اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پشم آلپاکا

پشم آلپاکا چه نوع پارچه ای است؟

پشم آلپاکا (Alpaca wool) نوعی پشم است که از طریق الیافی که به صورت طبیعی بر روی حیواناتی به نام آلپاکاها رشد می کند، گرفته می شود. این حیوانات به شتر شباهت زیادی دارند و در اصل در آمریکای جنوبی زندگی می کنند. دو نوع مختلف از این حیوان چهار دست و پا وجود دارد: هواکایا آلپاکا و سوری آلپاکا (Suri alpaca).

انواع پشم استخراج شده از هر کدام از انواع آلپاکاها تقریبا به دلایل مختلفی مورد استقبال قرار می گیرند. پشم گرفته شده از آلپاکاها با توجه به چگونگی ریسیدن آن می تواند سنگین یا سبک وزن باشد. این موضوع نشان می دهد که این پشم برای تعداد مختلفی از پوشاک می تواند ایده آل باشد. آلپاکا در مقایسه با پشم گوسفند، به طور قابل ملاحظه ای نرم تر است و دوام بالاتری دارد.

الیافی که برای تولید این نوع پشم مورد استفاده قرار می گیرد به بسته های هوای ریزی مجهز هستند که این فضاهای کوچک موجب افزایش قابلیت تنفس می شوند. در عین حال این الیاف، عایق خوبی محسوب می شوند و می توان پشم آلپاکا را یکی از گرم ترین نوع الیاف حیوانی در نظر گرفت. علاوه بر این، این نوع از پشم در برابر نفوذ آب به شدت مقاوم است و به سختی مشتعل می شود.

از آنجا که پشم حاصل شده از طریق الیاف آلپاکا هیچگونه لانولین یا چربی پشمی ندارد، لذا هیپوآلرژنیک است. پشم به دست آمده از طریق آلپاکاهای هواکایا، اسفنجی است و به صورت طبیعی دچار چین خوردگی می شود، یعنی وقتی پشم بافته می شود، ظاهری موجی پیدا می کند. این ویژگی موجب شده است تا پشم هواکایا، الاستیک باشد و به راحتی بتوان آن را به صورت کشباف در آورد.

با این حال، پشم آلپاکای سوری هیچگونه چین خوردگی ندارد و برای بافتن زیاد مناسب نیست. پوشاک تولید شده از این نوع پشم می توانند خام و ساده باشند، اما تولید لباس های تجاری نفیس و پوشاک طراح از طریق این ماده امکان پذیر است. هر نوع از پوشاکی که از طریق این نوع از پشم تولید شود، فرآیند تولید مشابه با روش استفاده شده برای ساخت پشم گوسفند را دارد.

به دلیل مزایا و خصوصیات متعدد پشم آلپاکا می توان آن را یک پارچه لوکس در نظر گرفت. این پشم در میان مصرف کنندگان به شدت محبوب است و اغلب نسبت به انواع دیگر پشم، قیمت بالاتری را به خود اختصاص می دهد. برخی از پرورش دهندگان آلپاکای آمریکایی برای جبران این افزایش قیمت، شرکت تعاونی الیاف تشکیل داده اند.

افراد بومی ساکن در کشورهای آمریکای جنوبی برای هزاران سال به پرورش آلپاکا پرداخته اند. از آنجا که این نوع پشم دارای قابلیت های بسیار زیادی است، اغلب حق امتیاز آن حفظ شده است و گاهی اوقات به عنوان الیاف خدایان نیز شناخته می شود. در حالی که قبلا عمده این نوع از پشم در کشورهای آمریکای جنوبی تهیه می شد، اما آلپاکا در دهه های اخیر به دیگر کشورهای جهان نیز صادر شده است و این الیاف اکنون در ایالات متحده، استرالیا، نیوزلند و کشورهای دیگری تولید می شود.

اولین سابقه تولید پشم آلپاکا در غرب به دهه 1800 میلادی بر می گردد، اما آلپاکاها پس از اینکه آمریکای جنوبی توسط اسپانیا اشغال شد، در این کشور حضور یافتند. از آنجا که این نوع الیاف بر روی محیط زیست تأثیر قابل ملاحظه ای ندارد، باعث شده است تا میزان محبوبیت پشم ساخته شده از آلپاکا ثابت شود یا حتی افزایش یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>