اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پارچه چیفون

پارچه چیفون چگونه تولید می شود؟

پارچه چیفون با توجه به نوع ماده ای که جهت بافتن این نوع خاص از منسوج به کار می رود با روش های مختلفی تولید می شود. مثلا ابریشم با پرورش دادن کرم های ابریشم، نرم کردن پیله ها و پیچیدن فیلامنت ها به مرحله تولید می رسد. از سویی دیگر، در فرآیند تولید پلی استر هیچ ماده ارگانیکی نقش ندارد و این پارچه کاملا از طریق مواد شیمیایی که در آزمایشگاه سنتز می شوند، تولید می گردد.

مهم نیست که از چه ماده ای برای تولید پارچه چیفون استفاده شود، چون وقتی این نخ منسوج تولید می گردد، بافتن چیفون یک الگوی یکنواخت را دنبال می کند. نخ استفاده شده برای تولید این نوع از منسوج در جهت های مختلف منحنی S و Z شکل قرار می گیرد و سپس این نخ ها با استفاده از یک دستگاه بافندگی یا ماشین بافتنی صنعتی بر روی هم دیگر بافته می شوند.

نازک و ظریف بودن بیش از حد پارچه چیفون باعث می گردد تا اغلب این منسوج به صورت دستی بافته شود. مهم نیست که این پارچه از چه ماده ای تولید شود، چون تولید پارچه چیفون اغلب آهسته است و به کار زیادی نیاز دارد؛ هر چند که دستگاه های اتوماتیک جهت تولید این پارچه مورد استفاده قرار می گیرد، اما این ماشین ها برای جلوگیری از ایجاد هیچگونه آسیب به منسوجات نهایی، نسبتا آهسته فرآیند تولید را انجام می دهند.

از آنجا که چیفون یک نوع بافت لغزنده دارد، لذا خیاط ها در هنگام فرآیند دوختن برای اطمینان از اینکه پارچه در مکان مناسب خودش قرار می گیرد، ممکن است از ورقه های کاغذی بر روی هر دو جانب چیفون استفاده نمایند. وقتی لباس از طریق پارچه چیفون به طور کامل دوخته شد، کاغذ با دقت از آن جدا می شود.
در مجموع می توان فرآیند ساخت پارچه چیفون را به صورت زیر خلاصه نمود:

  • تولید پیش بافندگی: پارچه چیفون با توجه به نوع ماده ای که برای یافتن این نوع خاص از منسوج به کار برده می شود (یا ابریشم یا پلی استر)، از طریق روش های مختلفی تولید می گردد.
  • بافتن: نخ در جهت های متضادی از منحنی های S و Z شکل قرار می گیرد و سپس از طریق دستگاه بافندگی یا ماشین بافندگی صنعتی بر روی هم بافته می شوند.
  • عملیات تکمیلی نهایی: وقتی لباس پارچه چیفون به طور کامل دوخته شد، کاغذ با دقت از آن جدا می گردد.

پارچه چیفون چه کاربردی دارد؟

این نوع از پارچه عمدتا برای تولید لباس بانوان به کار می رود. پارچه چیفون بسیار نازک است، بنابراین معمولا در پوشاک روزمره کاربردی ندارد. در عوض برای تولید لباس های شب، لباس مخصوص مهمانی شبانه یا بلوزهایی که مخصوص موقعیت های خاص هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. چون این پارچه نیمه شفاف است، لذا برای تولید overlays (انواعی از پوشاک هستند که برای بهره مند شدن از ظاهری بافت دار یا ظریف، انواع مات و غیر شفاف پوشاک را نادیده می گیرند) به کار می رود.

پارچه چیفون در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

تولید پارچه چیفون در جهان (بزرگ ترین صادر کننده: چین، اولین کشور تولید کننده: فرانسه).از آنجا که بسیاری از انواع مختلف پارچه چیفون از طریق طیف گسترده ای از مواد تولید می شوند، لذا به سختی می توان تولید کننده اصلی این پارچه را در بازار جهانی تعیین نمود. همانند بیشتر منسوجات، چین بزرگ ترین صادر کننده تولیدات نهایی پارچه چیفون است، اما در بسیاری از حالت ها، ابریشم یا پنبه خام استفاده شده برای تولید این منسوجات ممکن است قبل از ارسال به شرکت های چینی برای تکمیل کردن نهایی در دیگر کشورها تولید شده باشد.

ابریشم به مدت حداقل 5 هزار سال در چین تولید شده است، اما این ماده در هند و دیگر کشورهای همسایه نیز از همان زمان به مرحله تولید رسیده است. شرکت ها در کشورهایی مانند هند، پاکستان و بنگلادش ممکن است محصولات ابریشمی خودشان را برای فرآوری نهایی به چین صادر نمایند یا شاید این شرکت ها محصولات پارچه چیفون ابریشمی را در مرزهای کشورهای خودشان تولید نمایند.

با این وجود اگر پارچه چیفون از طریق مواد مصنوعی تولید شده باشد، این احتمال وجود دارد که در چین ساخته شده باشد. مثلا این کشورهای آسیایی، بزرگ ترین صادر کننده پلی استر در جهان هستند و شرکتها در این کشورها، مقادیر زیادی از ریون و نایلون را تولید می نمایند.

قیمت پارچه چیفون به چه صورت است؟

قیمت پارچه چیفون با توجه به نوع ماده ای که از طریق آن ساخته می شود، متغیر است. مثلا پارچه چیفون ابریشمی، گران ترین نوع این منسوج به شمار می آید و می تواند بیش از دو برابر پارچه چیفون پلی استری یا ریونی قیمت داشته باشد. اگرچه بعضی از مصرف کنندگان عقیده دارند که این پارچه سزاوار این افزایش قیمت است، اما دیگران شاید گزینه های نسبتا ارزانی نظیر پارچه چیفون پلی استری یا پنبه ای را ترجیح دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>