اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پشم شتر

پشم شتر چه نوع پارچه ای است؟

پارچه پشم شتر (Camel wool) نوعی پارچه است که از پوست شتر به دست می آید. این نوع از پارچه بیشتر به عنوان موی شتر معروف است و معمولا از نژادی از شترها حاصل می شود که به آنها شتر دو کوهانه می گویند. این نوع از شترها بیشتر در منطقه استپ مغولستان یافت می شوند، اما می توان آنها را در یک منطقه وسیع از ترکیه گرفته تا چین و سیبری نیز پیدا کرد. این شترها برخلاف اکثر شترها که پشم های کوتاهی دارند به داشتن پشم های بلند و براق و کوهان های بزرگ دوتایی مشهور هستند.

پشم های شتر دو کوهانه از دو بخش مجزا تشکیل می شود: پشم های محافظ و پشم های زیرین. پشم های محافظ زمخت تر و زبرتر هستند و برای تولید پارچه زیاد مناسب نیستند، مگر اینکه با ماده دیگری مثل پشم گوسفند ترکیب شوند. این بخش از پشم شتر دو کوهانه، از دام در برابر زمستان های بسیار سرد استپ محافظت می کند و باعث می شود تا شترهای دو کوهانه در اواسط زمستان ظاهری فربه و کرکی داشته باشند.

لایه زیرین پشم که توسط شتر دو کوهانه مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار نرم است و همان نقشی که عایق فایبرگلاس که بین دیوارهای داخلی و خارجی منازل به کار می رود را ایفا می کند. حال آنکه ممکن است از پشم های محافظ برای تولید انواع خاصی از منسوجات استفاده شود، اما معمولا پشم زیرین (بخشی از موی شتر دو کوهانه) برای تولید پوشاک به کار می رود.

استفاده از موی شتر به عنوان پارچه منسوج، روشی است که بیشتر در روزهای افول امپراطوری بریتانیا رواج پیدا کرده است، اما استفاده از این نوع پشم ها برای تولید پوشاک، تجدید حیات نوینی را در بین مصرف کنندگان طرفدار یا آگاه به مسائل زیست محیطی به وجود آورده است. در حالی که بیشتر انواع پشم فقط از طریق روش پشم چینی حیوانات به دست می آیند، اما پشم شترهای دو کوهانه به صورت معمول هر بهار می ریزد، این بدان معنی است که برداشت این نوع پشم ها معمولا یک عمل پایدار و عاری از خشونت است.

پشم شتر معمولا به سه درجه تقسیم بندی می شود: معمولا الیاف مرغوب (درجه یک) از پشم زیرین به دست می آیند، در واقع فقط الیاف پشم زیرین در رده الیاف مرغوب قرار می گیرند. الیاف پشم شتر درجه یک بیشتر برای ساخت منسوجات مصرفی مورد استفاده قرار می گیرند.

الیاف پشم زیرینی که در رده الیاف درجه یک قرار نمی گیرند، معمولا الیاف درجه دو نامیده می شوند، هر چند که ممکن است از این الیاف نیز برای تولید پوشاک استفاده شود، اما لباس هایی که با این الیاف تولید می شوند مقداری زبرتر هستند. بالاخره الیاف نا مرغوب (درجه سه) از پشم های محافظ به دست می آیند، این الیاف زبر و انعطاف ناپذیر فقط برای تولید فرش و منسوجات زبر شبیه به آن به کار می روند.

الیاف پشم شتر در زیر میکروسکوپ بسیار شبیه الیاف پشم گوسفند است، اما معمولا مقیاس آنها کمتر مشخص می شود. پشم شتر نیز مانند سایر الیاف پشمی دارای روزنه های توخالی و مملو از هوا است که آنها را به عایق های عالی تبدیل می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>