اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چرم فاکس

چه تفاوتی بین انواع مختلف چرم فاکس وجود دارد؟

هر نوع از چرم فاکس، ویژگی های مختلفی دارد و هر شکل از این ماده مصنوعی برای کاربرد خاصی ایده آل است.

چرم PU

  • این ماده ارزان ترین نوع چرم مصنوعی موجود در بازار است. بر این اساس، دوام و راحتی کمتری نسبت به انواع دیگر چرم فاکس دارد.

چرم PVC

  • چرم PVC نسبت به چرم PU، کمی دوام بیشتری دارد و در مقادیر بیشتری نیز تولید می گردد. چرم PVC گاهی اوقات به نام چرم پرومریک (poromeric) نیز شناخته می شود.

پارچه چرم نما (Leatherette)

  • عبارت پارچه چرم نما به طور خاص به هر نوع از چرم مصنوعی شامل یک پارچه پایه ای و پوشش پلاستیک اشاره دارد. بنابراین هم چرم PU و هم چرم PVC، نمونه هایی از پارچه چرم نما هستند.

چرم روغن گیاهی (Vegetable Oil Leather)

  • تولید کنندگان اخیرا در مورد چرم روغن گیاهی به انجام آزمایشاتی پرداخته اند. این نوع چرم علاوه بر اینکه با محیط زیست سازگار است، نسبت به چرم PU یا PVC نیز دوام بیشتری دارد. با این حال این پارچه به طور قابل توجهی نسبت به دیگر انواع چرم مصنوعی گرانتر است، به همین دلیل این چرم برای گیاهخوارانی که نمی خواهند محیط زیست را آلوده کنند، به یک محصول خاص پسند تبدیل شده است.

پارچه چرم فاکس چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

تولید چرم فاکس در کل یک تأثیر منفی بر روی محیط زیست دارد. هر چند که تولید چرم مصنوعی مانع از آسیب به حیوانات می شود، اما زندگی حیوانات در اصل با ماندگاری آلودگی این ماده زیست تجزیه ناپذیر در اکوسیستم جهان به شدت تهدید می شود.تولید مشتقات سوخت فسیلی استفاده شده در تولید چرم فاکس، مانند اتیلن، ذاتا باعث ورود مواد سمی به اکوسیستم محیط می گردد.

چون نفت یک منبع محدود است که فقط با حفاری به دست می آید، لذا کره زمین و زندگی حیوانات را با خطر رو به رو می کند. هر چند که بعضی از کارخانجات تولید چرم فاکس ممکن است برای استفاده مجدد از حلال ها و کاهش تأثیر کلی آنها بر روی محیط زیست تلاش هایی انجام دهند، اما باز هم این تلاش ها ممکن است تأثیر منفی کلی تولید چرم مصنوعی در جهان را تحت تأثیر قرار دهد.

چرم مصنوعی زیست تجزیه ناپذیر است، به همین دلیل وقتی دور انداخته می شود در محیط زیست باقی می ماند. هر چند که دانشمندان مطمئن نیستند که چه زمانی طول می کشد تا مواد مصنوعی مانند PU و PVC تجزیه شوند، اما تخمین زده می شود که این مواد به مدت حداقل 200 الی 500 سال بعد از تاریخ ساختشان در محیط زیست باقی خواهند ماند.

از آنجاییکه چرم خالص بعد از یک یا دو دهه تجزیه می شود، لذا قدرت آلودگی چرم مصنوعی بیشتر از نمونه واقعی آن است.بخش عمده ای از چرم فاکس در چین تولید می شود. دولت کمونیستی این کشور از نظر رعایت استانداردهای حقوق انسان به شدت ضعیف عمل می کند و وقتی کارگران به جای توانمندسازی مورد سوء استفاده قرار می گیرند، توانایی و علاقه کارگر برای رعایت دستورالعمل های مراقبت از محیط زیست تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. هر چند که تولیدات چرم فاکس در کشورهای جهان سوم ارزان تر تمام می شود، اما تأثیر زیست محیطی این محصولات قابل توجه است.

چرم فاکس مبتنی بر گیاهان از نظر تئوری بر روی محیط زیست تأثیر اندکی دارد، چون زیست تجزیه پذیر است. با این حال سهم بازار چرم مصنوعی مبتنی بر گیاهان بسیار کوچک است و مزایای زیست محیطی این پارچه هر چند که فراوان است، اما در حال حاضر وجود ندارد.

گواهینامه های موجود برای پارچه چرم فاکس

در حال حاضر گواهینامه خاصی برای خود پارچه چرم فاکس وجود ندارد. این نوع از پارچه نمی تواند بازیافت گردد و حتی نسخه های مبتنی بر گیاه چرم مصنوعی نیز از طریق فرآیندهای شیمیایی قابل توجه تولید می شوند، به همین دلیل این نوع از چرم واجد شرایط دریافت گواهینامه ارگانیک نیست.

با این وجود، فرآیندهای تولید استفاده شده برای ساخت چرم فاکس می توانند به عنوان سازگار با محیط زیست تأیید گردند. مثلا بعضی از تولید کنندگان چرم مصنوعی توسط انجمن محیط زیستی محافظت زمین مورد تأیید قرار می گیرند. این انجمن، رعایت استانداردهای سازگاری با محیط زیست را در تولید پارچه ها و الیاف مصنوعی جستجو می کند.

علاوه بر این، دریافت گواهینامه به وسیله استاندارد پیشرو در طراحی محیطی و انرژی (LEED) (یک سازمان مستقل است که تلاش دارد تا فرآیندهای تولید در صنایع مختلف را تعدیل نماید) برای تولید کنندگان چرم مصنوعی امکان پذیر است. تولید کنندگان مستقل چرم مصنوعی ممکن است گواهینامه اصیل بودن برای محصولاتشان دریافت نمایند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>