اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه فلانل


پارچه فلانل چگونه تولید می شود؟

فرآیند تولید پارچه فلانل شامل چندین مرحله است که عبارتند از:

تولید ماده اولیه

در مرحله اول، ماده اولیه برای تولید پارچه فلانل استحصال می شود. این ماده با توجه به نوع محصول نهایی مورد نظر، ممکن است پنبه، پشم یا الیاف مصنوعی باشد. پارچه های ظریفی مانند ابریشم برای تولید پارچه فلانل مناسب نیستند.

نخ ریسی

در مرحله بعد، نخ های منسوج به همان روشی که نخ پارچه های دیگر ریسیده می شوند، تولید می گردند. هر چند که ممکن است در این مرحله برخی از ملاحظات برای نخ مورد استفاده در تولید پارچه فلانل در نظر گرفته شود، اما علائم اصلی که باعث تمیز دادن این پارچه از پارچه های دیگر می شوند، معمولاً مربوط به مرحله بافتن پارچه هستند.

بافتن پارچه

معمولاً برای تولید پارچه فلانل از بافت جناغی یا توییل (تافته) استفاده می شود و پارچه بافته شده ممکن است به صورت یک رو یا دورو برای ایجاد یک بافت نرم که بافت اصلی پارچه را می پوشاند، برس زده شود. برس زدن فرآیندی است که در خلال آن الیاف ریسیده شده تحت فشار قرار می گیرند و همین موضوع باعث می شود تا ظاهر الیاف مثل الیاف ریسیده نشده به نظر برسد. الیاف به طور طبیعی زمانیکه در داخل یک ماتریکس بافته می شوند، در کنار هم قرار می گیرند، اما برش زدن باعث می شود تا دوام پارچه تا حدی کاهش پیدا کند.

عمل آوری های نهایی

پارچه فلانل مصنوعی غالباً با یک روکش مقاوم در برابر شعله عمل آوری می شود که ممکن است سمی باشد. پشم به صورت طبیعی در برابر حرارت مقاوم است، همچنین ممکن است روش های عمل آوری مختلفی برای پارچه فلانل پنبه ای نیز اعمال شود. اگر به دنبال ایمنی بیشتر هستید، پارچه های فلانل ارگانیک در بازار وجود دارند، مثلا پارچه فلانل پشم مرینوس (merino wool) احتمالاً انتخاب خوبی باشد.

پارچه فلانل چه کاربردی دارد؟

پارچه های فلانل برای ساخت گروه های کالایی مختلفی در بازار مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آنها می توان موارد زیر را نام برد:

پوشاک

پیراهن مردانه یقه دکمه دار (button-downs) ساخته شده از طریق فلانل پیچازی، نمادی از سبک زندگی در فضای باز است و این نما بارها و بارها با پارچه هایی به غیر از پارچه های پشمی اصیل تکرار شده است. پارچه فلانل علاوه بر اینکه برای دوخت پیراهن مورد استفاده قرار می گیرد، گاهی اوقات برای تولید پلیور، ژاکت پشمی و سایر لباس های لایه ای که مختص پوشیدن در هوای سرد هستند نیز به کار می رود.

در اصل هر نوع لباس پنبه ای، پشمی یا مصنوعی که به صورت یک رو یا دو رو برس زده شوند، می توانند به عنوان فلانل در نظر گرفته شوند. تفاوت های بیشتر بین آنها معمولاً توسط متخصصان صنایع نساجی یا پوشاک قابل تشخیص است.

اکسسوری

پارچه فلانل با الگوی رنگی پیچازی گاهی اوقات برای ساخت کیف، کیف پول و کمربند مورد استفاده قرار می گیرد.

لوازم خانگی

به دلیل ارتباط خاص پارچه فلانل با الگوی پیچازی، در ساخت بسیاری از وسایل دکوری و سایر لوازم خانگی از پارچه فلانل برس زده شده استفاده می شود. استفاده از پارچه فلانل برای تولید ملافه از محبوبیت زیادی برخوردار است؛ بسیاری از مصرف کنندگان در طول زمستان، ملافه های فلانلی را به دلیل نرمی، جذب رطوبت و احساس گرمایی که این ملافه ها به شخص می بخشند، ترجیح می دهند.

پارچه فلانل در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

با توجه به نوع ماده اولیه ای که برای تولید پارچه به کار می رود، بزرگ ترین تولید کننده پارچه فلانل جهان ممکن است یکی از سه کشور زیر باشد:

بزرگ ترین تولید کننده پشم

بزرگ ترین تولید کننده پشم در جهان، استرالیا است. این کشور یا قاره، تعداد بیشتری گوسفند نسبت به جمعیتش دارد و عمده این گوسفندان از نوع مرینوس هستند.

بزرگ ترین تولید کننده پنبه

هند بزرگ ترین تولید کننده پنبه در جهان است. این کشور مدتها بزرگ ترین تولید کننده الیاف نساجی در جهان بوده، اما اخیراً رقیب اصلیش یعنی چین در تولید دسته های خاصی از محصولات نساجی طبیعی از این کشور پیشی گرفته است.

بزرگ ترین تولید کننده منسوجات مصنوعی

لقب بزرگ ترین تولید کننده منسوجات مصنوعی به چین تعلق دارد. با وجود اینکه بسیاری از مردم جهان به عنوان بخش از جنبش رونق سبز (green boom) از پارچه های مصنوعی فاصله گرفته اند، اما این کشور کمونیستی همچنان به تولید مقادیر زیادی از پلی استر، نایلون و سایر پارچه های مصنوعی رایج که بعضاً برای تولید پارچه فلانل مورد استفاده قرار می گیرند، ادامه می دهد.

قیمت پارچه فلانل به چه صورت است؟

قیمت پارچه فلانل به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

منسوجات استفاده شده

معمولاً پنبه از پلی استر یا سایر منسوجات استفاده شده برای تولید پارچه فلانل گران تر است. البته پشم مرغوب از همه اینها قیمت بیشتری دارد؛ بنابراین در هنگام قیمت گذاری پارچه فلانل، باید به ماهیت پارچه توجه نمود.

کیفیت بافت

برخی از بافندگان پارچه فلانل در کار خودشان استاد هستند (پس کیفیت و قیمت پارچه های آن بالاتر است)، اما کارخانه هایی که به صورت انبوه اقدام به تولید طاقه های پارچه فلانل می کنند، پارچه ارزان را به صورت بی کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. شرکت هایی که بر روی تولید الیاف طبیعی، ارگانیک و تجدیدپذیر متمرکز می شوند، به احتمال زیاد پارچه های فلانل با کیفیتی تولید می کنند.

عمل آوری ها یا رنگ آمیزی های اضافی

پارچه فلانل مقاوم در برابر حرارت و یا ضد آب ممکن است اندکی گران تر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>