اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پشم موهر

پشم موهر چه نوع پارچه ای است؟

پشم موهر (Mohair wool) نوعی منسوج است که از طریق موی بز آنگورا (Angora goat) به دست می آید. برخلاف دیگر بزها، این نوع از بز با موهای ژولیده و درهم پوشیده شده است. اعتقاد بر این است که بز آنگورا به دلیل شرایط محیطی که در آن تکامل پیدا می کند به این پوشش منحصر به فرد دست یافته است. این نوع از بز اکنون برای پشم شبیه به ابریشم و چند کاربردیش که تولید می شود، بسیار مورد توجه است.

شایع است که شکل های کنونی بز آنگورا در تبت تکامل پیدا کرده اند و به تدریج به ترکیه مهاجرت نموده اند. این نوع از بز برای قرنها فقط در ترکیه رشد کرده است، اما سابقه پشم موهر در انگلستان به قرن هجدهم میلادی باز می گردد. این تاریخ نشان می دهد که این نوع از پارچه به صورت گسترده در سراسر اروپا، آسیا و خاورمیانه به مدت هزاران سال داده و ستد می شده است.

موهر در مقایسه با پشم گوسفند بسیار نرمتر است و براقیت و درخشندگی قابل توجهی نیز دارد. این ویژگی ها منجر شده است تا برخی علاقمندان به منسوج، لقب الیاف الماس را به موهر بدهند و این پارچه به دلیل سازگاری بالا با بیشتر انواع رنگ به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده است. موهر نسبت به انواع دیگر پشم، توانایی کشش بیشتری دارد، زیاد مشتعل نمی شود و در برابر چروک مقاوم است.

به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این نوع از پشم، موهر به عنوان یک منسوج لوکس در نظر گرفته می شود و لباس کاملا تولید شده از این ماده را می توان بسیار گران دانست. با این حال، موهر بسیار زیاد با دیگر پارچه ها ترکیب می شود. حتی اگر این پارچه فقط در مقادیر بسیار کمی مورد استفاده قرار گیرد، باعث می شود تا هر پارچه های که بخشی از آن از موهر تولید شده است، بسیار کششی تر، درخشنده تر و با دوام تر شود.

یکی دیگر از قابلیت های بسیار مهم موهر به مقاومت این نوع از پشم در برابر نمدی شدن بر می گردد.بیشتر انواع پشم نوعی فلس دارند و وقتی این نوع از پشم در دمای نادرست مورد شستشو قرار می گیرد، این فلس ها با هم ترکیب می شوند و به هم ریختگی نامطلوبی را به وجود می آورند. با این وجود فلس های موجود بر روی پشم موهر، کاملا توسعه یافته نیستند، یعنی پوشاک تولید شده از طریق این نوع از پشم حتی اگر به صورت نادرست نیز شسته شود، نمدی نمی گردد.

وقتی بزهای آنگورا پیر می شوند، ضخامت الیاف موهایشان افزایش پیدا می کند و پشم بزهای آنگورای پیر به اندازه بزهای آنگورای جوان مطلوب نیست. وقتی پشم های یک بز آنگورای جوان چیده می شود، پشم حاصل به صورت درخشان تر و ابریشمی تر به دست خواهد آمد.

در بیشتر مزارع پرورش بز آنگورا، چیدن پشم دو بار در سال، یعنی در فصل بهار و پاییز انجام می گیرد. هر بز آنگورا در حدود 15 پوند موهر در هر سال تولید می نماید و برای اطمینان از وارد نشدن هیچگونه آلاینده در محصول نهایی باید فرآیند چیدن پشم بز بسیار با دقت انجام گیرد. پشم موهر حاصل شده از بزهای آنگورا با پشم آنگورایی که در حقیقت از طریق خرگوش های آنگورا به دست می آید، نباید یکی دانسته شود.

علاوه بر این، عبارت موهر گاهی اوقات برای توصیف یک نوع از ماده که جهت ایجاد سقف اتومبیل های قابل تبدیل به کار برده می شود، مورد استفاده قرار می گیرد، اما این پارچه در حقیقت یک نوع کرباس است و از طریق بزهای آنگورا حاصل نمی شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>