اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه سوییت

پارچه سوییت چه نوع پارچه ای است؟

سوییت نوعی چرم است و می توان آن را از طریق هر نوع از پوست دام که در تولید چرم معمولی به کار می رود، به دست آورد. تفاوت عمده بین سوییت و دیگر انواع چرم این است که پارچه سوییت از طریق جانب زیرین پوست دام به دست می آید، در حالی که بیشتر انواع چرم به وسیله جانب بالایی پوست دام حاصل می گردند.

جانب زیرین پوست دام از جانب خارجی آن نرمتر است، اما مقاومت کمتری در برابر المان های خارجی و لکه ها دارد. بنابراین سوییت معمولا به عنوان یک ماده لوکس به عمل آوری می گردد، در حالی که فاقد دوام چرم معمولی است. وقتی پارچه سوییت روی پوست پوشیده می شود، احساس نرمی و راحتی زیادی در هنگام لمس کردن به فرد منتقل می نماید.

سوییت در مقایسه با چرم معمولی، نفوذپذیری به مراتب بیشتری دارد، این مسئله باعث می گردد تا خواص ضد آب چرم در این پارچه وجود نداشته باشد. بنابراین بهتر است که لباس های ساخته شده از سوییت در محیط های داخلی یا موقعیت هایی که که احتمال مواجه با شرایط بد محیطی وجود ندارد، پوشیده شود.
در حالی که بیشتر انواع چرم از طریق پوست گاو تولید می گردند، اما سوییت بیشتر اوقات به وسیله پوست بره تولید می شود.

با این حال انواع دیگر پوست دام مثل گوساله، بز و گوزن نیز می توانند در تولید سوییت مورد استفاده قرار گیرند. به منظور کاهش تأثیر بر روی دام های تولید کننده چرم و بعضی از ویژگی های منفی سوییت، تولید کنندگان منسوج به تولید طیف متنوعی از جایگزین های مصنوعی سوییت توجه نموده اند که سطح موفقیت آنها در این زمینه متغیر بوده است. اگرچه جایگزینی ویژگی های مطلوب سوییت در حقیقت غیرممکن است، اما جایگزین های مصنوعی ممکن است نسبت به کالاهای اصیل، ارزان تر و بادوام تر باشند.

تاریخچه سوییت

کلمه سوییت از نظر لغوی از واژه فرانسوی "gants de Suede" گرفته شده است که ترجمه تحت اللفظی آن به دستکش های سوئدی (gloves of Sweden) اشاره دارد. در طول دوره رمانتیسم (Romantic) فرانسه، واردات چرم سوئدی در میان اشراف فرانسوی بسیار محبوب شده بود. صنعتگران چرم سوئد به جای استفاده از لایه خارجی پوست حیوانات، روشی را ابداع نمودند که از قسمت درونی نرم پوست حیوانات جهت تولید دستکش های بسیار نرم برای خانم ها استفاده می کردند.

هر چند که تولید سوییت برای چندین دهه محدود به ساخت دستکش باقی ماند، اما صنعتگران در سوئد و سراسر اروپا سرانجام به پتانسیل سوییت برای تولید مصارفی دیگر به غیر از ساخت دستکش پی بردند. با گذشت زمان، تولید سوییت به ژاکت، کفش، کیف و دیگر کاربردهای سوییت که امروزه برای ما شناخته شده است، گسترش یافت.

تولید سوییت به عنوان یکی از رویدادهای نسبتا جدید تاریخ بشر شناخته می شود، اما انسان برای هزاران سال از پوست حیوانات جهت تولید لباس و دیگر تزئینات استفاده نموده است. شواهد به جا مانده از دوران ماقبل تاریخ نشان می دهد که مردم دوران عصر حجر از پوست حیوانات به عنوان منبع اصلی منسوجات استفاده می کردند و استفاده از پوست و چرم در تولید پارچه تا به امروز ادامه دارد. تفاوت عمده بین چرم امروزی و نوع پیشین آن به تنوع محصولات چرمی امروزی و مهارت تکنیکی به کار رفته برای توسعه مدرن مواد چرمی مربوط می شود.

ویژگی های سوییت

سوییت یک مرحله نهایی کرکی شدن دارد، به همین دلیل گاهی اوقات به عنوان پارچه پرزدار (napped) نیز شناخته می شود. هر چند که بیشتر انواع چرم صاف هستند، اما سوییت به جای اینکه مثل پوست دام باشد، بیشتر همانند پنبه یا دیگر انواع پارچه مبتنی بر گیاه است. سوییت از نظر ظاهری مات است، در حالی که چرم معمولی، برق و درخشان است. چرم معمولی ضد آب می باشد، اما نفوذپذیری سوییت زیاد است و به لکه دار شدن تمایل دارد.

سوییت برخلاف چرم معمولی که کاملا ضخیم است، معمولا نازک بوده که این مسئله به جذابیت آن برای کاربردهای ظریف نساجی کمک می نماید. تمیز کردن سوییت به شدت سخت است؛ ماشین لباسشویی می تواند این پارچه را به مرحله نابودی برساند، اما چون سوییت به آسانی کثیف می شود، لذا تولید کنندگان لباس، کفش یا وسایل تزئینی ساخته شده از سوییت باید به صورت حرفه ای و متناوب اینگونه کالاها را تمیز کنند تا آنها را در شرایط خوبی حفظ نمایند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>