اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه سیمپاتکس


پارچه سیمپاتکس (Sympatex) چه نوع پارچه ای است؟

سیمپاتکس نوعی منسوج عملکردی است که توسط شرکت آلمانی Sympatex Technologies GmbH توسعه داده شده است. این پارچه به عنوان جایگزین سازگار با محیط زیست دیگر پارچه های عملکردی نظیر گورتکس که رقیب اصلی این منسوج به شمار می آید، تولید گردیده است. سیمپاتکس در حالی که 100 درصد از نفوذ آب جلوگیری می کند، عملکرد تنفسی را نیز بهبود می بخشد.

برند سیمپاتکس در اصل توسط یک گروه تولیدی هلندی به نام Akzo Nobel Group در سال 1986 تولید گردید. هر چند که این شرکت متعلق به اتباع هلندی بود، اما نخستین دفتر مرکزی آن در ووپرتال آلمان قرار داشت.با این وجود در سال 2003، یک شرکت آلمانی به نام Ploucquet، نوآوری تولید پارچه سیمپاتکس، یعنی Sympatex Technologies GmbH را به طور کامل خریداری نمود.

این شرکت مدت های زیادی بود که برای سیمپاتکس تأمین کننده لمینیت بود و بعد از دستیابی به تکنولوژی ساخت آن، برند سیمپاتکس بر روی تولید پوشاک عملکردی برای ورزشکاران و علاقمندان به فضای بیرون متمرکز شد.کلمه سیمپاتکس ترکیبی از دو واژه سمپاتیک و منسوجات است و این نام قصد دارد تا مزایای سازگار با محیط زیست بودن این ماده را نمایان کند. بیشتر جایگزین ها برای سیمپاتکس، مانند گورتکس که از طریق پلی تترافلوئورواتیلن ساخته می شوند به دلیل تأثیرات منفی بر روی محیط زیست از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند.

به عبارت دیگر، سیمپاتکس از طریق مخلوطی از پلی استر و پلی اتر ساخته می شود و 100 درصد قابل بازیافت است. با این حال مزایای زیست محیطی سیمپاتکس نسبت به تولیدات رقبا بحث برانگیز است. تکنولوژی به کار رفته برای تولید آنبا توجه به فرآیندهای انجام گرفته کاملا شفاف نیست و تنها می توان به این نکته استناد کرد که چون پلی استر زیست تجزیه پذیر است، پس کاهش اثرات زیست محیطی این ماده قابل توجیه است که باعث مطمئن شدن از بازیافت درست این ماده می گردد.

همانند پارچه های عملکردی PTFE، مزیت عمده سیمپاتکس به ویژگی های دفع کنندگی آب آن بر می گردد. این غشای منحصر به فرد در برابر نفوذ آب مایع کاملا مقاوم است، اما هنوز اجازه می دهد که بخار آب از طریق آن عبور کند. آبی که در قالب باران، مه یا برف به حالت مایع یا جامد با آن مواجه می شوید، از این پارچه عبور نمی کند، اما آبی که از طریق عرق به شکل بخار از منافذ بدن بیرون می آید، از طریق این پارچه به بیرون از بدن هدایت می گردد. بنابراین سیمپاتکس تنفس پذیر است، اما عرق بدن را حتی اگر به صورت آب با پوست بدن تماس پیدا کند، حفظ نخواهد کرد. تکنولوژی به کار رفته برای تولید آن ادعا می کند که این پارچه کاملا در برابر باد نیز مقاوم است.

علاوه بر ارائه دادن یک آرایه گسترده از محصولات از قبل ساخته شده، سیمپاتکس محصولات سفارشی تولید شده برای یک منظور خاص را نیز تولید می نماید. همه این محصولات سپس از طریق تولید کنندگان شخص ثالث به محصولات مصرف شدنی تبدیل می گردند. امکان سفارش سیمپاتکس به صورت کتبی یا مطابق با آنچه که دقیقا مورد نیاز است برای ادغام کردن به پوشاک موجود یا کفش طراحی شده وجود دارد.

هر چند که دفتر مرکزی SympaTex Technologies GmbH در مونیخ واقع شده است، اما این شرکت در بیش از 20 کشور نمایندگی دارد. این شرکت همچنان به تولید محصولات جدید و اعلام پیشرفت های غیر منتظره خود ادامه می دهد، مثلا این شرکت در سال 2018 اعلام کرد که قصد دارد تا فرآیند ریسندگی- رنگ زنی برای پارچه های خودش را تغییر دهد تا از اتلاف و آلودگی آب به طور قابل توجهی جلوگیری نماید.

این شرکت در سال 2019 یک محصول جدید که به پشم گوسفند شباهت دارد را تولید نمود که کاملا از طریق لمینیت بازیافت شده ساخته شده است. این محصول جدید باعث افزایش کارآیی منسوجات عملکردی خواهد شد و این شرکت امیدوار است تا تأثیر زیست محیطی پارچه های مقاوم در برابر آب را کاهش دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>