اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پشم ویرجین

پارچه پشمی ویرجین در چه مناطقی تولید می شود؟

تولید پارچه پشمی ویرجین در جهان (بزرگ ترین صادر کننده: استرالیا، اولین محل تولید شده: مزوپوتامیا (عراق).

استرالیا بزرگ ترین تولید کننده پشم جهان است. عمده پشم تولید شده در استرالیا مربوط به پشم مرینو می شود و پشم یکی از بزرگ ترین صادرات این کشور محسوب می گردد. مزارع بزرگ روستایی در کشور استرالیا، مخصوص پرورش گوسفند است و صدها هزار استرالیایی در صنعت تولید پشم به نحوی درگیر هستند.

این کشور حدود 500 هزار تن پشم در هر سال تولید می کند. بعد از استرالیا، چین دومین تولید کننده برتر پشم است که حدود 250 هزار تن پشم در سال تولید می نماید. علاوه بر این، ایالات متحده در حدود 150 هزار تن پشم در هر سال تولید می کند و این کشور توسط نیوزلند، آرژانتین و ترکیه برای رسیدن به سهم بیشتر در بازار جهانی تهدید می شود.

قیمت پارچه پشمی ویرجین به چه صورت است؟

پشم معمولا پارچه ارزانی است. قیمت این پارچه در سطح مصرف کننده با منسوجات متنوع طبیعی و مصنوعی مانند پنبه و پلی استر شباهت دارد.با این حال پشم ویرجین نسبت به پشم بازیافت شده بهای بیشتری دارد. از نظر تاریخی، پشم بازیافت شده به طور قابل توجهی از پشم ویرجین ارزان تر بوده است، اما قیمت این دو نوع از منسوج در دهه های اخیر متعادل شده است.

با این وجود وقتی عبارت پشم ویرجین برای اشاره به پشم گرفته شده از بره ها مورد استفاده قرار می گیرد، تصویر دیگری پدیدار می شود. به دلیل نرمی و دوام قابل توجه این نوع از پشم، پشم ویرجین حاصل شده از بره ها، قیمت بیشتری را در بازار آزاد به خود اختصاص می دهد. این نوع از پشم اغلب برای تولید منسوجات نفیس به کار برده می شود، یعنی اغلب مصرف کنندگان حتی اگر قیمت هر تن این نوع از پشم با قیمت عمده دیگر انواع پشم جدید متناسب باشد، حاضرند تا برای محصولات پشم ویرجین مبالغ قابل توجهی را بپردازند.

چه تفاوتی بین انواع پشم ویرجین وجود دارد؟

عبارت پشم ویرجین می تواند دو معنی جداگانه داشته باشد:

  • پشم ویرجین به دست آمده از بره ها: این تفسیر از عبارت پشم ویرجین متداول تر است. این عبارت به نوعی از پشم که از طریق اولین پشم چینی بره ها به دست می آید، اشاره دارد.
  • پشم بدون بازیافت: گاهی اوقات عبارت پشم ویرجین برای اشاره به منسوجات تولید شده با نخ پشمی که قابلیت بازیافت را ندارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه پشمی ویرجین چه تأثیری بر محیط زیست دارد؟

تولید پشم ویرجین در کل بر روی محیط زیست تأثیر اندکی دارد. از آنجا که پشم از طریق الیاف حیوانی به دست می آید، ذاتا پارچه پایداری است و بسیار زیست تجزیه پذیر محسوب می گردد. این پشم بعد از اینکه کارآیی خود را از دست داد، فقط چندین سال در محیط زیست باقی می ماند. با این حال وقتی پشم به تولید انبوه می رسد، ممکن است تأثیر منفی قابل ملاحظه ای داشته باشد.

مثلا برای پرورش دادن گوسفند به مقادیر زیادی غذا نیاز است و این نیاز برای مواد غذایی گوسفند می تواند بر روی اکوسیستم محیط آسیب وارد کند. افزایش چرا و پرورش گوسفند در صورتیکه به طور ناپایدار انجام گیرد، می تواند منجر به فرسایش خاک و آلودگی آب شود.

در نهایت این روش پرورش گوسفند می تواند منجر به کشته شدن غیر عمد سایر حیوانات گردد. مثلا پرورش دهندگان گوسفند در استرالیا به طور مرتب حیوانات مزاحمی مانند کانگوروها را می کشند تا مطمئن شوند که آنها در روند پرورش گوسفندهایشان مداخله نمی کنند.

بعد از اینکه پشم گوسفند حاصل شد، فرآیند تبدیل این الیاف به نخ معمولا از نظر زیست محیطی سازگار است. با این حال اگر رنگ های سمی بر روی نخ پشم مورد استفاده قرار گیرد، تأثیر منفی زیست محیطی می تواند ایجاد شود.

بعضی از مصرف کنندگان، پشم یازیافت شده را به پشم ویرجین ترجیح می دهند، چون این ماده نسبت به پشم جدید بهتر از محیط زیست محافظت می کند. اگرچه این موضوع ممکن است حقیقیت داشته باشد، اما به یاد داشتن این موضوع نیز مهم است که به انرژی و نیروی کار قابل توجهی برای دسته بندی و تکه تکه کردن منسوجات پشمی قدیمی قبل از اینکه دوباره به نخ تبدیل شوند، نیاز است.

گواهینامه های موجود برای پارچه پشمی ویرجین

استاندارد عهده دار پشم (RWS) سازمانی مستقل است که گواهینامه را برای محصولات پشمی ارائه می دهد. برای اینکه تولید کننده منسوج پشم موفق به دریافت گواهینامه RWS شود، باید ثابت کند که فقط از روش های پایدار در تولید پشم هایش استفاده می نماید. گواهینامه RWS برای محصولات تولید شده با پشم ویرجین به دست آمده از بره ها، پشم جدید حاصل شده از گوسفند بالغ و پشم بازیافت شده ارائه می شود.

علاوه بر این، یک برند برجسته منسوجات پشمی به نام Woolmark، خدمات صدور گواهینامه را برای دیگر محصولات پشمی ارائه می دهد. این سازمان در هنگام تعیین اخلاقی بودن یا نبودن محصول پشمی برای صدور گواهینامه از معیارهای مشابه با RWS استفاده می نماید. همچنین اگر بتوان تأیید کرد که پشم با استفاده از روش های ارگانیک تولید می شود، می توان گواهینامه USDA ارگانیک یا استاندارد جهانی منسوج ارگانیک (GOTS) را به این محصول اعطا نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>