bus) مسیرهای بیشتری دارد و در اکثر ایستگاه های مهم قطار و جاذبه های گردشگری توکیو توقف می کند.

اگر می خواهید مستقیما از فرودگاه به سمت یکی از جاذبه های گردشگری توکیو مثل دیزنی لند توکیو یا حتی کوه فوجی بروید می توانید با استفاده از این اتوبوس ها یک راست از فرودگاه به این مکان ها بروید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>