اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه توئیت


پارچه توییت چگونه تولید می شود؟

تقریبا فرآیند تولید پارچه توییت را می توان به شش مرحله زیر تقسیم نمود:

برداشت الیاف پشمی

عموماً گوسفند مرینوس (Merino) هر سال یک پوشش پشمی جدید را تولید می کند. این پوشش الیاف پشمی در بیشتر موارد توسط انسان ها چیده می شود، سپس تا حدی تمیز شده و در داخل عدل ها بسته بندی می گردد.

تمیز کردن و ریسیدن

در مرحله تولید، پشم با دقت بیشتری تمیز می شود و تحت عملیات کاردینگ به رشته های بلندی تبدیل می شود. سپس این رشته ها برای تولید نخ ریسیده می گردند.

رنگ آمیزی و خشک نمودن

نخ پشمی در رنگ های خاصی رنگ آمیزی شده و به صورت دسته ای خشک می شود. نسبت رنگ های مخصوص رنگ آمیزی به هم دیگر باید کاملاً متعادل باشد تا الگوی مطلوب پارچه توییت به شکل صحیحی از کار در بیاید.

مخلوط کردن و ترکیب نمودن

بعد از اینکه نخ ها تا حدی به وسیله دست با هم مخلوط شدند، برای ساخت الگوی مورد نظر، آنها را داخل یک میکسر صنعتی بارگیری می کنند.

شانه زدن و کاردینگ

نخ های پشمی رنگ شده دوباره کاردینگ می شوند. نخ توییت نهایی ضخیم باید به گونه ای طراحی شود تا متشکل از تعداد معقولی نخ های پشمی باشد که همگی با هم ریسیده شده اند.

بافندگی

بعد از اینکه رشته ضخیم توییت تولید گردید، به لباس بافته می شود.

پارچه توییت چه کاربردی دارد؟

پارچه توییت معمولاً برای تولید کالاهایی که باید در برابر آب و هوا مقاوم باشند، مورد استفاده قرار می گیرد که تعدادی از کاربردهای آنها عبارتند از:

  • استفاده از پارچه توییت در پوشاک
  • کت های شکار
  • ژاکت های ورزشی پشمی
  • کت ها
  • کت های نظامی
  • پالتوی نظامی
  • کت های زنانه
  • شلوار
  • کت و شلوار

استفاده از پارچه توییت در اکسسوری:

  • کلاه لبه دار
  • کلاه لبه دار ایرلندی
  • کلاه مردانه خبرنگاری

پارچه توییت در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

بیشترین مقدار پشم در استرالیا تولید می گردد، اما بیشترین مقدار پارچه توییت در انگلستان بافته می شود:

تولید پشم

استرالیا بزرگ ترین تولید کننده پشم در جهان است. گوسفندان به خوبی توانسته اند تا این قاره جنوبی و همسایه کوچک جغرافیایی آن یعنی نیوزیلند را تصاحب کنند. در استرالیا نسبت گوسفند به کیوی (kiwi) حتی از نسبت گوسفند به استرالیایی ها هم بیشتر است، این کشور با داشتن انبوه زمین های پرشیب و بکر، برگ برنده را در اختیار دارد و همین موضوع باعث شده تا استرالیا همچنان بزرگ ترین بهشت گوسفندان در جهان باشد.

بافت پارچه توییت

بخش عظیمی از بافت پارچه توییت در انگلستان اتفاق می افتد. این موضوع باعث شده است تا تجارت پشم استرالیا جنبه مهمی از روابط بین این دو کشور مشترک المنافع باشد.

قیمت پارچه توییت به چه صورت است؟

عوامل مختلفی بر قیمت نهایی پارچه توییت تأثیر می گذارند که عبارتند از:

قیمت (ارزش) ذاتی الیاف طبیعی

این که الیاف طبیعی قیمت زیادی داشته باشند، کاملاً «طبیعی» است. مواد نفتی ارزان و فراوان هستند، اما استحصال پشم و پنبه سخت است. از طرفی دیگر، نفت برای همیشه ارزان باقی نخواهد ماند، اما گوسفندان تا ابد در دشت های حاصلخیز باقی خواهند ماند.

کاهش محبوبیت پارچه توییت

از آنجایی که تقاضا برای پارچه توییت کاهش پیدا کرده است، بنابراین تولیدکنندگان برای رسیدن به اهداف خود باید قیمت ها را افزایش دهند. در عین حال، پیدا کردن پارچه توییت ارزان قیمت از گذشته راحت تر است، زیرا امروزه بخش عظیمی از تولید این پارچه به صورت ماشینی انجام می گیرد.

نوع پشم گوسفند استفاده شده

معمولاً از پشم های مرغوب و درجه یک مانند پشم کشمیری برای ساخت پارچه توییت استفاده نمی شود، اما حتی پشم مرینوس معمولی هم در درجه های کیفی مختلفی وجود دارد.

کیفیت بافت

برخی از پارچه های توییت تقریباً به همان روش دو قرن گذشته، رنگ آمیزی و بافته می شوند، اما سایر تولیدکنندگانی که همین اواخر وارد میدان شده اند، از این روندها تبعیت نمی کنند. در حقیقت کیفیت پارچه توییت به بهایی بستگی دارد که برای آن پرداخته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>