اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه چیفون

چه تفاوتی بین انواع پارچه چیفون وجود دارد؟

پارچه چیفون با توجه به سبک و ماده ای که در تولید آن مورد استفاده قرار می گیرد، تغییر می کند:

تغییرات ماده:

  • همانطور که ذکر شد، این سبک از پارچه را می توان با انواع مختلفی از مواد ارگانیک، نیمه مصنوعی و کاملا مصنوعی نظیر پلی استر، ریون و ابریشم تولید کرد.

پارچه چیفون کرپ ابریشمی (Silk crepe chiffon fabric):

  • وقتی از مردم در مورد تصورشان از چیفون سئوال می شود، عموما به همین نوع از پارچه اشاره می کنند. وقتی پارچه از طریق این ماده مشهور تولید می گردد، نوعی بافت نسبتا چروک و زبر ایجاد می کند.

پارچه چیفون ساتن ابریشمی (Silk satin chiffon fabric):

  • این نسخه از پارچه چیفون نسبت به کرپ ابریشمی نرمتر، شفاف تر و سبک وزن تر است.

پارچه چیفون مروارید (Pearl chiffon fabric):

  • ویژگی هایی مانند سایه شبیه به مروارید و بافت براق باعث متمایز شدن این نوع از پارچه چیفون با دیگر نسخه های این منسوج شده است.

پارچه چیفون ژاکارد (Jacquard chiffon fabric):

  • اگرچه این نوع از پارچه چیفون بسیار نازک است، اما هنگام برداشتن به آدم حس سنگینی منتقل می کند. معمولا از آن برای تولید لباس های کورته و روسری استفاده می شود.

پارچه چیفون چند رنگ (Chameleon chiffon fabric):

  • این نوع از چیفون یکی از نادرترین گونه های چیفون در بازار است و نام آن از ظاهر چند رنگیش گرفته شده است.

پارچه چیفون چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

پیامدهای بالقوه زیست محیطی تولید چیفون به نوع ماده ای که برای تولید این پارچه مورد استفاده قرار می گیرد، بستگی دارد. در کل تولید پارچه های کاملا مصنوعی نسبت به تولید پارچه های نیمه مصنوعی یا ارگانیک برای محیط زیست آسیب بیشتری دارد، اما فرآیندهای تولید متغیری که توسط تولید کنندگان مختلف از آن استفاده می شود در این قضیه بی تأثیر نیست.

پلی استر معمولا برای تولید چیفون استفاده می شود و بعضی از تولید کنندگان هنوز هم ممکن است از نایلون جهت تولید این نوع از پارچه استفاده کنند. هم پلی استر و هم نایلون از نفت خام استخراج می شوند که منبعی تجدید ناپذیر است. دستیابی به نفت خام به صرف انرژی زیادی نیاز دارد و همیشه باعث آسیب رساندن به اکوسیستم اطراف می شود.

فرآوری نفت خام برای محیط زیست مضر است و وقتی این ماده برای ساخت نایلون و نفت مورد استفاده قرار می گیرد، تعدادی محصولات فرعی به وجود می آید که در مورد دفع صحیح آنها اختلاف نظر وجود دارد. علاوه بر این، هم نایلون و هم پلی استر جزء پارچه های زیست تجزیه ناپذیر محسوب می شوند. این موضوع باعث می گردد تا آنها به توده های عظیمی از زباله که محل های دفن ضایعات، آب راه ها و جنگل های سراسر دنیا را آلوده می نمایند، تبدیل شوند.

با این وجود وقتی چیفون از طریق ابریشم ساخته می شود، تأثیر زیست محیطی تولید این منسوج ناچیز است. تولید ابریشم زیست تجزیه پذیر است و هیچگونه مواد شیمیایی را به محیط زیست وارد نمی کند. این پارچه از طریق پیله هایی که توسط کرم های ابریشم تولید می شوند، به دست می آید که این حشره های شبیه خزنده در اصل بر روی درخت های توت زندگی می کنند.

این کرم ها فقط برگ درختان توت را می خورند و برای رشد کردن این برگ های درخت توت به استفاده از آفت کش ها و کودهای شیمیایی نیازی نیست. تنها تأثیر بالقوه زیست محیطی تولید کردن ابریشم به آسیب دیدن حشرات که جنبه مورد نیاز از این نوع تولید منسوج به شمار می آید، مربوط می شود.

برای جدا کردن پیله ابریشم از کرم ابریشم جوان باید پیله را همراه با کرم ابریشم داخل آن جوشاند که این مسئله باعث کشته شدن کرم می گردد. بعضی از انجمن های مدافع حقوق حیوانات عنوان کرده اند که این روش غیر انسانی است. با این وجود نمی توان این موضوع را انکار کرد که ابریشم زیست تجزیه پذیر و در کل دوستدار محیط زیست است.

تولید پنبه نیز تأثیر منفی قابل توجهی بر روی محیط زیست ندارد. در بعضی از حالت ها، مواد شیمیایی ممکن است برای سفید کردن یا تمیز نمودن پنبه به کار رود، اما تولید دانه های پنبه جهت تولید این نوع از پارچه در کل فرآیندی غیر سمی بوده و سازگار با محیط زیست است. علاوه بر این، پنبه زیست تجزیه پذیر محسوب می شود و تولید این پارچه با روش های پایدار انجام می گیرد.

بعضی از پارچه های چیفون از طریق ریون نیز تولید می شوند که این ماده بر روی محیط زیست تأثیر منفی زیادی دارد. اگرچه ریون گاهی اوقات نسبت به پارچه های کاملا مصنوعی مانند پلی استر و نایلون بیشتر زیست تجزیه پذیر است، اما مواد شیمیایی استفاده شده برای تولید این منسوج نیمه مصنوعی به شدت سمی هستند و ممکن است برای کارگران یا اکوسیستم های اطراف کارخانه های تولید ریون ایجاد صدمه نمایند.

گواهینامه های موجود برای پارچه چیفون

انواع گواهینامه های موجود برای چیفون به مواد استفاده شده برای تولید این پارچه وابسته است. مثلا اگر چیفون از طریق نایلون، پلی استر یا ریون تولید شده باشد، واجد شرایط دریافت گواهینامه های ارگانیک USDA یا دیگر انواع گواهینامه های ارگانیک یا محصول غیر تراریخته (non-GMO) نیست، چون این نوع از پارچه ها یا کاملا مصنوعی یا نیمه مصنوعی هستند.

با این حال اگر چیفون از طریق ابریشم یا پنبه ساخته شده باشد، ممکن است پوشاک تولید شده به وسیله این پارچه به عنوان ارگانیک مورد تأیید قرار گیرد. تولید کنندگان چیفون ابریشمی یا پنبه ای می توانند از روش های پایدار برای تولید محصولاتشان بهره ببرند و اگر آنها این کار را انجام دهند، بایستی دستورالعمل های تأیید کننده ارگانیک بودن محصول که توسط USDA یا سازمان های مشابه ارائه می شود را رعایت کنند.

حتی اگر چیفون توسط اجزای کاملا مصنوعی تولید شود، ممکن است به وسیله استاندارد جهانی بازیافت (GRS) تأیید شود. این سازمان روش هایی که توسط تولید کنندگان پارچه مصنوعی برای ساخت منسوجات به کار می رود را بررسی می کند و اگر تشخیص دهد که فقط مواد بازیافتی برای تولید این پارچه استفاده شده است ممکن است تولید گنندگان پارچه چیفون را واجد شرایط دریافت گواهینامه GRS تشخیص دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>