اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه شمبری


چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه شمبری وجود دارد؟

فقط یک نوع از پارچه شمبری وجود دارد، اما چندین عبارت برای اشاره به پارچه هایی مانند شمبری مورد استفاده قرار می گیرند که بایستی توضیح داده شوند:

شمبری

  • این عبارت به هر نوع از پارچه ای که در سبک سنتی شمبری بافته می شود، اشاره دارد.

کمبریک

  • این نوع از پارچه بافتی شبیه به شمبری دارد، اما گاهی اوقات روشن تر و نرمتر است.

باتیست

  • این عبارت از نام خانوادگی Baptiste گرفته شده است. اعتقاد بر این است که این شخص اولین فردی بوده است که در قرن 14 به تولید پارچه شمبری اقدام نموده است. پارچه باتیست شبیه به پارچه شمبری است.

پارچه شمبری چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

تأثیری که تولید پارچه شمبری بر روی محیط زیست دارد به نوع نخی که برای تولید این منسوج به کار برده می شود، بستگی دارد. شمبری به نوع الیاف منسوج وابسته نیست، بلکه این نوع بافت است که سبب تولید آن می گردد، بنابراین تولید این نوع از پارچه هیچ تأثیر زیست محیطی فراتر و کمتر از ماده اولیه ندارد.

چون بیشتر از پنبه برای تولید پارچه شمبری استفاده می شود، لذا ما در مورد تأثیر این الیاف بر روی محیط زیست بحث خواهیم کرد. یقینا تولید پنبه به صورت پایدار امکان پذیر است؛ برخلاف پارچه های مصنوعی یا نیمه مصنوعی، این نوع از الیاف مبتنی بر گیاه است و اگر با روش های اخلاقی و ارگانیک رشد کند، تأثیر منفی بر محیط زیست نخواهد گذاشت. علاوه بر این، پنبه زیست تجزیه پذیر است، یعنی به دلیل عوامل محیطی سریع تجزیه می شود و بخش های سازنده آن توسط طبیعت بازیافت می گردد.

با این حال مقادیر زیادی از آلودگی به وسیله تولید زیاد پنبه به وجود می آید. آفت کش ها و کودهای شیمیایی سمی که برای تولید این الیاف به کار می رود، سبب آلودگی منابع آب می شود و خاک را سمی می نماید. این نوع از آلودگی هم برای اکوسیستم محلی و هم برای انسان هایی که در نزدیکی محل کاشت پنبه زندگی می کنند، مضر است.

تولید پنبه موجب تخریب خاک نیز می شود و رشد این الیاف به مقادیر زیادی آب نیاز دارد. وقتی پنبه به کارخانه تولید منتقل می شود، تولید کنندگان می توانند استفاده از مواد غیر سمی را برای فرآوری پنبه و تولید نخ انتخاب نمایند.

با این حال بسیاری از تولید کنندگان بزرگ پارچه های پنبه ای از مواد شیمیایی سمی جهت فرآوری پنبه استفاده می کنند و این مواد شیمیایی ممکن است برای کارگران مضر باشد یا در نهایت به منابع آبی منتهی شود. برای اطمینان از اینکه پارچه شمبری استفاده شده توسط شما قادر نیست تا برای محیط زیست آلودگی ایجاد نماید، همیشه لباس شمبری که به عنوان ارگانیک مورد تأیید قرار گرفته است را انتخاب نمایید.

گواهینامه های موجود برای پارچه شمبری

ممکن است که پارچه شمبری تولید شده به وسیله پنبه توسط اداره کشاورزی ایالات متحده (USDA)، استاندارد جهانی منسوج ارگانیک (GOTS) یا سازمان های تأیید کننده مشابه به عنوان ارگانیک مورد تأیید قرار گیرد.

برای دستیابی به این نوع از گواهینامه، پنبه ای که برای تولید پارچه شمبری استفاده می شود باید فقط از آفت کش ها و کودهای شیمیایی طبیعی استفاده نماید و تولید کننده ای که این پنبه خام را به پارچه بافتنی تبدیل می نماید، نباید از مواد شیمیایی سمی برای فرآوری یا رنگ های مضر استفاده کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>