اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه کوپرو


پارچه کوپرو چه نوع پارچه ای است؟

هر لباسی که با الیاف طبیعی تولید شده باشد، سرانجام روزی عمر آن به پایان می رسد. لباس پنبه ای در بیشتر حالت ها پس از استفاده، دور انداخته می شود، اما تی شرت ها قدیمی می توانند برای تولید نوعی از منسوج که گاهی اوقات در وب سایت های تولید منسوجات چینی به عنوان کوپرو (cupro) یا کوپرا (cupra) شناخته می شوند، بازیافت گردند.

پارچه کوپرو قابل بازیافت است، یعنی حساسیت های ذهنی بشر در مورد محیط زیست را برطرف می کند. اما در همین حال، تولید ریون کوپرومونیوم سبب وارد کردن مقادیر زیادی از مس، آمونیاک و سود سوزآور (caustic soda) به محیط می شود که همه این مواد در صورتیکه به درستی دفع نشوند، می توانند سمی باشند. از همه مهم تر، الیاف کوپرو قبل از اینکه سخت تر شوند و محیط را در معرض آسیب بیشتری قرار دهند، باید با انواع مختلفی از مواد شیمیایی سمی شستشو داده شوند.

هر چند که کوپرو یک ماده مصنوعی خالص نیست، اما به سختی در طیف الیاف طبیعی نیز قرار می گیرد. بعد از اینکه آمونیاک، مس و سود سوزآور سبب ایجاد تغییرات قابل توجهی در ساختار شیمیایی سلولز موجود در پنبه یا هر نوع محصول گیاهی دیگر شدند، نوع دیگری از مشتقات ریون چینی به نام کوپرو به عنوان یک الیاف طبیعی و بازیافت شده به بازار عرضه می گردد.

نمونه هایی از الیاف مشابه از جمله لیوسل و تنسل نیز توسط تولید کنندگان منسوجات چینی کنترل کننده پوشاک به شدت مورد حمایت قرار می گیرند. در پایان، پارچه هایی از جنس ریون مانند کوپرو که به دسته جدیدی از منسوجات متعلق می شوند، ممکن است در عین حال که قابلیت بازیافت شدن نیز دارند، باز هم به عنوان الیاف کاملا مصنوعی بر روی محیط زیست آسیب منفی ایجاد نمایند.

ویژگی های کوپرو

پارچه کوپرو عموما به خاطر ویژگی های زیر مورد ستایش قرار می گیرد:

  • ظرافت
  • قابلیت کششی
  • لطافت
  • ترکیب آسان با دیگر پارچه ها

ریون کوپرومونیوم هر چند که بادوام ترین مشتق ریون نیست، اما یکی از پارچه های مصنوعی بسیار شبیه به ابریشم است، بنابراین اغلب به عنوان جایگزینی برای تولید پوشاک سنتی با این الیاف طبیعی به کار می رود. اما کوپرو اصلا شبیه ابریشم واقعی نیست. برای اینکه بتوان به صورت عادلانه در مورد این پارچه قضاوت نمود، بعضی از اشکالات آن بیان می شود:

  • به آسانی در دماهای بالاتر از 180 درجه، مشتعل می شود؛
  • وقتی سوخته می شود به زغال تبدیل می گردد؛
  • غلظت های قابل توجهی از مس را حاصل می کند.
  • ریون کوپرومونیوم نمی تواند در آب داغ شسته شود و برخلاف الیاف طبیعی مانند پشم به صورت تمیز نمی سوزد.

پارچه کوپرو چه کاربردی دارد؟

ریون کوپرومونیوم اغلب به صورت گسترده در پوشاک مورد استفاده قرار می گیرد. روسری یکی از معدود اکسسوری هایی است که گاهی اوقات با این نوع پارچه تولید می گردد. در بسیاری از حالت ها، کوپرو با الیاف طبیعی و مصنوعی ترکیب شده تا پوشاک یا اکسسوری نهایی با ویژگی های مختلفی را ارائه دهد.

ریون کوپرومونیوم در صورت ترکیب شدن با دیگر پارچه ها می تواند موجب تولید لباس های دیگری از جمله بلوز، زیر پیراهن رکابی، تی شرت و دیگر لباس های خودمانی و سبک شود. کوپرو بیشتر در لباس های نازک و لطیف مانند لباس های زنانه متناسب با بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه کوپرو در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

درست همانند دیگر منسوجات مصنوعی، چین بزرگ ترین تولید کننده ریون کوپرومونیوم است. علی رغم نگرانی های زیست محیطی در مورد تولید ریون کوپرومونیوم، چین هر ساله به صادرات تن ها کوپرو به کشورهای غربی ادامه می دهد.

قیمت پارچه کوپرو به چه صورت است؟

ریون کوپرومونیوم به دلیل قیمت ارزان آن بسیار تولید می شود. مقادیر زیادی از ضایعات سلولز را می توان با هزینه بسیار کمی به دست آورد و با ترکیب کردن این سلولز با چند عنصر اصلی، امکان تولید الیاف سلولزی جدید از طریق خراشیدن مهیا می شود.

حاشیه سود این تلاش با فرض اینکه حجم حرکات بالا باقی بماند، بسیار زیاد است، اما علی رغم ضرر تولید کنندگان ریون، مصرف کنندگان همچنان به اجتناب کردن از الیاف مصنوعی و پذیرا شدن جایگزین های طبیعی ادامه می دهند. هر فرآیندهای بازیافت الیاف به صورت کلی تر در دسترس باشد و مردم استفاده از پارچه های مصنوعی را متوقف کنند، تولید ریون کوپرومونیوم زودتر از چرخه کاری خارج خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>