اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه مش

پارچه مش چه کاربردی دارد؟

اگر شما به ماهیگیری علاقه دارید، ممکن است از تور ماهیگیری ساخته شده از مش استفاده کنید و این پارچه برای تولید کیف های توری و انواع مختلفی از دیگر محصولات توری مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه پیچ و تاب های پارچه مش به توری شباهت زیادی دارد، اما تعداد سوراخ های آن در هر اینچ (HPI) مهم نیست. تراکمی که موجب ایجاد پارچه مش می شود، از شفافیت کمتری برخوردار است که این موضوع سبب می شود تا این پارچه برای انواع مختلفی از پوشاک مناسب باشد.

استفاده مش به عنوان پارچه در اصل با به کار بردن آن در لباس ورزشی به محبوبیت دست پیدا کرده است. این پارچه با تولید انواع مختلفی از پیراهن های ورزشی باعث ایجاد تغییرات گسترده ای در جهان ورزش از میانه دهه 1980 میلادی گردیده است و از آن زمان تاکنون محبوبیت خود را حفظ نموده است. این ماده به خصوص در لباس های کشباف ورزشی به محبوبیت زیادی رسیده است. اکثر لباس های ورزشی کشباف امروزی از طریق انواع خاصی از پارچه مش مصنوعی تولید می شوند.

قابلیت تنفس بالای این پارچه سبب شده است تا خارج از دنیای ورزشی های تیمی نیز انتخاب مطلوبی محسوب گردد. دیدن افرادیکه لباس مش مصنوعی در باشگاه بر تن کرده اند، رایج است و این لباس ها اغلب توسط شرکت های پیشگام تولید کننده لباس ورزشی مانند نایک و آدیداس تولید می شود. با این حال، پارچه مش به دلیل الکتریسیته ای که دارد، معمولا برای تولید انواعی از پوشاک به نام گن (shapewear) مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا زنانی که تمایل دارند تا ظاهر بدنشان را تغییر دهند، از این نوع پوشاک استفاده می کنند. مثلا می توان از آن برای آب کردن چربی شکم و موارد دیگر استفاده کرد. علاوه بر این، این نوع از پارچه برای تولید انواع مختلفی از لباس های زیر کاربرد دارد و برای کاربردهای صنعتی مانند توری و ابزارهای چاپ اسکرین نیز محبوب است. در کل کاربردهای این پارچه را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:

  • برای محصولات توری: استفاده شده در تورهای ماهیگیری، کیف های توری و دیگر محصولات توری.
  • برای لباس ورزشی: استفاده شده در پیراهن های ورزشی و لباس های کشباف ورزشی.
  • برای پوشاک: استفاده شده در لباس زیر و گن.
  • برای کاربردهای صنعتی: استفاده شده در توری و ابزارهای چاپ اسکرین.

پارچه مش در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

تولید پارچه مش در جهان (بزرگ ترین صادرکننده: چین، اولین کشور سازنده: انگلستان).این نوع از پارچه در اصل توسط کارخانجات تولیدی Aertex در بریتانیا تولید شده است. وقتی این پارچه در میانه دهه 1980 میلادی محبوب گردید، دیگر کارخانجات تولیدی برای ساخت این پارچه در ایالات متحده و دیگر کشورها افتتاح شدند، اما تا دهه های پایانی قرن بیستم میلادی، تولید کنندگان اصلی این پارچه دو کشور ایالات متحده آمریکا و بریتانیا بودند.

در طی چند دهه گذشته، چین به عنوان عرضه کننده برتر بیشتر انواع منسوجات، جایگزین کشورهای غربی شده است. شرکت های چینی در زمینه تولید ابریشم، پنبه، ریون یا پلی استر نسبت به دیگر کارخانجات سایر کشورها از سهم بیشتری در اقتصاد مصرفی جهان برخوردار هستند. در همین زمان، دیگر کشورهای آسیایی مانند هند، پاکستان و اندونزی به عرضه کنندگان قابل توجهی در زمینه تولید منسوجات تبدیل شده اند.

بیشتر پلی استر و نایلون جهان که دو پارچه عمده برای تولید مش هستند در چین تولید می شوند، اما اخیرا اقتصاد پررونق و مقررات آرامش بخش موجب تحریک تولید کنندگان منسوج برای بازگشت به ایالات متحده شده است. هر چند که احتمال دارد که چین به عنوان عرضه کننده برتر پارچه منسوج در آینده باقی بماند، اما عرصه تولید پلی استر و نایلون به شدت رقابتی خواهد شد.

قیمت پارچه مش به چه صورت است؟

قیمت پارچه مش به نوع ماده مورد استفاده و سبکی که مش از طریق آن بافته می شود، بستگی دارد. مثلا مش بدون رنگ که با الگوی مربعی ساده بافته شده است، نسبتا ارزان است، اما مش به رنگ روشن که در الگوی توری شش ضلعی بافت شده است، برای تولید هزینه بیشتری به خود اختصاص می دهد، بنابراین برای تولید کنندگان پوشاک و مصرف کننده نهایی قیمتش گرانتر تمام می شود.

اگر نوع مشخصی از مش، مانند توری از ابریشم ساخته شود، قیمتش نسبت به پارچه مش تولید شده از مواد مصنوعی بالاتر خواهد بود. با این حال نایلون و پلی استر از نظر قیمت تقریبا مانند هم هستند. این موضوع مهم را به یاد داشته باشید که خرید کردن پارچه مشی که در کارخانه یک کشور غربی تولید می شود نسبت به خرید مش تولید شده از چین، هند، پاکستان یا اندونزی گران تر خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
احمدرضا افشاری:
سلام خواستم بدونم برای تور ماهیگیری روش سفارش پارچه مش چطور هست ممنون
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>