اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پشم موهر

چه تفاوتی بین انواع پشم موهر وجود دارد؟

فقط یک نوع پشم موهر از طریق بزهای آنگورا به دست می آید، اما دو نوع مختلف مرتبط از این الیاف حیوانی وجود دارد:

الیاف به دست آمده از طریق بزهای جوانتر: بز آنگورای جوان، الیاف ریزتری را برای تولید فراهم می کند. بنابراین الیاف حاصل شده از بزهای جوانتر (که بچه نامیده می شوند) نسبت به الیاف حاصل شده از بزهای پیرتر مطلوب تر هستند. مثلا بیشتر ژاکت های پشمی نفیس از طریق الیاف حاصل شده از بزهای جوانتر تولید می گردند.

الیاف به دست آمده از طریق بزهای پیرتر: وقتی سن بزهای آنگورا بالا می رود، موهایشان ضخیم تر و ناهموارتر می گردد. این کاهش کیفیت الیاف باعث می شود تا بیشتر از پشم حاصل شده از طریق بزهای پیرتر در منسوجات خانگی، مانند تولید مبل و فرش به جای پوشاک استفاده شود.

پشم موهر چه تأثیری بر محیط زیست دارد؟

موهر همانند دیگر الیاف حاصل شده از دام، تأثیر منفی قابل ملاحظه ای بر روی محیط زیست ندارد. برخلاف منسوجات مصنوعی، هیچگونه ماده شیمیایی سرطانزا، تخریب کننده هورمون و مخرب بدن در تولید موهر مورد استفاده قرار نمی گیرد و تولید این نوع از پشم به غیر از انواع خاصی از رنگ ها، هیچگونه مواد شیمیایی سمی را محیط زیست وارد نمی کند.

نگرانی اصلی در ارتباط با تولید موهر به تأثیر زیست محیطی آن مربوط نمی شود، بلکه از تأثیر آن بر روی دام ابراز نگرانی می شود. سازمان هایی مدافع حقوق حیوانات مانند PETA به این موضوع اشاره کرده اند که استفاده از روش های غیر انسانی در تولید این نوع از پشم امری معمول و شایع است و برخی از روش ها ممکن است شامل قطع شاخ و بیضه برداری بدون بیهوشی و بی حسی، شرایط زندگی بسیار بد و برخورد خشن باشد که گاهی اوقات می تواند واکنش مصیب آوری را به وجود آورد.

علاوه بر این، افزایش پرورش بزها آنگورا برای تولید پشم بر روی کشاورزی بی تأثیر نبوده است. براساس گفته PETA، برای تولید یک پوند موهر به 40 تا 50 پوند غذا برای بز نیاز است. این موضوع نشان می دهد که تولید این نوع از پشم مستلزم کنار گذاشتن مناطق عظیمی از زمین های کشاورزی است که در غیر این صورت می توانست برای اهداف دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال توجه به این موضوع نیز مهم است که PETA یک سازمان آگاهی دهنده محسوب می شود و ممکن است که صنعت موهر به اندازه اینگونه ادعاها نیز مخرب نباشد. در حقیقت پرورش دهندگان بز آنگورای زیادی وجود دارند که پایبند به استانداردهای اخلاقی برای تولید پشم هایشان هستند.

معمولا PETA، بدترین حالت های مربوط به سوء استفاده از حقوق حیوانات را در پلتفرم خود منتشر می کند. اگرچه صدمه زدن به بزها در طول فرآیند تولید موهر همواره باید محکوم شود، اما نباید خیلی زود نتیجه گیری کنیم و فرض نماییم که تولید این پارچه ذاتا غیر انسانی یا از نظر زیست محیطی ناپایدار است.

موهر یک پارچه کاملا زیست تجزیه پذیر است، یعنی پوشاک یا سایر منسوجات تولید شده از طریق این ماده نسبتا سریع به چرخه طبیعت باز می گردند و ذاتا موجب آلودگی نمی شوند. مصرف کنندگانی که می خواهند موهر را بدون نگرانی در مورد مسائل اخلاقی یا محیط زیستی خریداری کنند، باید پوشاک را از تولید کنندگانی که از روش های غیر اخلاقی برای تولید پشم استفاده نمی کنند، خریداری نمایند.

گواهینامه های موجود برای پشم موهر

طیف گسترده ای از سازمان ها برای الیاف موهر، گواهینامه صادر می کنند. استاندارد عهده دار پشم، مهم ترین سازمان تأیید کننده پشم است. هر چند که RWS بیشتر بر روی اطمینان از رفتار اخلاقی با گوسفندان متمرکز می شود، اما تسهیل در روند تولید اخلاقی موهر نیز از اهداف اصلی این گروه به حساب می آید. اگر پارچه های موهر حاوی لگوی RWS باشند، می توان اطمینان حاصل کرد که پشم بدون آسیب زدن به دام حاصل شده است.

مؤسسه اقتصادی دوستدار حیات وحش (WFEN) یک نمونه دیگر از سازمان تأیید کننده این پشم به شمار می آید که به محافظت از بزهای آنگورا در برابر طرز رفتار غیر انسانی کمک می کند. طیف گسترده ای از انواع مختلف تولیدات توسط این سازمان تأیید می شود و تأسیسات تولید موهر به دقت مورد بررسی قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که با بزهای انگورا به طور صحیح رفتار شده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>