اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه پشم آلپاکا

چه تفاوتی بین انواع مختلف پشم آلپاکا وجود دارد؟

دو نوع نژاد مختلف پشم آلپاکا برای پشم شان پرورش داده می شوند. این دو نژاد عبارتند از:

هواکایا

آلپاکاهای هواکایا در نگاه نخست نسبت به آلپاکاهای سوری ظاهری بزرگ تر و تیره تر دارند. در حقیقت به سختی می توان بین انواع آلپاکا و لاما تمایز قائل شد، چون این حیوانات ظاهری شبیه به گوسفنددارند.وقتی پشم از آلپاکاهای هواکایا چیده می شود، بافتی سبک و اسفنجی حاصل می گردد و زمانیکه این پشم به نخ بافته می شود، به طور طبیعی موجدار می گردد.

این موضوع نشان می دهد که لباس تولید شده از این ماده در صورتیکه کامل شود، ظاهری چین دار خواهد داشت. پشم هواکایا برای لباس های حجیم مانند ژاکت ها بسیار مناسب است، اما برای منسوجاتی که به بافت ریز نیاز دارند، مناسب نیست.

سوری

پشم حاصل شده از آلپاکاهای سوری نسبت به پشم به دست آمده از آلپاکاهای هواکایا، ریزتر و محکم تر است، بنابراین بلافاصله می توان به تفاوت بین این دو نژاد آلپاکا اشاره کرد. هر چند که هواکایا از نظر ظاهری تیره تر و مجعدتر است، اما سوری پشم های ژولیده و بلندتری دارد. وقتی پشم به دست آمده از آلپاکاهای سوری ریسیده می شود، می توان آن را به طیف گسترده ای از اندازه های نخ در آورد.

این موضوع قابلیت این پشم را برای کاربردهای متنوع نشان می دهد. هر چند که پشم سوری به اندازه پشم هواکایا، ضخیم یا حجیم نیست، اما به راحتی به لباس های مختلفی مانند پیراهن، لباس های مجلسی زنانه و لباس های رسمی تبدیل می شود. مصرف کنندگان به دلیل قابلیت تنفس عالی و نرمی بیش از اندازه از پشم سوری به شدت استقبال می کنند.

پشم آلپاکا چه تأثیری بر محیط زیست دارد؟

پرورش دادن آلپاکا و برداشت کردن پشم از این حیوانات، تأثیر ناچیزی بر روی محیط زیست دارد. حتی اگر این نوع از پشم در دهه های آینده به میزان بیشتری مورد استفاده قرار گیرد، باز هم تولید آن در مقادیر بالا یکی از عوامل ایجاد تأثیر منفی بر روی محیط زیست به شمار نمی آید. حتی اگر تولید این الیاف بسیار شایع و رایج شود، بعید به نظر می رسد که مخرب محیط زیست باشد.

این پشم در بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی به روش های سنتی که در هماهنگی با محیط زیست طراحی شده اند، چیده و آماده می گردد. حتی وقتی آلپاکا در کشورهای دیگر نیز پرورش داده می شود، تولید کنندگان معمولا نسبت به دامی که بزرگ می کنند، علاقمند هستند و آنها را در معرض شرایط کشاورزی ماشینی قرار نمی دهند.

البته این امکان وجود دارد که برخی از پرورش دهندگان سودجوی آلپاکا به دام های خودشان صدمه بزنند یا از روش های مخرب محیط زیست برای تولید استفاده نمایند، اما احتمال وقوع این حادثه بسیار کم است. پشم آلپاکا یک پشم کاملا زیست تجزیه پذیر است، یعنی موجب آلودگی هیدروسفر یا زیست کره نمی شود.

اگر رنگ ها یا مواد خشک کننده ای که برای آماده سازی نخ آلپاکا مورد استفاده قرار می گیرند، مضر باشند، می توان تولید پشم از طریق الیاف آلپاکا را تخریب کننده محیط زیست دانست. این پارچه هنوز در مقادیر کمی تولید می شود و به احتمال زیاد چنین روش هایی تأثیر چندانی بر روی محیط زیست نداشته باشند.

گواهینامه های موجود برای پشم آلپاکا

اگر فرآیند استفاد شده برای برداشت و تولید پشم آلپاکا در پارامترهای مشخصی قرار داشته باشد، امکان مورد تأیید قرار گرفتن این پارچه توسط سازمان جهانی تجارت منصفانه (WFTO) وجود دارد. برای اینکه پشم آلپاکا واجد شرایط دریافت گواهینامه از سوی WFTO باشد، باید در روشی پایدار که برای هم محیط زیست، هم کارگران و هم خود آلپاکاها مناسب باشد، تولید گردد.

علاوه بر این، پشم آلپاکا می تواند به عنوان یک محصول ارگانیک توسط اداره کشاورزی ایالات متحده (USDA) یا سایر انجمن های کنترل کننده محصولات کشاورزی نیز مورد تأیید قرار گیرد. همچنین این نوع پشم را می توان توسط سازمان های مستقل نیز به عنوان ارگانیک تأیید نمود، اما این نوع گواهینامه ممکن است به اندازه گواهینامه USDA برای مصرف کنندگان شاخص و چشمگیر نباشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>