اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه نئوپرن


پارچه نئوپرن چگونه تولید می شود؟

نئوپرن یک ماده پتروشیمی است، یعنی از طریق نفت در یک کارخانه تولید می شود. پلی کلروپرن به وسیله فرآیندی به نام پلیمریزاسیون امولسیونی رادیکال آزاد ساخته می شود که این فرآیند سبب تبدیل کلروپرن طبیعی به کلروپرن مصنوعی می گردد. این دو ماده مولکولی بسیار شبیه هم هستند، اما ویژگی های متفاوتی دارند.

پلی کلروپرن معمولا به کارخانه های منسوجات تحویل داده می شود تا به شکل مایع در آید. وقتی ماده به کارخانه رسید، برای افزایش خاصیت کششی یا بالا بردن دیگر جنبه ها با افزودنی هایی ترکیب می گردد. سپس در داخل یک میکسر قرار می گیرد و در داخل یک فر صنعتی پخته می شود.

لاستیک کلروپرن سخت شده، loaf نام دارد که می توان آن را به تکه هایی با عرض های مختلف خرد کرد. فرآیند برش توسط یک دستگاه صنعتی بزرگ انجام می گیرد. عرض های مختلفی از ماده نئوپرن وجود دارد و ضخیم ترین نئوپرن، از خاصیت عایق و مقاومت در برابر آب بیشتری برخوردار است. ضخامت متوسط نئوپرن، 3 الی 5 میکرومتر است.

نئوپرن خرد شده بر روی پالت ها بارگیری می شود و برای تولید کنندگان پوشاک ارسال می گردد. وقتی محصولات به دست تولید کنندگان رسید، بلافاصله الگوها بر روی تکه های پلی کلروپرن بازیابی می گردند و شمایل کلی لباس غواصی یا دیگر وسایل پوشاک، اکسسوری یا محصولات صنعتی از طریق یک برش واحد بریده می شوند.

در نهایت تکه های برش خورده جهت تولید محصولات نهایی بر روی هم دوخته می شوند. برای پیدا کردن خاصیت مقاومت در برابر آب یا آتش، ممکن است عمل آوری اعمال شود، سپس کالای نهایی بسته بندی شده و برای خرده فروش ارسال می گردد.

پارچه نئوپرن چه کاربردی دارد؟

این نوع منحصر به فرد از پارچه در بخش های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد:

کاربردهای پوشاک

هر چند که استفاده از نئوپرن در تولید پوشاک ناچیز نیست، اما معمولا از این ماده برای ساخت لباس های تابستانی بانوان و سایر پوشاک مخصوص خانم های جوانتر استفاده نمی شود.

کاربردهای اکسسوری

نئوپرن معمولا به عنوان ماده ای برای محفظه های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. هر چند که این پلاستیک نمی تواند شوک را به خوبی جذب کند، اما یک مانع حداقلی که از وسایل الکترونیکی در برابر خراش ها و قطرات جزئی محافظت می کند، فراهم می آورد.

کاربردهای ورزشی

لباس های اسکوبا (Scuba suits) و غواصی جزء متداول ترین کاربردهای لاستیک کلروپرن هستند. از آنجاییکه این ماده در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و عایق است، پس حتی در شرایط کاملا غوطه وری نیز می تواند گرما و خشکی را برای غواصان فراهم نماید.

کاربردهای نظامی

با توجه به کاربردهای وسیع نئوپرن از جمله در تولید واشر و لباس های غواصی، نظامیان و سازمان های شبه نظامی در سراسر جهان از کاربردهای بی پایان این ماده استفاده می کنند. همانطور که می دانید شرکت دوپونت همواره یکی از بزرگ ترین پیمانکاران دولت ایالات متحده در زمینه تولید منسوجات مصنوعی بوده است.

کاربردهای صنعتی

نئوپرن معمولا برای تولید دستگاه های صنعتی که به تولیدات واشر یا دیگر محصولات صنعتی نیاز دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه نئوپرن در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

حتی اگر چین در کل بزرگ ترین تولید کننده الیاف مصنوعی جهان باشد، اما باز هم ایالات متحده آمریکا، بزرگ ترین تولید کننده پلی کلروپرن باقی مانده است. کارخانه شرکت دوپونت در لس آنجلس به تولید بیشتر لاستیک کلروپرن نسبت به سایر کارخانه های روی کره زمین ادامه می دهد و هیچ نشانه ای وجود ندارد که این روند به زودی معکوس شود.

قیمت پارچه نئوپرن به چه صورت است؟

در میان همه پارچه های مشتق شده از پتروشیمی، نئوپرن یکی از گران ترین هاست. تولید این منسوج نسبتا سخت است و ویژگی های مفید آن سبب افزایش قیمت آن می گردد. وقتی نئوپرن در شکل خامش، یعنی به صورت loaf وجود دارد، قیمتش اندک است، اما در طول فرآیندهای تولید که توسعه پیدا می کند، هزینه آن افزایش پیدا می کند.

اگر می خواهید تا در قیمت نئوپرن صرفه جویی کنید، شاید بتوانید با خرید پلی کلروپرن بدون مارک تولید شده در چین که هزینه کمتری نسبت به نئوپرن اصل شرکت دوپونت دارد، به این مهم دست پیدا کنید. اما هر چقدر بیشتر از کالای اصلی فاصله بگیرید، این احتمال بیشتر وجود دارد که با نقص های تولید زودتر مواجه شوید، بنابراین آرزو خواهید کرد که ای کاش از همان کالاهای اصلی استفاده می کردید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>