اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه ایکانیل

پارچه ایکانیل چگونه تولید می شود؟

شرکت Aquafil، فرآیندهای دقیقی که برای ساخت ایکانیل مورد استفاده قرار می گیرد را فاش نکرده است. تنها اطلاعات موجود، جزئیات مبهمی را در مورد فرآیند به دست آوردن ضایعات نایلون در اختیار ما قرار می دهد. این اطلاعات فاش می کند که ضایعات نایلون در معرض گسست پلیمری (depolymerization) قرار می گیرد و ماده حاصل به نخ نایلون دوباره تبدیل می شود.

از آنجاکه این فرآیند شامل تولید پلیمر نایلون نیست، لذا به مواد مبتنی بر سوخت فسیلی نیازی ندارد. با این حال در حقیقت گسست پلیمری جنبه ای از تولید ایکانیل را نشان می دهد که برای شکستن پلیمر موجود نایلون به حالت مونومری، قبل از اینکه دوباره به پلیمر تبدیل گردد، از فرآیندهای شیمیایی استفاده می شود.
از قرار معلوم، این فرآیند جهت حذف هرگونه ناخالصی از الیاف نایلون موجود انجام گرفته است و مشخص نیست که تولید ایکانیل همانند ساخت نایلون معمولی، شامل واکنش دی آمین اسید با آدیپیک اسید (adipic acid) باشد.

با این حال این احتمال وجود دارد که اجزاء سازنده نایلون بازیافت شده در حالت پلیمر مذاب ارائه داده شوند، سپس از طریق اسپینرت اکسترود گردند و بر روی بوبین ها پیچیده شوند. در این مرحله می توان الیاف ایکانیل را بر روی نخ ریسید، سپس با مواد شیمیایی آنها را به عمل آوری کرد و رنگ زنی نمود. در این حالت الیاف برای بافته شدن به پوشاک مصرفی آماده هستند.در کل فرآیند ساخت پارچه ایکانیل را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:

  • گسست پلیمری: برای شکسته شدن پلیمر نایلونی موجود به حالت مونومری از فرآیندهای شیمیایی استفاده می گردد.
  • ارائه دادن: اجزاء سازنده نایلون بازیافت شده در حالت پلیمر مذاب ارائه داده می شوند.
  • اکستروژن: این ماده سپس از طریق یک اسپینرت مذاب اکسترود می گردد.
  • بارگذاری: سپس ماده اکسترود شده بر روی نوعی از ماسوره به نام بوبین بارگذاری می شود.
  • کش دادن: این الیاف برای افزایش استحکام و الاستیسیته دچار کشش می گردند.
  • دراوینگ (Drawing): آنها بر روی ماسوره دیگری در فرآیندی به نام دراوینگ پیچیده می شوند.
  • نخ ریسی: الیاف ایکانیل می توانند به نخ ریسیده شوند، با مواد شیمیایی به عمل آوری گردند و سپس رنگ زنی شوند.
  • بافتن: در نهایت الیاف برای بافته شدن به پوشاک مصرفی آماده می شوند.

پارچه ایکانیل چه کاربردی دارد؟

الیاف ایکانیل به طور مساوی در کاربردهای پوشاک و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. رایج ترین کاربرد ایکانیل، تولید فرش است، اما این الیاف برای ساخت طناب، ریسمان و دیگر انواع کاربردهای صنعتی که معمولا با نایلون ساخته می گردند نیز به کار برده می شوند.ایکانیل در کاربردهای مربوط به پوشاک معمولا برای تولید جوراب های ساق بلند زنانه و دیگر لباس های چسبان بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

اخیرا به دلیل افزایش توجه به ایکانیل در لباس های شنا برای هم مردان و هم زنان، این پارچه توجه بسیاری را به خود در رسانه های اجتماعی جلب کرده است. بسیاری از برندهای مد پوشاک که امروزه جوانان را جذب خود می کنند، لباس شنای ساخته شده از طریق ایکانیل را برای بهره مند شدن از احساسات محیط زیستی نسل جوان ارائه می دهند.

از دیگر کاربردهای پوشاک ایکانیل می توان به انواع مختلفی از لباس های ورزشی اشاره کرد. مثلا شلوارهای کوتاه دویدن، لباس دوچرخه سواری و دیگر انواع لباس ورزشی چسبان بدن معمولا با این پارچه الاستیک ساخته می شوند.

پارچه ایکانیل در چه مناطقی از جهان تولید می گردد؟

تولید پارچه ایکانیل در جهان (بزرگ ترین تولید کننده: اسلوونی، اولین کشور تولید کننده: ایتالیا).محل تولید کنونی پارچه ایکانیل توسط شرکت Aquafil فاش نشده است. این شرکت در مکان های مختلفی از ایتالیا و کشورهای دیگر کارخانه دارد و ممکن است در تعدادی از این کارخانجات، ایکانیل تولید شود. با این حال مشخص است که یکی از این کارخانه های شرکت Aquafil به طور ویژه بر روی تولید پارچه ایکانیل متمرکز گردیده است.

این شرکت در پایتخت کشور اسلوونی، یعنی لیوبلیانا در سال 2011 یک کارخانه افتتاح نموده است. هر چند که اطلاعات کاملی موجود نیست، اما می توان با اطمینان حدس زد که شرکت Aquafil به تولید ایکانیل در این کارخانه می پردازد. شرکت Aquafil در رایونگ تایلند، ورلو پمبیا ایتالیا، کارترسویل گرجستان و جیشانگ (Jiaxing) چین دارای کارخانه است. از آنجاییکه ایکانیل اکنون یکی از محبوب ترین محصولات این شرکت به شمار می آید، لذا با اطمینان می توان حدس زد که تولید ایکانیل به یک یا تعدادی از این کارخانجات دیگر در آینده گسترش پیدا می کند.

قیمت پارچه ایکانیل به چه صورت است؟

اطلاعاتی در مورد قیمت کنونی ایکانیل در دسترس نیست. این ماده فقط به صورت عمده از طریق شرکت Aquafil عرضه می شود، به همین دلیل دستیابی به اطلاعات قیمتی آن دشوار است. با این حال، مدیر عامل شرکت Aquafil، یعنی جولیو بونازی (Giulio Bonazzi) در مورد اهمیت قیمت گذاری جهت موفقیت کلی ایکانیل عنوان می کند:

"قیمت بخش مهمی از فرآیند به حساب می آید. می توانم داستان های زیبایی را برای شما تعریف کنم، اما اعتقاد دارم که پایدار بودن یا ایجاد کردن یک محیط کاری رضایت بخش برای کارگرانمان فقط یک مسئله زیبا یا غیرضروری نیست….. اولین قانون پایدار بودن این است که سودآور نیز باشید، چون اگر به عنوان یک شرکت نتوانید سودآوری خود را حفظ نمایید، دیر یا زود کسب و کار خودتان را از دست خواهید داد. درست است که به محیط زیست آسیبی وارد نمی کنید، اما در هر صورت دیگر شرکت شما وجود نخواهد داشت".

براساس گفته های آقای بونازی، هزینه های محرک ایکانیل برای مدل کسب و کار شرکت Aquafil ضروری است. بنابراین منطقی است که انتظار داشته باشیم که ایکانیل مشابه با نایلون قیمت داشته باشد. حتی اگر این پارچه پایدار در حال حاضر بیش از نایلون قیمت داشته باشد، اما با افزایش محبوبیت ایکانیل این قیمت ها تا حدی عادی خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>