اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چرم فاکس

چرم فاکس چه نوعی پارچه ای است؟

چرم فاکس که به عنوان چرم مصنوعی نیز شناخته می شود، جایگزین مبتنی بر نفت برای چرم خالص است. چرم فاکس بسیاری از ویژگی های مطلوب و مشابه چرم واقعی را دارد و برای تولید این ماده به آسیب زدن حیوانات نیازی نیست. چرم فاکس همانند چرم واقعی در هنگام لمس کردن، نرم است و در برابر آب مقاوم می باشد. بنابراین این پارچه به شدت در برابر لکه دار شدن مقاوم است و به آسانی تمیز می شود.

هر چند که چرم مصنوعی نسبت به چرم واقعی از دوام کمتری برخوردار است، اما مقاومت خوب این چرم در برابر پارگی و برش باعث شده است تا پارچه ایده آلی برای رومبلی خانه های حاوی بچه یا حیوانات خانگی باشد.بیشتر تولید کنندگان چرم مصنوعی، این ماده را در رنگ های مشابه با چرم واقعی تولید می نمایند، اما تولید چرم فاکس در هر رنگی زیر نور خورشید مهیا است. بنابراین بعضی از تولید کنندگان با تولید نمودن چرم های مصنوعی زرد، سبز، بنفش یا حتی آبی سعی نموده اند تا تفاوتی را بین کالاهای خودشان با چرم خالص موجود در بازار به وجود آورند.

چون چرم فاکس تقریبا همانند چرم طبیعی، عایق گرمای بدن است، لذا برای تولید لباس های مخصوص بیرون مانند ژاکت یا کت، پارچه محبوبی به شمار می آید. تا زمانیکه چرم فاکس را از نزدیک مورد بررسی قرار نداد، نمی توان به تفاوت بین آن و چرم واقعی پی برد. با این حال معمولا بیشتر علاقمندان مبتدی پارچه می توانند با لمس کردن، تفاوت بین چرم واقعی و چرم قلابی را تشخیص دهند. چرم مصنوعی در زمان لمس، حس پلاستیک بودن را به فرد منتقل می کند که این عامل بزرگ ترین تفاوت را با چرم واقعی رقم می زند.

از آنجاییکه برای تولید چرم فاکس به کشتن گاو یا دیگر حیوانات نیازی نیست، لذا انجمن های مدافع حقوق حیوانات از مزایای این نوع پارچه تعریف می کنند، اما در مقابل مدافعان محیط زیست به این واقعیت توجه دارند که چرم مصنوعی زیست تجزیه پذیر نیست و تولید این ماده سبب آزاد کردن مواد شیمیایی خطرناک به محیط زیست می گردد. با این وجود در سال های اخیر، بعضی از تولید کنندگان شروع به تولید چرم مصنوعی مبتنی بر گیاهان نموده اند. به نظر می رسد این محصول به نگرانی های اخلاقی در مورد تولید چرم واقعی و محیط زیستی در رابطه با تولید چرم فاکس پایان می دهد.

تاریخچه چرم فاکس

یکی از اولین شکل های چرم فاکس، Presstoff نام داشت که هنوز هم این نوع از پارچه تولید می شود. این پارچه در آلمان اختراع شده است. از آنجاییکه در طول جنگ استفاده از چرم واقعی به صورت سهمیه ای در آمده بود، بنابراین به صورت گسترده از چرم فاکس استفاده می شد. با این حال تولید Presstoff هیچ گاه در خارج از آلمان زیاد محبوب نشد و مشتریان به سرعت به دیگر جایگزین های چرم که ویژگی های مطلوب تری داشتند، گرایش پیدا کردند.

چرم مصنوعی با اختراع Naugahyde در سال 1920 به صحنه بین المللی وارد گردید. این ماده توسط شرکت آمریکایی روبر (Rubber Company) که در سال 1892 تأسیس شده است، ساخته شد. مهندسان شرکت روبر بعد از سال ها تحقیقات تمام وقت این جایگزین بادوام را برای چرم به وجود آوردند که در اصل در کیف های دستی مورد استفاده قرار می گرفت.

برای سال ها نام تجاری Naugahyde به عنوان مترادف چرم مصنوعی به کار می رفت. این ماده در کاربردهای مختلف صنعتی در سراسر دهه 1930 میلادی محبوب گردید و در دهه 1940 میلادی، نیروهای نظامی ایالات متحده در جنبه های مختلفی در طول جنگ از Naugahyde استفاده نمودند.

بعضی از تاریخ نویسان عقیده دارند که سابقه چرم فاکس به قرن پانزدهم میلادی، یعنی زمانیکه چینی ها تلاش داشتند تا در مقیاس قابل توجهی چرم مصنوعی را تولید نمایند (هر چند که به آن نرسیدند)، بر می گردد. تنها با توسعه پلاستیک های مبتنی بر نفت در اواخر قرن نوزدهم میلادی بود که تولید انبوه جایگزین بادوام برای چرم به مرحله عملیاتی رسید.

با دنبال کردن شیوه ها و روش های شرکت روبر، طیف گسترده تری از دیگر شرکت ها به تولید محصولات چرمی از سال 1950 میلادی به بعد مشغول گردیدند. هر چند که Naugahyde به عنوان نشان تجاری اصلی برای چرم مصنوعی در ذهن مصرف کنندگان تا اواخر قرن بیستم باقی ماند، اما رقبا به تدریج توانستند تا به تسلط این برند در بازار چرم مصنوعی پایان دهند.

جنبش های زیست محیطی در سال 1970 میلادی به آگاهی بخشی های عمومی بیشتری در مورد خطرات پارچه های مصنوعی پرداختند و درک عموم نسبت به تولید چرم فاکس به سمت منفی شدن گرایش پیدا کرد. در طول چند دهه گذشته، تولید کنندگان بیشتری به ساخت جایگزین هایی برای حالت های قدیمی چرم فاکس (این حالت ها زیست تجزیه پذیر نیستند و همانند پلاستیک های ساخته شده از نفت برای محیط زیست مضر هستند) مشغول گردیده اند.

هر چند که این تلاش ها تا حد زیادی با شکست رو به رو بوده است، اما شرکت های محدودی در زمینه تولید نسخه های بدون PVC چرم مصنوعی در سال های اخیر موفق بوده اند. با این حال تاکنون شکل های مبتنی بر گیاهان چرم مصنوعی در مقیاس بزرگی از بازار جهانی چرم تقلبی ساخته نشده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>