اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چرم وگان


آیا چرم وگان دوستدار محیط زیست است؟

بله و خیر، این موضوع به نوع چرم وگان بستگی دارد. تولید چرم های وگان مبتنی بر پلی اورتان و پی وی سی نسبتا کم هزینه است، اما برای تولید آنها از پلاستیک های نفتی استفاده می شود که به راحتی قابل بازیافت نیستند. بنابراین آنها کمتر از منابع تجدید پذیر استفاده می کنند و قابل استفاد مجدد نیستند.

چرم های وگان جدید، مانند چرم های وگانی که مبتنی بر گیاهان و میوه ها هستند، می توانند بسیار دوستدار محیط زیست باشند. تولیدکنندگان بسیار دقت می کنند تا مطمئن شوند که فرآیند تولید و استحصال آنها با محیط زیست سازگار باشد و منجر به تولید محصولاتی شود که به راحتی قابل بازیافت یا استفاده مجدد باشند. ادامه دادن این روند احتمالاً باعث می شود که چرم های وگان بیشتر با محیط زیست تطابق پیدا کنند.

چرم وگان از چه چیزی ساخته می شود؟

چرم وگان را می توان از طریق مواد مختلفی تهیه کرد. چرم وگان به صورت معمول مبتنی بر پلاستیک هایی مانند پلی اورتان (PU) یا پلی وینیل کلرید (PVC) است. سایر چرم های وگان از طیف وسیعی از مواد ارگانیک طبیعی تجدیدپذیر مثل انگور، چوب یا آناناس ساخته می شوند.

آیا چرم وگان کیفیت خوبی دارد؟

میزان کیفیت چرم های وگان بستگی به مواد اولیه و فرآیندی دارد که برای تولید آنها مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از چرم های وگانی که از پلاستیک ساخته می شوند، کیفیت بسیار خوبی دارند، اما برخی از آنها هم از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. همین امر در مورد چرم های وگان مبتنی بر مواد جایگزین مانند چرم سویا یا چرم چای هم صدق می کند.

کیفیت چرم وگان هم مثل سایر محصولات متفاوت است و معمولاً بستگی به قیمت آن دارد. گفته می شود چرم های وگانی که برای اهداف خاص مورد استفاده قرار می گیرند (مثل کیف های دستی، دکوراسیون داخلی و صندلی های جت اسکی) می توانند از کیفیت بسیار بالا و عملکرد فوق العاده خوبی برخوردار باشند.

آیا چرم وگان همان پارچه پلتر است؟

در بیشتر موارد بله. چرم وگان اصطلاح دیگری برای چرم مصنوعی یا همان پارچه پلتر (pleather) است. کلمه «پلتر» از واژه «چرم پلاستیکی (plastic leather)» گرفته شده است و بیشتر چرم های وگان از طریق پلی اورتان (PU) یا پی وی سی ساخته می شوند. چرم های وگان جدیدتری نیز وجود دارند که مبتنی بر گیاهان یا میوه ها هستند، اما چرم های وگان مبتنی بر پلاستیک بیشتر متداول هستند. به دلیل اینکه چرم های وگان مبتنی بر پلاستیک بیشتر رایج هستند، پس در اکثر موارد چرم وگان همان پارچه پلتر است.

آیا چرم وگان بادوام است؟

بله بعضی از انواع چرم های وگان بادوام هستند. میزان دوام آنها بستگی به مورد استفاده از چرم و سازگاری آن با حالت استفاده شده دارد. مثلا یک کیف دستی ساخته شده از چرم وگان معمولاً 2 تا 3 سال بعد از استفاده، ترک می خورد، فرسوده می شود و دیگر قابل استفاده نیست. در حالی که کیف دستی ساخته شده از چرم طبیعی ممکن است 10 تا 20 طول بکشد تا به نظر فرسوده بیاید. در این حالت چرم وگان خیلی بادوام نیست.

البته می توانیم کاربردهای متنوع دیگری را هم مطرح کنیم، مواردی مانند اثاثیه داخلی قایق ها و لوازم دریایی که در تمام مدت در معرض رطوبت هستند. در این حالت چرم طبیعی عمل آوری نشده به سرعت مرطوب و لکه دار می شود و می تواند به سرعت فرسوده شود.

چرم وگان مبتنی بر پلاستیک از سطوح محافظت می کنند، ضد آب هستند و تا سالها می توانند به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرند. در این حالت چرم وگان نسبت به چرم طبیعی بسیار بادوام تر است.بنابراین دوام چرم وگان به شرایط محیطی و کاربرد آن بستگی دارد. همچنین در حالت کلی هر چه قیمت چرم بیشتر باشد، کیفیت آن بالاتر می رود و به همین دلیل مدت بیشتری دوام می آورد.

بهترین چرم وگان کدام است؟

در واقع ملاک برتری چرم وگان به مورد استفاده از آن بستگی دارد. بعضی از چرم های وگان در شرایط مرطوب عملکرد خوبی دارند، در حالی که بعضی از آنها در برابر سایش مقاوم و برخی هم برای استفاده روزمره مناسب هستند. انواعی از آنها هم تجدیدپذیر و دوستدار محیط زیست به شمار می آیند، حال آنکه بعضی از چرم ها هم به دلیل ارزان بودن، بهترین هستند.وقتی شما با انواع مختلف چرم آشنا باشید یا نیاز خود به مواد اولیه را از قبل بدانید، می توانید بفهمید که چه نوع چرمی برای خرید و یا کار شما مناسب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>