اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه سوییت


چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه سوییت وجود دارد؟

هر چند که فقط یک نوع سوییت واقعی وجود دارد، اما چندین جایگزین برای این پارچه به وجود آمده است که ممکن است تحت شرایط خاصی به سوییت اشاره داشته باشند.

سوییت

  • اگرچه بسیاری از جایگزین های سوییت در بازار وجود دارند، اما فقط یک چرم پرزدار استخراج شده از دام می تواند به عنوان سوییت خالص در نظر گرفته شود.

اولترا سوییت (Ultrasuede)

  • اولترا سوییت یکی از اولین جایگزین های سوییت به شمار می آید که وارد بازار گردیده است. این محصول توسط محقق ژاپنی به نام میوشی اوکاموتو (Miyoshi Okamoto) توسعه پیدا کرده است. بیشتر انواع اولترا سوییت از 80% میکروالیاف پلی استر و 20% پلاستیک پلی اورتان تشکیل گردیده اند. برخلاف سوییت مبتنی بر دام، اولترا سوییت را می توان در ماشین لباسشویی شستشو داد و با خشک ماشینی نیز خشک نمود.

آلکانترا (Alcantara)

  • آلکانترا دیگر نام تجاری برای اولترا سوییت محسوب می شود. این محصول به عنوان بخشی از پروژه مشترک سرمایه گذاری بین صنایع Toray ژاپن و شرکت آلکانترای ایتالیا توسعه پیدا کرده است. این پارچه در اصل همانند اولترا سوییت و دیگر پارچه های مصنوعی مشابه است. آلکانترا با ماشین لباسشویی قابل شستشو است. اگرچه اولترا سوییت بیشتر در کاربردهای صنعتی و مصرفی کلی مورد استفاده قرار می گیرد، اما آلکانترا معمولا در فضای داخلی وسایل حمل و نقل لوکس و آسترهای کیف دستی طراح یافت می شود.

سوییت ابریشمی (Sueded Silk)

  • اگر ابریشم در معرض فرآیندهای شیمیایی قرار گیرد، بافتی شبیه به سوییت به دست می آید. سوییت ابریشمی همه ویژگی های اصلی ابریشم را داراست و برخلاف سوییت معمولی، امکان شستن این نوع سوییت با ماشین لباسشویی نیز مهیاست.

سوییت پنبه ای (Sueded Cotton)

  • سوییت پنبه ای همانند سوییت ابریشمی در صورتیکه در معرض فرآیندهای شیمیایی قرار گیرد، سطح خارجی آن همانند سوییت به صورت زبر به دست می آید. این نوع از منسوج نیز با ماشین لباسشویی قابل شستشو است.

پارچه سوییت بر روی محیط زیست چه تأثیری دارد؟

پارچه سوییت در کل بر روی محیط زیست تأثیر منفی ندارد. چون این نوع از پارچه نوعی الیاف دام طبیعی است، پس زیست تجزیه پذیر می باشد. این مسئله نشان می دهد که سوییت در اکوسیستم زمین باقی نمی ماند یا موجب بحران میکرو الیاف نمی شود. با این حال انجمن های مدافع حقوق حیوانات و دیگر سازمان های مربوطه با توجه به استفاده از حیوانات برای تولید پارچه سوییت نسبت به تولید این نوع از پارچه ابراز نگرانی می کنند.

نگرانی اصلی این انجمن ها در حقیقت به کشته شدن دام برای ساخت پارچه های چرمی مربوط می شود. در بیشتر حالت ها، وقتی چرم برداشت می شود، دیگر بخش های دام نیز مورد استفاده قرار می گیرد، اما تحت شرایط نادری، باقیمانده دام دور انداخته می شود که ضایعات زیادی به وجود می آورد.

تولید دام برای ساخت چرم در صورتیکه کل دام مورد استفاده قرار گیرد از نظر زیست محیطی پایدار است. از دام های استفاده شده برای تولید چرم می توان به گوسفند، گاو و بز اشاره کرد که این نوع دام ها از مقادیر عظیمی از غذا و آب استفاده می کنند. اگر تکنیک های درست و محافظتی به کار برده نشود، پرورش دام های بزرگ می تواند تأثیر مخربی بر روی خاک و شرایط محیطی اطراف داشته باشد.

به جزء نگرانی های اخلاقی و استفاده از زمین، تولید محصولات چرمی مانند سوییت یکی از انواع تولید منسوج به شمار می آید که بسیار با محیط زیست سازگار است. کشت الیاف مبتنی بر گیاه در کل به استفاده از آفت کش ها و مواد شیمیایی نیاز دارد و تولید الیاف مصنوعی به استفاده از سوخت های فسیلی نیازمند است، بنابراین این الیاف زیست تجزیه پذیر نیستند.

چون الیاف دام مانند سوییت، تجدید شدنی و زیست تجزیه پذیر می باشند، لذا در صورتیکه در طولانی مدت تکنیک های پرورش و تولید مناسب دنبال شود، تأثیر منفی بر روی محیط زیست به جای نخواهند گذاشت. تولید سوییت ذاتا از نظر زیست محیطی پایدار نیست، اما تولید کنندگان این الیاف جهت جلوگیری از هرگونه تأثیر منفی این محصول بر روی محیط زیست، باید کشاورزی سخت گیرانه ارگانیک را رعایت نمایند.

گواهینامه های موجود برای پارچه سوییت

گواهینامه مشخص و خاصی برای سوییت موجود نیست. با این حال، گواهینامه های مختلفی برای چرم در مجموع وجود دارد. مثلا سازمان تأیید کننده جهانی OEKO-TEX، گواهینامه استاندارد چرم را برای محصولات چرمی فراهم می کند و مؤسسه تأیید کننده کیفیت برای واحد چرم (ICEC) نیز برای محصولات چرمی نوعی گواهینامه ارائه می دهد.

گروه کاری چرم (LWG) سازمانی است که در هر مرحله ای از زنجیره تأمین پارچه چرم، خدمات صدور گواهینامه را ارائه می دهد. توجه به این نکته ضروری است که با توجه به اینکه چرم یک نوع منسوج مبتنی بر دام است، پس تحت نظارت استاندارد جهانی منسوجات ارگانیک (GOTS) یا دیگر سازمان های تأیید کننده منسوج ارگانیک مشابه قرار نمی گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>