اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه موز چگونه تولید می شود؟

چند گام در فرآیند تولید پارچه موز وجود دارد:

جداسازی

الیاف در پوسته ها و ساقه های موز باید از مؤلفه های بدون استفاده جدا شوند. تکنیک های مختلفی ممکن است برای دستیابی به این نتیجه نهایی مورد استفاده قرار گیرند. یکی از این تکنیک ها، پوساندن  است. در این روش، پوسته های موز در آب یا در یک ماده شیمیایی جهت نرم شدن و جداسازی مؤلفه ها خیسانده می شوند. قسمت های بدون استفاده پوسته موز ممکن است خرد یا قطعه قطعه شوند، اما این فرآیند به زحمت زیادی نیاز دارد.

دسته بندی نمودن و خشک کردن

وقتی الیاف جدا شده حاصل گردید، آنها به صورت یک دسته در می آیند و خشک می شوند. در این مرحله، الیاف داخلی و خارجی معمولا با هم حفظ می شوند، چون جداسازی آنها در هنگام مرطوب بودن سخت است.

تقسیم کردن به چند گروه

وقتی الیاف خشک گردید، براساس نوع کیفیت به چندین گروه تقسیم می شوند. گروه A شامل بهترین نوع الیاف است که برای کاربردهای جایگزین ابریشم به کار برده می شود. بعضی از تولید کنندگان ممکن است فقط دو گروه داشته باشند، اما بقیه سازندگان شاید طیف متنوع تری از درجه های الیاف موز را تولید نمایند.

ریسندگی و بافتن

الیاف جدا شده سپس به نخ ریسیده می شوند. نخ برای بافته شدن به پوشاک، اکسسوری، وسایل دکوری یا سایر محصولات صنعتی، عمل آوری شده و رنگ آمیزی می گردد.

پارچه موز چه کاربردی دارد؟

الیاف موز با توجه به نحوه ساخته شدن از قسمت داخلی یا خارجی پوسته و پوشش ساقه ممکن است کاربردهای بسیار مختلفی داشته باشند. پوشش داخلی آن بسیار نرم است و همانند ابریشم به نظر می رسد.پارچه موز مثل ابریشم از ظرافت زیادی برخوردار است. الیاف موز به عنوان جایگزینی برای تولید هر لباس ساخته شده از ابریشم مانند بلوز، پیراهن، لباس مخصوص خانه برای زنان، لباس زیر زنانه، لباس خواب و لباس مهمانی شبانه مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده در اکسسوری ها

وقتی صحبت از اکسسوری ها می شود، انتظار می رود که الیاف موز بیشتر برای تولید روسری، کلاه و دستکش مورد استفاده قرار گیرند، چون تولید این محصولات به صورت ارگانیک و پایدار به شدت مورد توجه هستند.

استفاده در صنعت و دکور

معمولا به دلیل کمبود فناوری، استفاده از الیاف موز برای کاربردهای سخت مانند پادری و طناب محدود شده است. با این حال هنوز هم در بعضی از جوامع بومی برای اهداف سنتی از الیاف موز استفاده می شود، اما کاربردهای این الیاف خارج از محصولات پوشیدنی معمولا به وسایل دکوری اقلیم های گرمسیری محدود گردیده است.

پارچه موز در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

هند با تولید سالانه 4/28 میلیون تن، بزرگ ترین تولید کننده موز در جهان است، بنابراین فقط این کشور آسیایی توانایی تبدیل شدن به بزرگ ترین تولید کننده الیاف موز را داراست. فیلیپین دیگر قطب تولید الیاف موز نیست، اما این پارچه هنوز هم برای اهداف سنتی در مقادیر کمی در این کشور جزیره ای تولید می گردد. تقریبا بیشتر الیاف موز تولید شده در هند به بازارهای غربی وارد می گردد.

قیمت پارچه موز به چه صورت است؟

الیاف موز باکیفیت بالا که از طریق پوشش داخلی حاصل می گردند، معمولا قیمت بیشتری دارند. تولید این نوع الیاف از سختی بیشتری برخوردار بوده و از نظر کیفیت همانند ابریشم هستند، بنابراین این پارچه براق، ارزش زیادی را در بازار به خود جلب کرده است. اما پارچه هایی حاصل شده از پوشش خارجی زبر معمولا ارزان قیمت هستند.

شما برای صرفه جویی در هزینه ها به جای انتخاب پارچه های ارگانیک می توانید پارچه های معمولی را نیز انتخاب نمایید، اما به یاد داشته باشید که اگر این مسیر را برگزینید، خودتان را در معرض آلودگی بالقوه سموم قرار می دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>