اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه توئیت


چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه توییت وجود دارد؟

با گذشت سال ها، انواع مختلف و زیادی از پارچه توییت به وجود آمده است که تعدادی از آنها عبارتند از:

توییت چهارخانه رنگی (Overcheck)

طرح شطرنجی این پارچه توییت شبیه به الگوهای شطرنجی کوچک و ساده ای که قبلاً دیده اید، نیست. در عوض، هر یک از این خانه های شطرنجی خود دارای یک طرح کلی هستند که چهار اینچ مربع از سطح پارچه را می پوشانند. این الگو می تواند سطح سایر الگوهای پارچه توییت را نیز بپوشاند.

توییت توییل (Twill)

توییل یا جناغی یک الگوی مورب ساده است که رایج ترین نوع پارچه توییت به شمار می آید.

توییت هفت هشتی (Herringbone)

طرح نظامی یا هفت هشتی یک الگوی مثلثی نمادین با جلوه های رنگی متفاوت است. استفاده از این طرح نسبت به پارچه های دیگر، بیشتر در پارچه های توییت متداول است.

توییت شطرنجی (Checked)

پارچه توییت شطرنجی، طرحی شبیه به تخته شطرنج دارد و استفاده از آن در طیف وسیعی از لباس ها رایج است.

توییت راه راه (Striped)

پارچه توییت راه راه دقیقاً هم شکل اسم آن است و با نوارهای افقی یا (گاهاً) عمودی زینت داده می شود.

توییت Estate

اصطلاح «توییت Estate» معمولاً به یک الگوی جناغی که با یک طرح شطرنجی پوشیده شده است، اشاره دارد. استفاده از این نوع پارچه توییت بیشتر برای ساخت کلاه متداول است تا محصولات دیگر.

توییت دانه جویی (Barleycorn)

نامگذاری این نوع از پارچه توییت به دلیل شباهت ظاهری آن با دانه های جو است که گاهی به آن دانه ذرتی هم می گویند.

توییت پیچازی (Plaid)

هر چند که ممکن است اسم برخی از انواع پارچه توییت این لیست برایتان ناآشنا باشد، اما مطمئناً اسم پارچه توییت پیچازی را شنیده اید.

توییت دندان گرگی (Houndstooth)

این نوع از توییت یکی از بی نظیرترین طرح های پارچه توییت است که به دلیل شباهت آن با دندان های گرگ به این اسم نامگذاری شده است.

پارچه توییت چه تأثیری بر محیط زیست دارد؟

پشم یکی از پایدارترین الیاف نساجی است. این ماده آسیب بسیار کمی به محیط زیست وارد می کند، اما روش های خاصی وجود دارند که می توانند باعث بهبود عملکرد صنعت پشم جهانی شوند و عدول کردن از تمام روش های خوب و بد تولید می تواند بر محیط زیست تأثیر بگذارد:

استفاده گوسفند از زمین های زراعی

برخی استدلال می کنند که گوسفندان باعث تخریب زمین های زراعی و آسیب رساندن به اکوسیستم می شوند. اما تعمیم دادن این مسئله به گوسفندان اصلا منصفانه نیست؛ این کار را انسان هایی می کنند که گوسفندان را پرورش می دهند. وجود گوسفند ها ذاتاً برای مراتع و زمین های زراعی بد نیست، فقط لازم است تا گهگاهی به جایی دیگر منتقل شوند. در این صورت می توان اطمینان حاصل کرد که وجود آنها باعث فرسایش خاک و ایجاد آسیب های زیست محیطی دیگری نمی شوند.

پسماندهای گوسفندی

این که گوسفند نفخ می کند و نفخ آن حاوی متان است، کاملاً صحیح است. البته نحوه تأثیر باد شکم گوسفندان بر تغییرات آب و هوایی هنوز هم مورد بحث است، اما صرفنظر از این بحث ها ممکن است باد شکم گوسفندان و مدفوع آنها به محیط زیست آسیب برساند.

دغدغه های مرتبط با حقوق حیوانات

این یک واقعیت است که از دیرباز با گوسفندان به خوبی رفتار نشده است. اما پس از اعتراض گروه های جهانی فعال حقوق حیوانات، این صنعت به طور قابل توجهی اصلاح شده است. به یاد داشته باشید که اگر دغدغه شما فقط تولید پشم معتبر و 100% ارگانیک باشد، همیشه می توانید از پشم گوسفندی که با روش های قدیمی و عشایری به دست آمده است، استفاده کنید.

عدم وجود آلاینده های مهم

تولید پنبه به سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی نیاز دارد و محصولات مبتنی بر فرآورده های پتروشیمی، خرابی ها و زیان های غیر قابل توصیفی را بر اکوسیستم های سراسر جهان تحمیل می کنند. گذشته از باد شکم گوسفندان، تولید پشم دیگرهیچگونه مقادیر قابل توجه آلاینده را به محیط زیست وارد نمی کند و این عمل آنچنان با ثبات و پایدار است که هزاران سال است با موفقیت ادامه پیدا کرده و هیچگونه پیامدهای منفی عمده ای نیز به همراه نداشته است.

زیست تخریب پذیری

پشم علیرغم دوامش بسیار زیست تخریب پذیر است. اگر یک پوشاک پشمی و یک پوشاک پلی استری را به مدت صد سال در معرض باران، باد و برف قرار دهید پشم محو شده و از بین می رود، اما پلی استر همچنان باقی می ماند.

گواهینامه های موجود برای پارچه توییت

Woolmark معتبرترین گواهینامه محصولات پشمی در جهان است. داشتن گواهینامه استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک (GOTS)، اعتباری مهم برای پارچه های ارگانیک محسوب می شود، بنابراین دریافت هر دو گواهینامه به جز اینکه تضمین کننده اعتبار تولید کننده پشم هستند، تولید پشم به روش های صحیح و درست نیز را تضمین می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>