اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه موز

دو نوع عمده از الیاف موز موجود دارد، اما برای آشنایی با خانواده این پارچه بهتر است با چهار اصطلاح دیگر این پارچه نیز آشنا شوید:

الیاف داخلی پوسته موز (Inner-peel banana fiber)

  • این نوع از پارچه موز همانند ابریشم بسیار نرم است. معمولا تولید آن هزینه بر بوده و از ظرافت معقولی برخوردار است.

الیاف خارجی پوسته موز (Outer-peel banana fiber)

  • قرنها برای کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است. این الیاف زبر و درشت برای تولید نمد، طناب و در بعضی از کاربردهای ساخت لباس مخصوص بیرون و ضخیم مناسب است.

پنبه موزی (Banana cotton)

  • الیاف خارجی پوسته موز با کیفیت بالا معمولا با نام پنبه موز نیز شناخته می شوند. بافت این الیاف مشابه پنبه است و ممکن است این دو پارچه بسیاری از ویژگی های مشترک دیگر نیز داشته باشند.

ابریشم موزی (Banana silk)

  • ابریشم موزی نام دیگری برای اشاره به الیاف داخلی پوسته موز است.

پارچه موز چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

تولید الیاف موز بر روی محیط زیست تأثیر قابل توجهی ندارد. حتی در میان الیاف طبیعی نیز پارچه موز در دسته خاصی از نظر پایداری قرار می گیرد. چون این پارچه از طریق ضایعات موز استخراج می شود، پس سازگاری با محیط زیست آن بسیار قابل توجه است. پوسته های موز دور انداخته می شوند، در حالی که میوه موز مورد استفاده قرار می گیرد، پس تبدیل کردن آنها به لباس جالب توجه خواهد بود.

همانطور که عنوان شد، هیچ تضمینی وجود ندارد که همیشه تولید موز به صورت پایدار و با توجه به محیط زیست انجام گیرد. هر چند که مدت زمان زیادی از نخست وزیری نارندرا مودی بر هند می گذرد، اما باز هم تا رسیدن هند به کشورهای نخست جهان فاصله زیادی وجود دارد، چون استفاده از آفت کش های مصنوعی در این کشور فقیر شایع است. وقتی شما برای فقط زنده ماندن دست و پا میزنید، هر کاری انجام می دهید تا پول به دست آورید و به عواقب روش های ناپایدار برای کشاورزی دیگر فکر نخواهید کرد.

اگر تولید پارچه موز به صورت درست انجام گیرد، می تواند با محیط زیست بیشترین هماهنگی را داشته باشد. ما تولید کنندگان موز را در سراسر جهان ترغیب می کنیم تا پوسته های موز را به تولید نساجی تبدیل نمایند. ما مطمئن هستیم که با تمایل جهان به سمت مسائل پایداری، به تدریج پارچه موز می تواند موقعیت مناسبی برای خود در بین پارچه های طبیعی پیدا کند.

گواهینامه های موجود برای پارچه موز

چون صنعت الیاف موز یک محصول خاص پسند ارائه می دهد، پس در حال حاضر تعداد بسیار محدودی گواهینامه های مرتبط برای این محصول موجود است. اگر پارچه موز به محبوبیت بیشتری دست پیدا کند، ممکن است که گواهینامه های مشخصی برای این صنعت نوظهور پدید آید. در حال حاضر می توان به این اطلاعات بسنده کرد که موزها به صورت ارگانیک رشد می کنند.

سازمان USDA حتی اگر برای الیاف موز نیز گواهینامه ارائه ندهد، گواهینامه ارگانیک را برای موزها فراهم می کند که نتیجه هر دو گواهینامه یکی است. اگر می خواهید که الیاف موز ایمن و پایدار داشته باشید، رفتن به سمت تولیدات ارگانیک بهترین روش برای رسیدن به آن است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>