اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه کشمیر

پارچه کشمیر چگونه تولید می شود؟

تولید پارچه کشمیر به چندین فرآیند مختلف تفکیک می شود. تولید تجاری کشمیر با حالت سنتی آن بسیار متفاوت است. مردم صحرانشین برای هزاران سال، موی بزهایشان را چیده اند، آن را شانه زده و به نخ های ریز ریسیده اند. کارخانه های تولید کشمیر در مقیاس بزرگ از فرآیندهای تقریبا مشابهی بهره می گیرند، اما تولید را در مقیاس بسیار بزرگ تری انجام می دهند.

چیدن پشم

ابتدا اجازه داده می شود تا موهای بز به اندازه کامل رشد کند. فرآیند چیدن پشم می تواند در روش های مختلفی انجام گیرد، اما توجه داشته باشید که امکان چیدن پشم بزهای کشمیر بدون صدمه دیدن به آنها امکان پذیر است.

تمیز کردن

در این مرحله پشم خام به دست می آید و هرگونه ناخالصی و گرد و غبار از آن حذف می شود.

شانه زدن

الیاف پشمی منحصر به فرد به رشته های مستقیم شانه زده می شوند و در گروه های کم وزن الیاف کارد می گردند.

ریسیدن

الیاف کارد شده به دستگاه ریسندگی تغذیه می گردند تا الیاف پشمی به شکل نخ پیچیده شوند. با توجه به محصولاتی نساجی که قرار است تولید شوند، به نخ نازک یا کلفت ممکن است نیاز باشد.

تمیز کردن و رنگ رزی نمودن

الیاف دوباره تمیز می شوند و اگر به رنگ رزی نیاز داشته باشند در این مرحله به آنها اعمال می شود. تولید کنندگان در بعضی از حالت ها، لباس های رنگی را به کالاهای کشمیری ترجیح می دهند.

بافتن

نخ کشمیر حاصل شده به محصول نساجی بافته می شود. از جمله محصولات محبوب ساخته شده از کشمیر می توان به روسری، جلیقه و ژاکت اشاره کرد.

عمل آوری نهایی

قبل از اینکه پوشاک کارخانه را ترک کند، ممکن است توسط بازدارنده های شعله و دیگر فرآیندهای نهایی، عمل آوری شود. این نکته را در ذهن داشته باشید که پشم به طور طبیعی در برابر شعله مقاوم است.

بسته بندی و تکمیل

محصول نهایی بسته بندی می گردد، بر روی آن نشان تجاری ثبت می شود و برای فروش آماده می گردد.

پارچه کشمیر چه کاربردی دارد؟

پارچه کشمیر در طیف مختلفی از کاربردهای ساخت محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. کشمیر برای سال ها به عنوان یکی از بهترین پارچه ها برای ساخت لباس های پیچیده و دیگر پوشاک رسمی پوشیده شده توسط اشراف اروپایی به کار گرفته شده است و این ارتباط با فرهنگ های سطح بالا هنوز هم تعریفی از کشمیر ارائه می دهد. هر چند که پشم کشمیر نسبت به دیگر انواع پشم به طور قابل توجهی گرانتر است، اما نرمی و نازکی بیش از اندازه آن موجب شده است تا یک حس آنی از راحتی و فاخر بودن را به فرد پوشنده منتقل نماید.

چون کشمیر سبک وزن و نسبتا ظریف است، لذا معمولا برای تولید لباس های مخصوص بیرون و پوشاک های سنگین از آن استفاده نمی شود. هر چند که تولید ژاکت های کشمیری سبک وزن بسیار متداول است، اما این ماده معمولا برای تولید پالتوهای بارانی، ژاکت ضخیم ملوانان یا دیگر انواع لباس های بیرونی که معمولا با دیگر انواع پشم تولید می گردند، مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ژاکت های کشمیری اغلب برای موقعیت های خاصی بافته می شوند و حتی پیدا کردن نوع خاصی از لباس های زیر تولید شده با کشمیر نیز امکان پذیر است. معمولا کار با پارچه کشمیر آسان است که این مسئله منجر به استفاده از این پارچه در لباس های پیچیده، گران قیمت و زیبا که برای تأثیرگذاری و خودنمایی طراحی می شوند، می گردد.

پشم حاصل شده از بزهای کشمیر در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار نمی گیرد، یعنی کل اقتصاد جهانی کشمیر به تولید پوشاک کشمیر وابسته است. اگر تولید کننده کشمیر طبیعی به صورت اخلاقی کار کند، می تواند به رشد اقتصادهای دور افتاده کمک نماید و یک الگوی جدید از تجارت منصفانه پارچه را گسترش دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>