اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه سوییت

پارچه سوییت چگونه تولید می شود؟

فرآیند ساخت سوییت با کشتار دامی که برای تولید این پارچه به کار می رود، شروع می گردد. سپس پوست دام کنده می شود و خشک می گردد. وقتی پوست به طور کامل خشک شد، یک ماده شیمیایی طبیعی به نام آهک برای حذف همه فولیکول های موی موجود بر روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

سپس پوست در معرض آنزیم های طبیعی به نام جوهر مازو قرار می گیرد که پوست خنثی را تحویل خواهد داد و آن را رسما به پوست تبدیل خواهد نمود. بدون جوهر مازو، پوست استفاده شده برای تولید چرم مانند هرگونه محصول دامی باقی خواهد ماند و با گذشت زمان متلاشی می شود. جوهر مازو از این تجزیه و متلاشی شدن جلوگیری می کند و فرآیند به کار بردن جوهر مازو، مازوکاری یا دباغی نام دارد.

مرحله تکمیلی نهایی چرم

در این مرحله، چرمی که برای تولید سوییت مورد استفاده قرار می گیرد، زیاد یا کم در حالت نهایی قرار دارد. با این حال برای تولید یک پارچه قابل تشخیص به عنوان سوییت، فرآیندهای دیگری نیز باید انجام گیرد. ابتدا تولید کنندگان چرم، مخلوطی از نمک، روغن و دیگر اجزاء طبیعی را برای به عمل آوری چرم به کار می برند. این فرآیند سبب می شود تا دوام چرم بیشتر گردد.

بعضی از تولید کنندگان چرم ممکن است حتی از مواد شیمیایی مصنوعی نیز برای فراهم کردن دوام بیشتر استفاده نمایند. برای تبدیل این محصول نهایی چرم به سوییت، چرم نازک و خرد خواهد گردید، این فرآیند باعث می گردد تا بافت پرزدار بیرونی به سوییتی بسیار مطلوب تبدیل گردد. در نهایت یک فرآیند منقش کاری (چرمکاری) ویژه برای تولید سوییت نهایی نازک و راحت به کار برده خواهد شد.

فرآیند نهایی

پارچه سوییتی که فرآیند نهایی منقش کاری را طی کرده است، برای تبدیل شدن به پوشاک، وسایل تزئینی و کفش آماده است. با این حال بعضی از تولید کنندگان ممکن است قبل از فروش سوییت به سازندگان وسایل تزئینی یا پوشاک، آن را رنگ نمایند. برخلاف چرم طبیعی که رنگ زدن آن بسیار دشوار است، بافت منحصر به فرد سوییت با دیگر رنگ های طبیعی و مصنوعی به خوبی پیوند می خورد.

وقتی فرآیند رنگ آمیزی به پایان رسید، سوییت اغلب برحسب یارد فروخته می شود و سپس می تواند برای تبدیل به یک محصول نهایی برش خورده و دوخته شود تا به مصرف کننده نهایی فروخته شود. با این وجود بعضی از تولید کنندگان لباس و کفش ممکن است قبل از فروش کالای سوییت به آنها، اعمال مرحله نهایی ضد آب را نیز انتخاب نمایند.در کل فرآیند ساخت پارچه سوییت را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:

  • کشتار دام: فرآیند تولید سوییت با کشتار دامی که برای تولید این پارچه به کار برده می شود، آغاز می گردد. سپس پوست دام کنده می شود و پوست خشک می گردد.
  • حذف کردن فولیکول های مو: وقتی پوست به طور کامل خشک شد، یک ماده شیمیایی طبیعی به نام آهک برای حذف همه فولیکول های موی موجود بر روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تبدیل کردن به چرم: در ادامه پوست در معرض آنزیم های طبیعی به نام جوهر مازو قرار می گیرد که پوست خنثی را تحویل خواهد داد و آن را رسما به پوست تبدیل خواهد نمود.
  • به عمل آوری چرم: تولید کنندگان چرم برای به عمل آوری این ماده، ترکیبی از نمک، روغن و دیگر مؤلفه های طبیعی را به کار می گیرند.
  • نازک کردن: برای اینکه بافت پرزدار بیرونی چرم به یک سوییت بسیار مطلوب تبدیل گردد، نازک و خرد خواهد شد.
  • چرمکاری: در نهایت یک فرآیند چرمکاری ویژه برای تولید سوییت نهایی نازک و راحت به کار برده خواهد شد.
  • رنگ آمیزی نمودن: بعضی از تولید کنندگان لباس و کفش ممکن است قبل از فروش کالای سوییت به آنها، اعمال مرحله نهایی ضد آب را نیز انتخاب نمایند.
  • دوختن: وقتی فرآیند رنگ آمیزی به پایان رسید، سوییت می تواند برای تبدیل به یک محصول نهایی برش خورده و دوخته شود. در این حالت می توان پارچه را به مصرف کننده نهایی فروخت.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>