اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه دنیم


پارچه دنیم چه نوع پارچه ای است؟

دنیم (Denim) یکی از شاخص ترین پارچه های جهان است. وقتی شما کلمه «جین های دنیم» را بر زبان می آورید، همه اطرافیان می دانند که درباره چه چیزی صحبت می کنید. دنیم در سراسر مرزهای ملی و فرهنگی محبوب است و جین دنیم به نمادی از فرهنگ آمریکایی در سراسر جهان تبدیل شده است.

اما دنیم (جین) دقیقاً چیست؟ این پارچه از کجا آمده است و چرا محبوبیت آن در طول دهه ها کم نشده است؟ به همه این سؤالات و موارد دیگر در این مطلب پاسخ داده خواهد شد و هر آنچه را که باید درباره پارچه دنیم بدانید، برای شما توضیح خواهیم داد.

تاریخچه پارچه دنیم

کلمه دنیم از واژه فرانسوی سرژه دی نیم (serge de Nimes) گرفته شده است که به نوع خاصی از پارچه تولید شده در شهر نیم (Nimes) فرانسه اشاره دارد. با گذشت زمان، این سبک از پارچه های پنبه ای با طرح بافت مورب برجسته، در سراسر منطقه رواج پیدا کرد و این محبوبیت در تمام کشورهای همسایه از جمله ایتالیا گسترده شد.

شهر جنوا (Genoa) به سرعت به بزرگ ترین تولید کننده سرژه دی نیم در جهان تبدیل گردید. از آنجاییکه نام شهر جنوا در زبان فرانسوی به صورت «جی نیز (Genes)» تلفظ می شود، لذا این پارچه در زمان اوج گیری تب طلا در آمریکا به نام «جین (jeans)» مشهور شد.

معدنچیان طلا، دوام و قابلیت تعمیرپذیری پارچه های پنبه ای بافت دنیم را دوست داشتند و با وجود در دسترس بودن انواع رنگ های مختلف در غرب آمریکا، تولید کنندگانی مانند لیوای استراوس (Levi Strauss) از همان رنگ آبی نیلی که بازرگانان پارچه جنوا در اصل به خاطر ضرورت انبارداری پارچه از آن استفاده می کردند، برای تولید این پارچه استفاده نمودند.

پارچه دنیم امروزی

پارچه دنیم از دهه 1850 میلادی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. هیچ نوع خاصی از پوشاک به اندازه شلوار جین آبی در فرهنگ آمریکایی دوام نیاورده است و این مسئله باعث شده است تا آن جفت شلوار لیوای جینز در قفسه لباس های شما، چیزی بیشتر از یک میراث مصنوع باشد.

با گذشت زمان، تولید کنندگان منسوجات آمریکایی شروع به تولید انواع لباس های دیگر با پارچه دنیم کردند و شما این روزها حتی می توانید محصولات دکوری بادوام و زیبایی که با پارچه دنیم ساخته شده اند را خریداری نمایید. هر چند که تولید شلوارهای جین آبی تا مدتها محدود به ایالات متحده بود، اما از اواخر قرن بیستم میلادی، اکثر تولیدکنندگان محصولات جین از ایالات متحده خارج شدند.

در حال حاضر پارچه های دنیم تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته اند و برای اینکه طراحان بتوانند آخرین گرایشات مد دنیم را توسعه دهند، آن را با دیگر سبک های پارچه و بافت ترکیب می کنند. در عین حال، مدل شلوار Levi 501s به شکل باور نکردنی همچنان در سراسر جهان محبوب است.

یک صنعت خاص پسند که حول دنیم خام (raw denim) می چرخد و بخشی از وزنه های مد صنعت نساجی محسوب می شود، ظهور کرده است. علاقه جهانی به دنیم همچنان پابرجاست و به احتمال زیاد تا زمانیکه پنبه به عنوان یک محصول اصلی نساجی باقی بماند، این بافت تولید خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>