اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه فلانل


چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه فلانل وجود دارد؟

چند نوع متمایز و مشخص از پارچه فلانل وجود دارند که عبارتند از:

فلانل پشمی (Wool flannel)

پارچه فلانل ولزی به صورت سنتی از طریق پشم ساخته می شود و بیشتر انواع پارچه های فلانل اروپایی نیز پشمی هستند. تا قرن های اخیر، پنبه معمولاً برای تولید پارچه های فلانل در اروپا مورد استفاده قرار نمی گرفت، زیرا پنبه در اوایل اکثراً فقط در هند تولید می شد.

فلانل پنبه ای (Cotton flannel)

پارچه فلانل پنبه ای در طول دوران استعمار محبوبیت زیادی پیدا کرد و پنبه به یک ماده اولیه برای تولید پوشاک فلانل نرم و فاخر و یا ملافه های برش زده شده دورو تبدیل شد.

فلانل مصنوعی یا ترکیبی (Synthetic or mixed flannel)

امروزه انواع زیادی از پارچه های فلانل موجود در بازار به جای اینکه از الیاف طبیعی ساخته شوند از طریق الیافی مصنوعی مثل پلی استر یا نایلون ساخته می گردند. منسوجات مصنوعی بسیار اشتعال پذیر هستند و به محیط زیست آسیب وارد می کنند.

فلانل سیلان (Ceylon flannel)

این نوع از پارچه فلانل در اصل در سیلان (سریلانکای امروزی) تولید شده است و مواد اولیه آن ترکیبی از 50% پشم و 50% پنبه است.

فلانل بچه گانه (Baby flannel)

این فلانل بر روی هر دو جانبش برس زده می شود و به دلیل نرمی و ظرافت بسیار مورد توجه قرار می گیرد. هر ماده اولیه ای که در ساخت فلانل به کار می رود، می تواند برای تولید پارچه فلانل بچه گانه استفاده شود، اما پشم و پنبه به دلیل اینکه بافت بسیار نرمی دارند، بهترین گزینه برای تولید پارچه فلانل برای پوست حساس کودکان هستند.

فلانل پوشکی (Diaper flannel)

بسیاری از والدین هرگز تصور نمی کنند که پوشک پنبه ای قابل استفاده مجدد کودکانشان از همان جنس لحاف های زمستانیشان باشد، اما در واقع پارچه ای که برای تولید این پوشک ها مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر فنی یک نوع پارچه فلانل محسوب می شود. برای کمک به راحتی و قدرت جذب بیشتر پوشک، بر روی هر دو جانب این پارچه، برس زده می شود.

فلانل گیاهی (Vegetable flannel)

فلانل گیاهی نوعی از پارچه فلانل به شمار می آید که از طریق الیاف سلولزی ساخته می شود. این پارچه در قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج پیدا کرد. پس از عرضه پارچه های مبتنی بر الیاف پتروشیمی در قرن بیستم، این نوع از پارچه فلانل مقبولیت خود را از دست داد.

فلانت (Flannelette)

بافت پارچه فلانت یا فلانل نما تا حدی با بافت پارچه فلانل واقعی، تفاوت دارد، به همین دلیل بافت پارچه فلانت مقداری درشت تر و زبرتر است. برای تولید پارچه فلانت می توان از الیاف رایجی که برای تولید پارچه فلانل مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده کرد.

پارچه فلانل چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

چندین عامل بر نقش پارچه فلانل بر محیط زیست تأثیرگذار می گذارند که عبارتند از:

نوع مواد استفاده شده

آلایندگی پنبه از پارچه های مصنوعی کمتر است، اما کمترین میزان آلایندگی در میان همه پارچه ها به پشم تعلق دارد. با انتخاب پارچه های طبیعی که با روش های پایدار و ارگانیک تولید می شوند، استفاده از مواد شیمیایی و سموم دفع آفات را به دست فراموشی بسپارید.

فرآیندهای تولیدی

میزان تأثیر منفی تولید پارچه فلانل بر محیط زیست به روش های رنگرزی و عمل آوری بستگی دارد. شرکت های پایدار که از فرآیندهای تولید اخلاقی استفاده می کنند، بیشتر احتمال دارد تا در ساخت پارچه خود فقط از مواد ایمن استفاده نمایند.

بازاریابی تجارت منصفانه

دامپینگ محصول، موانع غیر تعرفه ای و سایر ترفندهای تجاری، از شرکت های غیراخلاقی خاص در حالی که حق رقبای ذیحقشان را تضییع می کنند، می توانند پشتیبانی نمایند. کشمکش اقتصادی یکی از عوامل ایجاد هرج و مرج اکولوژیکی محسوب می شود، بنابراین تلاش ما باید در راستای ارتقای جوامعی باشد که محصولات نساجی ما را تولید می کنند.

گواهینامه های موجود برای پارچه فلانل

گواهینامه هایی که برای پارچه فلانل صادر می شوند به ماده اولیه ای که در ساخت پارچه فلانل مورد استفاده قرار می گیرند، بستگی دارند. تعدادی از این گواهینامه ها عبارتند از:

استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک (GOTS)

سازمان استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک به عنوان اصلی ترین مرجع قابل اعتماد در زمینه تولید پارچه های طبیعی ایمن، پایدار و اخلاقی شناخته می شود. هر محصولی که نشان تایید GOTS را داشته باشد، براساس بالاترین استانداردهای کیفی ممکن تولید شده است.

استاندارد جهانی بازیافت (GRS)

لزوماً قرار نیست که مواد مصنوعی به محیط زیست آسیب برسانند. GRS به شرکت هایی که تلاش می کنند تا از مواد قابل بازیافت در تولید محصولات نساجی استفاده نمایند، کمک می کند. حتی الیاف طبیعی مانند پشم هم قابلیت بازیافت دارند، بنابراین GRS دارای میدان کاری گسترده ای است.

Woolmark

Woolmark یک شرکت تولیدکننده پشم است، اما معتبرترین سازمان صدور گواهی تأیید پشم برای سایر تولیدکنندگان در سراسر جهان نیز به شمار می آید. پشمی که نشان تأیید Woolmark را داشته باشد، با دقت استحصال شده و با روندی اخلاقی تولید گردیده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>