اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه کشمیر


پشم کشمیر (Cashmere wool)

این نوع از پشم از طریق بز کشمیری که در بیابان گبی و نواحی کشمیر زندگی می کند، به دست می آید. پشم کشمیر بسیار نرم و ریز بوده، اما از استحکام بالایی نیز برخوردار است.

پشم پشمینه (Pashmina wool)

پشم پشمینه از طریق بزهایی که شباهت زیادی با بز کشمیر دارند، تولید می شوند، بنابراین الیافی که تولید می کنند شبیه به کشمیر است، به همین دلیل این دو پارچه اغلب در کنار هم دیگر قرار می گیرند.

کشمیر درجه C

درجه C، زبرترین درجه پشم کشمیر است. این نوع کشمیر ارزان قیمت بوده و معمولا در لباس هایی که تماس زیادی با پوست ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

کشمیر درجه B

این درجه از کشمیر تا حدودی بهتر از درجه C است، اما هنوز هم ممکن است کمی زبر یا خارش آور باشد. کشمیر درجه متوسط از نظر قیمتی بسیار متفاوت است.

کشمیر درجه A

پشم کشمیر درجه A در کل گران قیمت بوده و بعضی از انواع آن نسبت به بقیه حالت ها از قیمت بیشتری برخوردار است. بعد از اینکه شما برای اولین بار کشمیر درجه A را لمس نمودید، خواهید فهمید که دلیل برتری و قیمت زیاد آن برای چیست.

پارچه کشمیر چه تأثیری بر محیط زیست دارد؟

تأثیر پشم کشمیر بر روی محیط زیست در کل خنثی است. هر چند که بعضی از جنبه های تأثیر زیست محیطی کشمیر، مثبت هستند، اما تأثیرات منفی نیز در این زمینه وجود دارد.

تأثیرات مثبت

افزایش اعتماد و استفاده از الیاف طبیعی به محیط زیست کمک می کند. بیشتر الیاف مصنوعی، زیست تجزیه پذیر نیستند، یعنی برای صدها سال در اکوسیستم باقی می مانند. این الیاف اغلب سمی هستند که خطرات اکولوژیکی دیگری را به وجود می آورند. بدون توجه به اینکه الیاف خودشان سمی باشند یا خیر، در هر صورت تولید منسوجات مصنوعی همیشه منجر به تولید ضایعات خطرناک می شود.

استفاده بیشتر از الیافی مانند پشم کشمیر به جای نایلون، پلی استر و دیگر جایگزین ها، اتکا به سوخت های فسیلی را کاهش داده و بیشتر از محیط زیست محافظت می کند. برخلاف پنبه و دیگر محصولات زراعی استفاده شده برای تولید منسوجات، پشم به آفت کش ها یا کودهای شیمیایی نیازی ندارد، یعنی تولید پشم بسیار سازگار با محیط زیست است.

تأثیرات منفی

همانند بیشتر محصولات دامی، نگرانی هایی در مورد رفتار با بزهای کشمیر وجود دارد. مثلا سازمان PETA معتقد است که تولید پشم کشمیر با نسل کشی هیچ فرقی ندارد، اما دیگر سازمان ها در این زمینه رویکرد متعادل تری اتخاذ نموده اند.

کسی منکر این واقعیت نیست که افراد نامناسبی در صنعت پشم کشمیر دخیل هستند، اما در این حوزه تولید کنندگان اخلاق مدار زیادی نیز وجود دارند، پس روند اخلاقی یا غیراخلاقی تولیدات به افرادی که با آنها کار می کنید، بستگی خواهد داشت. در غیر این صورت پشم کشمیر بر روی محیط زیست تأثیر منفی ایجاد نمی کند. این محصول در منطقه ای که هیچگونه صادرات جهانی عمده دیگری ندارد، می تواند یک معشوق اقتصادی مهم را فراهم نماید.

گواهینامه های موجود برای پارچه کشمیر

چندین سازمان وجود دارند که برای پشم کشمیر، گواهینامه ارائه می دهند:

استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک (GOTS)

این استاندارد همه انواع پارچه های طبیعی مختلف را تأیید می کند. سازمان GOTS به فرآیند تولید پشم کشمیر توجه زیادی می کند و فقط زمانیکه تولید کنندگان از دستورالعمل های ارگانیک و پایدار پیروی می نمایند، گواهینامه را صادر می کند. این سازمان به تولید کنندگانی که با طیف وسیعی از خریداران، فروشندگان و طرفداران تولید پارچه ایمن و پایدار به صورت اخلاقی رفتار می کنند، پاداش می دهد.

استاندارد تداوم پایداری الیاف (SFA) کشمیر

سازمان SFA یکی از جدیدترین گواهینامه ها را برای پشم کشمیر ارائه می دهد. این بخش از استاندارد تداوم پایداری الیاف، روش هایی را جستجو می کند تا استاندارد جدیدی را برای تولید کشمیر که به بهداشت مراتع، مدیریت دام و دیگر جنبه های تولید پایدار پشم توجه دارد را توسعه دهد. برای رضایت از تولیدات پشم کشمیر به لگوی SFA بر روی محصولات توجه کنید.

استاندارد کرینگ (Kering) برای کشمیر

استاندارد کرینگ به اندازه دیگر گواهینامه های کشمیر از مقررات سختگیرانه استفاده نمی کند، اما تولید کنندگان برای اینکه بتوانند از لگوی این استاندارد بر روی محصولات خودشان استفاده کنند، باید حداقل در مورد منبع تولید پشم، اطلاعاتی داشته باشند. کرینگ بر روی تولید الیاف و محصولات دامی متنوع نظارت می کند. این سازمان برای ایجاد ساختار تولید پشم به صورت ایمن و پایدار، فرآیندهایی کاملی را پیاده سازی نموده است.

استاندارد مطالبه کننده بازیافت (RCS)

این سازمان قصد دارد تا استفاده از مواد بازیافتی را در محصولات نساجی افزایش دهد و این برنامه مشارکتی به تولید کنندگان کشمیر اجازه می دهد تا به جهانیان در مورد محصولاتشان که بازیافتی هستند، اطلاع بدهند.

استاندارد جهانی بازیافت (GRS)

تولیدات پشمی به طور شگفت انگیزی به آسانی بازیافت می شوند. سازمان GRS بر روی بازیافت تعداد زیادی از محصولات ارگانیک و مصنوعی منسوجات نظارت می کند و فرصت دیگری در اختیار تولید کنندگان کشمیر قرار می دهد تا محصولات خودشان را به عنوان سازگار با محیط زیست شناسایی نمایند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>