اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چرم فاکس

پارچه چرم فاکس چگونه تولید می شود؟

تولید کنندگان ممکن است از طیف متنوعی از فرآیندهای مختلف تولید برای ساخت چرم فاکس استفاده نمایند. مثلا Presstoff با عمل آوری خمیر کاغذ با نوع خاصی از موم که دوام بیشتری را برای این ماده مبتنی بر گیاه فراهم می آورد، ساخته می شود. با این وجود، حقیقت این است که این جایگزین چرم در شرایط مرطوب از هم جدا می شود و نمی تواند مقدار قابل توجهی از خمش را تحمل نماید، همین مسئله در طول تاریخ باعث گردیده است تا Presstoff به صورت گسترده تولید نگردد.

بیشتر چرم فاکس امروزی در بازار شامل منسوجاتی هستند که با ماده پلاستیک ساخته شده اند. دو ماده پلاستیک عمده استفاده شده در تولید چرم مصنوعی، پلی اورتان (PU) و پلی وینیل کلراید (PVC) هستند. هر چند که فرآیند استفاده شده برای تولید این دو ماده پلاستیکی تا حدودی متفاوت است، اما فرآیندهای متصل شدن این پلاستیک ها به پارچه های زیرین کاملا مثل هم است.

به دست آوردن ماده اولیه

بیشتر تولید کنندگان چرم فاکس از پنبه یا پلی استر به عنوان ماده اصلی برای پارچه هایشان استفاده می کنند. انواع پارچه های پلی استر یا پنبه استفاده شده به عنوان ماده اصلی برای چرم مصنوعی معمولا متخلخل و زبر هستند که این مسئله باعث می گردد تا آنها به روش تولید خاصی نیاز داشته باشند.

در بعضی از حالت ها، تولید کنندگان چرم مصنوعی ممکن است از مواد اصلی متعلق به خودشان برای تولید استفاده نمایند، اما برای این تولیدات بیشتر متداول است که این مواد اولیه از طریق تأسیسات تولیدی شخص ثالث به دست آیند.

فرموله کردن پلاستیک

در ادامه تولید کنندگان چرم فاکس به فرموله کردن مواد پلاستیکی که به پارچه های اصلی متصل خواهند شد، نیاز پیدا می کنند. مثلا PVC با ترکیب کردن اجزاء سازنده نمک و نفت تولید شده است. تولید کنندگان برای تولید کلر، نمک را در معرض الکترولیز قرار می دهند و سپس این کلر را با اتیلن که از طریق نفت خام استخراج می شود، ترکیب می نمایند.

ماده حاصل به نام اتیلن دی کلرید در دماهای بالا به مونومر وینل کلرید تبدیل می گردد. در ادامه این مونومرها به پلیمرهایی حاوی رزین پلی وینیل کلرید تبدیل می شوند. در تولید چرم مصنوعی، PVC استفاده شده باید انعطاف پذیر باشد، بنابراین تولید کنندگان به این محصول نفتی، نرم کننده اضافه می کنند تا برای تولید آن را به پارچه استفاده شده در تولید چرم مصنوعی متصل نمایند.

فرآیند استفاده شده برای تولید PU تا حدودی پیچیده تر است و شامل ایزوسیانات، پولیول ها (polyols) و مواد افزودنی مختلف است. پلیمرهای مختلف استفاده شده در تولید PU با یکدیگر واکنش نشان می دهند و سپس فرآوری می شوند؛ PU استفاده شده در تولید چرم مصنوعی برای دستیابی به یک ماده نهایی انعطاف پذیر در معرض افزودنی های نرم کننده نیز قرار می گیرد.

متصل کردن مواد

در ادامه تولید کنندگان چرم فاکس، PU یا PVC را به پارچه اصلی زیرین متصل می نمایند. فرآیندهای مختلفی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد، اما معمولا این فرآیندها شامل ذوب کردن پلاستیک یا عملیات سطحی آن بر روی منسوج اصلی است.

برش زدن و آماده کردن پارچه

وقتی پلاستیک به پارچه زیرین متصل گردید، به شکل ها و اندازه های مورد نظر برش زده می شود. در بیشتر حالت ها، چرم فاکس در رشته های بلند بر حسب یارد فروخته می شود.فرآیند استفاده شده برای تولید چرم فاکس مبتنی بر گیاهان تا حدودی نسبت به مراحل تشریح شده قبلی دارای تفاوت است، اما هر شرکتی که این ماده را تولید می کند، از روش های تولید اختصاصی متعلق به خودش استفاده می نماید.

پارچه چرم فاکس چه کاربردی دارد؟

چرم فاکس به عنوان جایگزین اصلی چرم شناخته می شود، بنابراین در کاربردهایی که چرم خالص به کار برده می شود، می تواند مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا رومبلی یکی از متداول ترین کاربردهای چرم فاکس است. مبل ها، پوشش های صندلی ماشین، صندلی و میزهای قهوه خوری جزء کاربردهای متداول چرم مصنوعی هستند و این ماده در انواع خاصی از تزئینات دیواری نیز به کار برده می شود.

چرم فاکس در دنیای پوشاک و وسایل تزئینی معمولا در تولید کیف های دستی، کفش، چکمه، دستکش و کلاه مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در ساخت لباس های زیر مانند ژاکت نیز محبوب است، اما المان های مقاومی مانند چرم خالص ندارد. از دیگر کاربردهای چرم فاکس می توان برای تولید چمدان، کیف دستی، بند ساعت، محفظه های گوشی هوشمند و دوربین اشاره کرد.

پارچه چرم فاکس در چه مناطقی از جهان تولید می گردد؟

تولید پارچه چرم فاکس در جهان (بزرگ ترین تولید کننده: چین، اولین کشور سازنده: ایالات متحده).بزرگ ترین تولید کننده چرم فاکس، چین است. این کشور بزرگ ترین بازار را برای محصولات چرم مصنوعی دارد و این محصولات را برای فروش به مصرف کنندگان سراسر جهان از جمله آسیا، اروپا، آمریکای جنوبی و شمالی صادر می نماید.

اگر کشورهای دیگر به سطح های برتر صنعتی شدن در دنیا برسند، انتظار می رود که تقاضای جهانی برای محصولات چرم فاکس به شدت افزایش پیدا کند. قیمت نسبتا پایین چرم مصنوعی در مقایسه با چرم خالص به ادامه محبوبیت چرم فاکس در مناطق فقیرنشین منجر شده است. معمولا در این مناطق شرایط اقلیمی به گونه ای است که تقاضا برای منسوجات مقاوم در برابر آب وجود دارد، پس این نوع چرم می تواند بسیار کاربردی باشد.

قیمت پارچه چرم فاکس به چه صورت است؟

از آنجاییکه چرم مصنوعی در شکل پارچه ای که برای پوشیدن مورد نیاز نیست، تولید می گردد، لذا هزینه این منسوج به جای اینکه برحسب پوند سنجیده شود، براساس یارد قیمت گذاری می گردد. هر چند که قیمت های برحسب یارد چرم مصنوعی براساس نوعی چرم فاکس تغییر می کند، اما این نوع از پارچه معمولا در حدود 10 الی 25 دلار برای هر یارد قیمت دارد.

در حالی که انواع شناخته شده چرم فاکس، مانند چرم PU و PVC معمولا قیمت پایینی دارند، اما شکل های جدید این پارچه از جمله چرم مبتنی بر روغن گیاهی به طور قابل توجهی گران هستند. ممکن است در هنگام دریافت سفارشات بزرگ چرم فاکس، تخفیف عمده از سوی فروشنده برای خریدار در نظر گرفته شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>