اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه سوییت


پارچه سوییت چه کاربردی دارد؟

پارچه سوییت در طیف گسترده ای از کاربردهای مختلف پوشاک و وسایل تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد. چون این پارچه نسبتا ظریف است، در کاربردهای صنعتی مصرف خاصی ندارد. همانطور که الویس پرسلی (Elvis Presley) در اجرای آهنگ Blue Suede Shoes در حافظه فرهنگی ما ثبت کرده است، سوییت یک پارچه محبوب برای تولید کفش است. اگرچه رنگ سوییت به طور طبیعی قهوه ای روشن یا خاکستری است، اما فرآیندهای رنگ زنی متنوعی برای تبدیل طرح رنگی این پارچه به آبی، قرمز، زرد، سبز و هر نوع رنگ مطلوب دیگری را می توان به کار برد.

پارچه سوییت فقط برای کفش های لباس مجلسی زنانه کاربرد دارد. چون این پارچه بسیار ظریف است، آب را جذب می کند و مستعد لکه دار شدن است. این پارچه برای کاربردهای خارجی کفش مناسب نیست. در حقیقت نگهداری منظم برای حفظ آراستگی کفش های سوییت ضروری به نظر می رسد. این موضوع سبب شده است تا بسیاری از علاقمندان این پارچه به سمت جایگزین های مصنوعی گرایش پیدا کنند که نگهداری قابل توجهی نیاز ندارد و با ماشین قابل شستشو است.

به غیر از کاربرد سوییت برای تولید کفش، معمولا از این ماده در ژاکت ها و دیگر انواع لباس های زیر نیز استفاده می شود. با این حال سوییت فقط برای کاربردهای لباس زیر در آب و هوای سرد به کار می رود، چون این پارچه به آسانی خیسانده و لکه دار می شود و برای شرایط محیطی که همراه با بارش برف و باران است، مناسب نیست.

علاوه بر این، سوییت در تولید کیف های دستی مد نیز بسیار محبوب است. نرمی و بافت منحصر به فرد این پارچه باعث شده است تا در این کاربرد مطلوب باشد. کیف های دستی سوییت همانند دیگر وسایل تزئینی و پوشاک مد برای استفاده روزمره یا کاربردهای حاوی وظایف سنگین طراحی نمی شوند. استفاده ناچیز از ماده سوییت برای تولید کیف های دستی از کیفیت این وسایل تزئینی نفیس محافظت می کند.

سوییت در بعضی از موارد هنوز به عنوان ماده دستکش مورد استفاده قرار می گیرد، اما دیگر مواد در اصل از ویژگی های مطلوب سوییت برای این کاربرد پیشی گرفته اند. از دیگر کاربردهای پارچه سوییت می توان به آستر داخلی ژاکت، کمربندهای نفیس، کلاه های طراح و پوشش صندلی برای اتومبیل اشاره کرد.

با این حال جایگزین های مصنوعی جهت سوییت برای پوشش های صندلی ماشین بیشتر مطلوب در نظر گرفته شده اند، چون آنها دوام بیشتری داشته و در برابر پارگی مقاوم هستند.در کل کاربردهای پارچه سوییت را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

برای تولید پوشاک: استفاده شده در ژاکت و لباس های مخصوص آب و هوای سرد.

برای ساخت وسایل تزئینی: استفاده شده در کیف های دستی، آستر داخلی در ژاکت ها، کمربندهای نفیس، کلاه های طراح و پوشش صندلی برای اتومبیل وبرای تولید کفش.

پارچه سوییت در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

تولید پارچه سوییت در جهان (بزرگ ترین تولید کننده: چین، اولین کشور سازنده: سوئد).چین بزرگ ترین تولید کننده محصولات چرمی است. این موضوع این تصور را به ذهن القا می کند که این غول نساجی آسیا، بزرگ ترین تولید کننده سوییت هم می باشد. با این حال بعضی از منابع ادعا می کنند که چین تولید کننده اصلی این محصول نیست، بلکه اروپا بزرگ ترین سهم بازار تولید سوییت را در اختیار دارد.

در هر صورت بیشترین بازار نساجی جهان به چین تعلق دارد و دیگر بازارهای در حال گسترش در کشورهای جنوب شرقی آسیا و آمریکای جنوبی به افزایش تقاضا برای پارچه سوییت در دهه های آینده ادامه خواهند داد. هر چند که جایگزین های مصنوعی سوییت برای برتری پیدا کردن به رقابت همچنان ادامه می دهند، اما ویژگی های منحصر به فرد این پارچه مبتنی بر دام از محبوبیت جهانی آن محافظت خواهد کرد.

قیمت پارچه سوییت به چه صورت است؟

قیمت پارچه سوییت برحسب یارد با توجه به کیفیت و روش های تولید این نوع از منسوج طبیعی تغییر می کند. با این وجود پارچه سوییت طبیعی در کل بین 30 تا 40 دلار در هر یارد قیمت دارد. شکل های مصنوعی پارچه سوییت نسبت به کالاهای خالص از هزینه بسیار کمتری برخوردار هستند، به همین دلیل بیشتر مورد تقاضا قرار می گیرند.

هزینه بیشتر انواع سوییت مصنوعی بین 8 تا 12 دلار برای هر یارد است. این قیمت باعث شده است تا جایگزین های سوییت مثل اولترا سوییت (Ultrasuede) و آلکانترا (Alcantara) بدون دسترسی به ادغام عظیم سرمایه در گردش برای تولید کنندگان کوچک پوشاک و وسایل تزئینی بیشتر در دسترس باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>