اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پشم ویرجین

پشم ویرجین چه نوع پارچه ای است؟

عبارت پشم ویرجین (virgin wool) را می توان برای توصیف دو نوع مختلف از منسوجات که از طریق الیاف گوسفند به دست می آیند، به کار برد. در بعضی از زمینه ها، این عبارت ممکن است به پشم حاصل شده از طریق چیدن اولین پشم بره نوزاد اشاره داشته باشد، اما در دیگر موقعیت ها ممکن است به پشمی که قابلیت بازیافت ندارد، اشاره کند.

در طول جنگ جهانی دوم، استفاده از پشم بازیافتی برای تولید لباس های جدید به طور وسیعی رایج شده بود. در این زمان کمبود قابل توجهی در زمینه الیاف منسوج در صنعت پوشاک وجود داشت و هر منبع احتمالی برای کمک به ادامه جنگ مورد استفاده قرار می گرفت. بنابراین دستیابی به پشم جدید سخت بود و بسیاری از افراد و تولید کنندگان نساجی برای استفاده از پشم به لباس های موجود یا منسوجات خانگی جهت تولید محصولات جدید متوسل می شدند.

این پشم بازیافتی به اندازه پشم جدید، کیفیت بالایی نداشت، بنابراین پشمی که قبلا هرگز مورد استفاده قرار نمی گرفت، نام پشم ویرجین را به خود اختصاص داد که در حال حاضر برای توصیف نرم ترین نوع پشم در بازار به کار برده می شود. با این حال امروزه، کمبود کلی در مورد الیاف نساجی وجود ندارد و پشم زیادی در سراسر جهان موجود است.

بنابراین عبارت پشم ویرجین دیگر برای توصیف محصولات پشمی جدید به کار برده نمی شود. در طول دوره های خاصی از گذشته، پیدا کردن پشمی که بازیافت شده بود نسبت به پشم برند جدید بسیار شایع تر بود، اما اکنون شرایط کاملا عوض شده است و بیشتر مصرف کنندگان تصور می کنند که محصولا پشمی، جدید هستند و عبارت پشم بازیافت شده برای توصیف محصولات پشمی که از طریق پشم پوشاک یا لوازم خانگی مصرفی تولید می شوند، به کار می رود.

کلمه ویرجین به عنوان یک عبارت مبهم به هر چیزیکه برای اولین بار انجام شده است یا مورد استفاده قرار گرفته است، اشاره دارد. بنابراین در زمینه تولید پشم، کلمه ویرجین به پشمی که از طریق بره ای که قبلا هرگز پشم چینی نشده است، اشاره می کند.وقتی سن گوسفند بالا می رود، الیاف مویی را به صورت ضخیم تولید می نماید، بنابراین پشم استخراج شده از طریق بره ها به عنوان نرم ترین نوع پشم که گوسفند تولید می کند، شناخته می شود.

بره ها معمولا وقتی در حدود یک سال سن دارند، آماده برای چیده شدن می شوند و این نوع پشم در میان علاقمندان به منسوجات طرفداران ویژه ای دارد. برخی از مصرف کنندگان حتی تا جایی پیش می روند که ادعا می کنند این نوع از پشم به اندازه منسوجات لوکسی مانند کشمیر نرم است.

صرف نظر از اینکه الیاف مویی گرفته شده از یک بره به مرحله ریسیدن در آیند یا کاربرد دیگری داشته باشند، می توان تضمین داد که هر گونه پشمی که پشم ویرجین نامیده می شود، قویتر و با دوام تر از پشم بازیافتی است. برای تولید پشم بازیافت شده، پوشاک یا منسوجات پشمی موجود تکه تکه می شوند و برای الیافی که در اصل برای ساخت این محصولات پشمی ریسیده می گردند، در می آیند.

بنابراین محصول پشمی بازیافت شده از طریق این الیاف به اندازه پشم جدید قوی نیست و احتمال چروکیدگی، ایجاد لکه های بزرگ و حفظ بوی آن بیشتر است. علاوه بر این، الیاف پشمی جدید نسبت به الیاف پشمی بازیافت شده، الاستیسیته بهتری دارند و پوشاک تولید شده از طریق پشم ویرجین را به دلیل دوام بالا می توان برای دهه ها مورد استفاده قرار داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>