اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه تافته

پارچه تافته چه کاربردی دارد؟

تافته به عنوان یک پارچه لوکس در نظر گرفته می شود و نسبتا مستعد آسیب است. بنابراین به طور معمول در لباس های روزمره به کار برده نمی شود و بیشتر برای تولید لباس های گران قیمت و با ارزش مثل لباس عروس و لباس مهمانی های شبانه از آن استفاده می شود. این پارچه به دلیل صدای خش خش مانند و وزن سبک معمولا برای لباس همه نوع مهمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

مثلا اغلب برای تولید لباس های جشن و نمایش های صحنه ای می توان آن را به کار برد. به دلیل نرمی این نوع از پارچه، گاهی اوقات از تافته رنگ آمیزی شده برای تولید آسترهای ژاکت و کت استفاده می شود. پارچه تافته به غیر از کاربرد در پوشاک، برای ساخت محصولات مصرفی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا معمولا چتر از طریق این پارچه ساخته می شود.

در کل برای تولید حالت های خاصی از عایق می توان از این نوع پارچه استفاده کرد. علاوه بر این، این ماده گاهی اوقات برای تولید کیف های دستی و پر کننده کیسه خواب نیز کاربرد دارد و در خلال جنگ جهانی دوم برای ساخت چتر نجات از آن استفاده می شد. در کل کاربردهای این پارچه را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:

  • برای لباس های گران قیمت و نفیس: استفاده شده در لباس عروس و لباس مهمانی های شبانه
  • برای لباس های مخصوص: استفاده شده در لباس مخصوص جشن ها و نمایش های صحنه ای
  • برای کالاهای مصرفی: استفاده شده در چتر، کیف دستی، پر کننده کیسه خواب و چتر نجات.

پارچه تافته در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

پارچه تافته ابریشمی در اصل در ایران باستان تولید شده است، اما میزان شباهت این پارچه با تافته های مدرن مشخص نیست. با گذشت سال ها، تولید این پارچه به چین و هند که بزرگ ترین تولید کنندگان ابریشم در جهان هستند، گسترش یافته است.

اگرچه این پارچه تا حدودی هنوز در خاورمیانه تولید می شود، اما کارخانه های کشور هند جزء تولید کننده های اصلی پارچه تافته برای قرن ها بوده اند. این منسوج در پاکستان و چین نیز تولید می شود. چین که از پشگامان تولید بیشتر انواع منسوجات به شمار می آید، کارخانه های متعددی برای ساخت پارچه تافته دارد که این نوع پارچه را یا از طریق ابریشم و یا از طریق مواد مصنوعی تولید می نماید.

کارخانه های کشور هندوستان برای تولید منسوجات از دهه 1990 میلادی از ماشین های بافندگی استفاده نمودند. پارچه تافته با کیفیت بالا در بین سال های 1970 تا 1990 میلادی در چین تولید می شود. پارچه تافته مدرن در اصل در کشورهای فرانسه و ایتالیا در اواخر قرن نوزدهم میلادی توسعه پیدا کرد و هنوز به عنوان بهترین نوع از این پارچه در کشورهای غربی تولید می گردد. روسیه دیگر صادرکننده نسبتا عمده این محصول نساجی محسوب می شود.

هزینه پارچه تافته به چه صورت است؟

هزینه این نوع از پارچه با توجه به ماده سازنده و نوع پارچه تافته تغییر می کند. مثلا ابریشم از پلی استر بسیار گرانتر است، اما عمده متخصصین عقیده دارند که تافته ابریشمی به شکل های مصنوعی این ماده برتری دارد. اگرچه پارچه تافته با انواع مختلفی از منسوجات ساخته می شود، اما بیشتر این منسوجات از نظر هزینه شبیه هم هستند. با این حال پارچه پلی استری به دلیل اختلاف بین حجم های تولیدی ممکن است از کوپر آمونیوم ریون ارزان تر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>