اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه میکرو مودال

پارچه میکرو مودال چه کاربردی دارد؟

از نظر تئوری می توان میکرو مودال را برای هر کاربردی که در آن از پارچه مودال استفاده می شود، به کار برد. چون میکرو مودال از مودال ریون نازک تر است، لذا این پارچه برخی از قابلیت های دوام پذیری ماده والد خودش را از دست می دهد، اما به راحتی می توان آن را به انواع مختلفی از شکل های پوشاک و منسوجات خانگی تبدیل کرد.

با این حال چون تولید این نوع ریون تا حدودی نسبت به ساخت مودال ریون گرانتر تمام می شود، لذا معمولا برای پوشاکی که به نرمی بهینه نیاز دارند، از این پارچه برای ساخت آنها استفاده می شود. میکرو مودال ریون توسط شرکت Lenzing AG تولید می شود. این شرکت به دلیل استفاده از این پارچه در زیرپوش مردانه مورد تحسین بین المللی قرار گرفته است. سبکی، نرمی و قابلیت تنفس این پارچه، به سرعت آن را به وضعیتی شبه اسطوره ای در میان علاقمندان به زیرپوش و لباس زیر تبدیل کرد.

تولید کنندگان در مدت زمان بسیار کوتاهی شروع به تولید لباس زیر زنانه از این منسوج نمودند و استفاده از پارچه میکرو مودال را به طیف متنوعی از لباس های این حوزه گسترش دادند. از آنجا که میکرو مودال تا حدودی کمتر گرما را حفظ می کند و دوام کمتری نسبت به پارچه مودال دارد، بنابراین به عنوان یک ماده والد به طور گسترده در لباس های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد، اما دوچرخه سواران، راه پیمایان و سایر علاقمندان به فضای باز اغلب تی شرت های میکرو مودال را بر تن می کنند تا پتانسیل جذب رطوبت این پارچه را تجربه نمایند.

مودال ریون به دلیل نرمی و سبکی در تولید ملافه ها به شدت محبوب است، بنابراین جای تعجب ندارد که پارچه میکرو مودال حتی نرم تر و سبک تر نیز باشد، به همین دلیل به عنوان ماده ملافه خواب بسیار خواستنی است. مصرف کنندگان گزارش کرده اند که خوابیدن بر روی ملافه های ساخته شده از این ماده مانند خواب بر روی ابریشم است، اما خصوصیات ضد باکتریایی، دوام زیاد و هزینه نسبتا کم میکرو مودال باعث شده است تا گزینه بسیار بهتری برای پارچه ملافه نسبت به ابریشم باشد.

از آنجا که این پارچه به عنوان پارچه های نیمه مصنوعی کشمیری در نظر گرفته می شود، بنابراین پیدا کردن میکرو مودال استفاده شده در محصولات نفیس پوشاک مانند لباس خواب راحتی متداول است. مثلا به راحتی می توان این پارچه را در ساخت پولیورهای کلاه دار یا پیژامه های راحت و گشاد مورد استفاده قرار داد.در کل کاربردهای پارچه مودال را می توان به صورت زیر خلاصه نمود:

  • برای استفاده در پوشاک
  • برای استفاده در لباس زیر و زیرپوش
  • برای استفاده در لباس های ورزشی
  • برای ساخت ملافه های خواب
  • برای تولید لباس های راحتی خواب

پارچه مودال در چه مناطقی از جهان تولید می شوند؟

تولید پارچه میکرو مودال در جهان (بزرگ ترین صادر کننده: اتحادیه اروپا، اولین کشور سازنده: اتریش).همه پارچه های میکرو مودال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تولید می شوند. با این حال این پارچه ممکن است به مکان های دیگری مانند هند، چین و کره برای شکل دهی به پوشاک و دیگر منسوجات منتقل شود، اما در هر صورت مکانی خارج از اروپا وجود ندارد که تولید کننده این پارچه بسیار نرم باشد. تنها تولید کننده پارچه میکرو مودال، شرکت Lenzing AG است.

این پارچه جزء محصولات مودال Lenzing محسوب می شود که یکی از شرکت های تابعه پارچه مودال است. اگرچه تولید کنندگان دیگری نیز به ساخت پارچه مودال معمولی مشغول هستند، اما در حقیقت تنها تولید کننده میکرو مودال، شرکت لنزینگ (Lenzing) است که تولید کنندگان منسوج این شرکت به مصرف کنندگان اطمینان می دهند که مواد خام آنها دارای بالاترین کیفیت است و با محیط زیست سازگار می باشد.

مراقب انواع پارچه مودال ساخته شده در کشورهای دیگر که ادعا می کنند میکرو مودال هستند، باشید. اگر یک شرکت ادعا کرد که پارچه مودال آنها، میکرو مودال است، در حقیقت پارچه آنها نوع نفیسی از مودال ریون معمولی می باشد، چون مطمئن باشید که تنها پارچه میکرو مودال حقیقی توسط شرکت Lenzing AG ساخته می شود.

هزینه پارچه میکرو مودال به چه صورت است؟

پارچه میکرو مودال معمولا در سطح عمده فروشی نسبت به مودال ریون هزینه بسیار بیشتری دارد. این نوع نفیس ریون ممکن است حدود 20 تا 30 درصد بیشتر از ریون معمولی قیمت داشته باشد. این افزایش قیمت اغلب باعث می شود تا میکرو مودال ریون در از نظر قیمتی مشابه پنبه مصری یا دیگر گزینه های نیمه مصنوعی منسوج باشد.

در بعضی از حالت ها این اختلاف قیمت در زمانیکه این پارچه به محصولات مورد استفاده کاربر نهایی تبدیل می شود، از بین می رود. بسیاری از شرکت هایی که تصمیم دارند نا برای تولید محصولاتشان از پارچه میکرو مودال استفاده نمایند، قبلا به تولید محصولات لوکس و نفیس مشغول بوده اند. به همین دلیل ممکن است که قیمت های آنها برای این منسوج همانند محصولات ارگانیک یا کاملا مصنوعی باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>