اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرودگاه بین المللی اهواز

فرودگاه بین المللی اهواز:
فرودگاه بین المللی اهواز (Ahvaz International Airport). این فرودگاه بین المللی یکی از مهم ترین فرودگاه ها و مراکز حمل و نقل و جا به جایی مسافران و بار درناحیه ی جنوب کشور است. از این فرودگاه پروازهای داخلی و خارجی بسیاری با ایرلاین های مختلف صورت می گیرد.

فرودگاه بین المللی اهواز تا سال های قبل از سال 1339 شمسی در منطقه ی باغات شاهی شهر اهواز قرار گرفته بوده است و تنها زمینی خالی بود که مسئولیت اداره و نگهداری آن را شرکت ملی نفت ایران بر عهده داشت.

مساحت این زمین و اراضی واقع در آن برابر با 284 هکتار بوده است. با توجه به این که رفت و آمد به اهواز چه از نظر مسافربری و چه از نظر کاری و تجاری افزایش یافته بود، در سال 1342 شمسی شرکت ملی نفت ایران به دلیل این که تردد کارشناسانش از تهران و دیگر نقاط ایران و حتی کشورهای دیگر به آن زیاد شده بود و داشتن یک باند فرود فرودگاه در آن احساس می شد، مبادرت به ساخت باندی به طول 1370 متر و با عرض 30 متر کردند.

این گونه بود که فرودگاه بین المللی اهواز شکل گرفت. در حال حاضر نیز فرودگاه بین المللی اهواز یک باند دارد. باند پروازی این فرودگاه دارای 3400 متر طول است که فاصله ی بین دو خط درگاه باند 3100 متر و عرض 45 متر و 5/7 متر شانه، در طرفین باند است.

در سال های ادامه ی فعالیت فرودگاه، مسئولین فرودگاه اهواز طی صورت جلسه ای به صورت بلاعوض و بی بدیل این فرودگاه را به سازمان کل هواپیمایی کشوری واگذارنمودند و از آن به بعد این فرودگاه تبدیل به فرودگاهی عملیاتی گشت.

ارتفاع فرودگاه بین المللی اهواز از سطح دریا 19 متر است. باند پرواز این فرودگاه گنجایش پذیرش هواپیماهای ایرباس را دارد و هواپیمای طرح آن به صورت کلی ایرباس است.

فرودگاه اهواز در مجموع و میانگین فرودگاه نسبتا شلوغی است. میانگین پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین المللی اهواز روزانه برابر با 85 پرواز است. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یا هما، کلیه روزهای هفته از فروگاه بین المللی مهرآباد و یا امام خمینی (تهران) به مقصد اهواز و فرودگاه بین المللی این شهر پرواز دارد.

همچنین از فرودگاه بین المللی اهواز به مقاصد شهرهای داخلی همچون: تهران، اصفهان، مشهد مقدس، شیراز، بندرعباس، تبریز، رشت، ساری و مسیرهای بین المللی همچون کویت پرواز دارد.

فرودگاه بین المللی اهواز به سیستم ILS مجهز است. این سیستم به صورت 24 ساعته فعال است و قابلیت فعال شدن در طول شبانه روز را نیز دارد. این دستگاه در مواقع دید کم، وقوع طوفان و دیگر مواقعی که شرایط نامساعد جوی پیش می آید، مورد استفاده قرار می گیرد.

فرودگاه بین المللی اهواز در اطراف شهر اهواز و در جنوب غربی ایران واقع شده است. این فرودگاه یکی از مهم ترین فرودگاه های جنوب ایران است و تمامی پروازهای داخلی و خارجی از طریق شرکت های هوایی مختلف شامل شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما)، شرکت هواپیمایی آسمان، شرکت هواپیمایی ماهان، شرکت هواپیمایی کاسپین، شرکت هواپیمایی ایرتور، شرکت هواپیمایی آتا، شرکت هواپیمایی نفت، شرکت هواپیمایی کیش ایر، شرکت هواپیمایی اترک، شرکت هواپیمایی قشم ایر، شرکت هواپیمایی تابان و شرکت هواپیمایی زاگرس از طریق آن انجام می شوند.

فرودگاه اهواز به خاطر موقعیت جغرافیایی که دارد و منطقه ای که در آن قرار گرفته است، به عنوان مرز جنوبی هوایی کشور نیز شناخته می شود.

اکثر پروازهای خارجی ایرلاین های ایرانی به کشورهای همسایه نیز از این فرودگاه انجام می گیرد. نشانی این فرودگاه: اهواز، بلوار پاسداران فرودگاه بین المللی اهواز می باشد.

اطلاعات فرودگاه بین المللی اهواز:

  • نام فرودگاه بین المللی اهواز: Ahvaz International Airport.
  • کد یاتا: AWZ.
  • کد ایکائو: OIAW.
  • نوع فرودگاه: همگانی.
  • ارتفاع از سطح دریا: 19 متر.

ترمینال های فرودگاه بین المللی اهواز:
ترمینال داخلی این فرودگاه برای تمامی پروازها خدمات ورودی و خروجی ارائه می نماید و بسیاری از امکانات فرودگاه را در خود جای داده است.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی اهواز:
استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جهت دسترسی به فرودگاه همچون تاکسی را می توانید در مسیرهایی همچون: چهار راه نادری به سه راه فرودگاه و میدان چهارشیر به سه راه فرودگاه، استفاده نمایید. برای استفاده از اتوبوس می توانید از خیابان سلمان فارسی یا نادری قدیم، ترمینال اتوبوس های کوی ملت به سه راه فرودگاه را سوار شوید. برای استفاده از مترونیز می توانید به زودی با افتتاح خط مترو استفاده نمایید.

امکانات فرودگاه بین المللی اهواز:
مسافران فرودگاه بین المللی اهواز می توانند در ترمینال های این فرودگاه از امکاناتی همچون: رستوران و فست فود، اینترنت پرسرعت رایگان، پارکینگ، شعب مختلف بانک ها و دستگاه های خودپرداز متعدد در سراسر فرودگاه، مراکز خرید پوشاک، خوراکی و سوغاتی که به صورت 24 ساعته فعال هستند، مرکز فوریت های پزشکی و دارویی، بخش امانات بار فرودگاه، اتاق های مخصوص کودک و مادر، نمازخانه و ایستگاه های مخصوص پلیس از جمله امکاناتی هستند که در فرودگاه بین المللی اهواز در دسترس مسافران هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>