اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه نئوپرن

در حال حاضر، دو گونه عمده از پارچه نئوپرن در بازار وجود دارد:

پلی کلروپرن مصنوعی (Synthetic polychloroprene)

تقریبا همه انواع نئوپرن موجود در بازار توسط فرآورده های پتروشیمی تولید می شوند، بنابراین همه آنها مصنوعی هستند.

پلی کلروپرن ارگانیک (Organic polychloroprene)

هیچ روشی وجود ندارد که بتوان نئوپرن را از طریق آن به صورت یک ماده کاملا طبیعی تولید نمود. با این وجود تعداد انگشت شماری از کارآفرینان حوزه نساجی تلاش کرده اند تا ثابت کنند که مقادیر قابل استفاده ای از لاستیک کلروپرن را می توان به جای فرآورده های پتروشیمی از طریق سنگ آهک طبیعی تولید کرد.

پلی کلروپرن مبتنی بر سنگ آهک فقط چند سالی است که وارد بازار شده است، اما در حال حاضر بین غواصانی که به حس نرمی ناشی از ساختار سلولی بسته آن علاقمند هستند، طرفدار پیدا کرده است. متأسفانه به نظر نمی رسد که پلی کلروپرن مبتنی بر سنگ آهک بیشتر از نوع ساخته شده آن از طریق فرآورده های پتروشیمی، زیست تجزیه پذیر باشد.اما چون زمین دائما منابع سنگ آهک خود را تجدید می کند، بنابراین این شکل از لاستیک کلروپرن از نظر فنی بیشتر پایدار است.

پارچه نئوپرن چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

نئوپرن همانند همه پارچه های ساخته شده از طریق فرآورده های پتروشیمی، تأثیر منفی قابل ملاحظه ای بر روی محیط زیست دارد. اگر به مزایای مفید این منسوج علاقه ای ندارید، بیشتر این احتمال وجود دارد که نسبت به مشارکت آن در آلودگی جهانی معترض باشید.

در حال حاضر تنها بخش کوچکی از تولید سالانه محصولات پلاستیکی توسط پلی کلروپرن ها انجام می شود، اما باز هم تلاش می گردد تا این مقدار از تولید لاستیک کلروپرن هم به صورت تمیزتر و پایدارتر انجام گیرد. نئوپرن در دنیای مد و صنعت از جایگاه ممتازی برخوردار است، بنابراین فقط زمان لازم است تا نحوه تولید این پارچه مفید در جهت سازگار شدن با محیط زیست کشف گردد.

گواهینامه های موجود برای پارچه نئوپرن

چون پلی کلروپرن یک پارچه مصنوعی است، پس واجد شرایط دریافت گواهینامه های ارگانیک که گاهی اوقات به پارچه های طبیعی داده می شود، نیست. پلی کروپرن توانایی بازیافت شدن نیز ندارد، بنابراین نمی تواند گواهینامه از سوی استاندارد جهانی بازیافت یا سازمان های مشابه کسب نماید. با این حال برای نئوپرن، گواهینامه ISO موجود است که مقداری آرامش خاطر برای مصرف کنندگان فراهم می کند.

ایزو سازمانی است که خلوص انواع مختلفی از مواد مصنوعی را تأیید می کند و براساس هدف در نظر گرفته شده برای استفاده از محصول، گواهینامه های مختلفی ارائه می دهد. مثلا اگر پلی کلروپرن بتواند ثابت کند که سطح مشخصی از خلوص را دارد، واجد شرایط دریافت گواهینامه ISO 9001 خواهد بود. گواهینامه ISO 13485 نیز برای پلی کلروپرن استفاده شده در تجهیزات پزشکی در دسترس است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>