اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه میکرو مودال

چه تفاوتی بین انواع مختلف پارچه میکرو مودال وجود دارد؟

فقط یک نوع از پارچه میکرو مودال وجود دارد. با این حال جهت کمک به شما برای تمایز قائل شدن بین انواع ریون و پارچه های مشابه، در ادامه به ذکر جزئیاتی در مورد منسوجات مشابه با این پارچه خواهیم پرداخت.

ویسکوز ریون: این نسخه از ریون به دلیل فرآیند تولید آسان و دوام بالا به شدت در سراسر جهان محبوب شده است. وقتی این ماده ابتدا در اوایل قرن بیستم میلادی اختراع گردید، به عنوان آخرین افزودنی به جدول سیر زمانی محصولات کششی ریون که اختراع آخرین نوع آن به سال 1850 میلادی بر می گشت، اضافه شد. هر چند که ویسکوز ریون قطعا کامل نیست، اما با توجه به شکل های قبلی ریون، برتری قابل توجهی دارد. با این حال به دلیل فرآیندهای تولید بی فایده و پر زحمت در زمان تولید ویسکوز ریون، بیشتر تولید کنندگان به جای آن به تولید مودال ریون می پردازند. این محصول به عنوان تکاملی از ویسکوز ریون در نظر گرفته شده است.

مودال ریون: این نوع از ریون در سال 1951 در ژاپن اختراع گردید و باعث جهش عظیمی در فرآیند تولید ریون شد. در تولید این محصول تعداد زیادی از گام های مورد نیاز برای تولید ویسکوز ریون حذف گردید، یعنی تولید این نوع از ریون نسبتا سریع و آسان است. علاوه بر این، مودال ریون به طور قابل توجهی نسبت به ویسکوز ریون نرم تر است که باعث می شود تا جایگزین معقولی برای ابریشم به شمار آید. امروزه کاربرد اصلی مودال ریون در تولید لباس های ورزشی است، اما این پارچه در ساخت لباس های زیر و بسیاری از منسوجات خانگی نیز کاربرد دارد.

لیوسل: شرکت Lenzing AG به عنوان تولید کننده اصلی لیوسل در جهان شناخته می شود، اما برخلاف تولید میکرو مودال، دیگر شرکت های نیز لیوسل را تولید می نمایند. این پارچه در صورتیکه توسط Lenzing ساخته شود، تحت برند تنسل وارد بازار می گردد و می توان آن را تنها نوع منحصر به فردی از ریون در نظر گرفت که به صورت کاملا ارگانیک تولید می شود. برخلاف دیگر حالت های ریون، لیوسل در طول فرآیند تولید دچار تغییر ساختار شیمیایی نمی شود، یعنی الیاف این پارچه از نظر شیمیایی همانند سلولز خالص چوب هستند. اگرچه لیوسل خیلی نرم است، اما نرمی یا بافت خیلی خوب آن مانند مودال یا میکرو مودال ریون نیست، بنابراین به جای اینکه به عنوان جایگزین ابریشم در نظر گرفته شود، بیشتر به جای پنبه مورد استفاده قرار می گیرد.

پارچه میکرو مودال چه تأثیری بر محیط زیست دارد؟

از آنجا که شرکت Lenzing AG تنها تولید کننده پارچه میکرو مودال است، لذا ضمانت می دهد که این نوع از پارچه یکی از سازگارترین حالت های ریون با محیط زیست است. مصرف کنندگانی که در سراسر جهان به دنبال محصولات تولید شده ریون به صورت اخلاقی هستند، خط قرمز آنها بهره گیری از شیوه های ناپایدار برای تولید این محصول است، اما شرکت Lenzing با به دست آوردن سلولز چوب تنها با استفاده از روش های پایدار این نگرانی را رفع نموده است.

با این حال شکی در مورد این موضوع وجود ندارد که بخش عمده ای از درخت استفاده شده جهت تولید میکرو مودال یا هر نوع دیگری از پارچه ریون دور انداخته می شود. با توجه به نوع فرآیند تولیدی که از آن استفاده می شود، این ماده چوبی به درد نخور ممکن است با سدیم هیدروکسید آلوده شود. اگر محلول قلیایی در تماس مستقیم با پوست قرار گیرد یا بلعیده شود، با توجه به اینکه به شدت سمی است، باعث بروز مشکلاتی برای انسان می شود. با این حال مشخص نیست که شرکت لنزینگ (Lenzing) برای جلوگیری از ورود این محلول قلیایی در طول فرآیند تولید میکرو مودال به محیط زیست چه اقدامات پیشگیرانه ای انجام داده است.

علاوه بر این، برای تولید پارچه میکرو مودال از سیستم حلقه بسته استفاده نمی شود، یعنی آن کربن دی سولفیدی که برای تولید هر دسته از پارچه میکرو مودال مورد استفاده قرار می گیرد، دور انداخته می شود. از آنجا که میکرو مودال تنها در اتحادیه اروپا تولید می شود، این احتمال وجود دارد که این نوروتوکسین به شدت خطرناک در طول فرآیند تولید به صورت معقول مدیریت شود، اما اگر این ماده به اتمسفر یا هیدروسفر وارد شود، می تواند برای حیات وحش محلی و انسان هایی که در نزدیکی آن کارخانه سکونت دارند، مشکلات جدی به وجود آورد.

گواهینامه های موجود برای پارچه میکرو مودال

چون میکرو مودال از نظر شیمیایی با سلولز چوب متفاوت است، لذا یک ماده نیمه مصنوعی در نظر گرفته می شود، بنابراین نمی توان گواهینامه صادر شده از سوی دپارتمان کشاورزی ایالات متحده (USDA) یا هر سازمان مشابه دیگری را دال بر ارگانیک بودن این پارچه صادر نمود. با این وجود، همه پارچه های مودال تولید شده توسط شرکت لنزینگ با روش های پایدار که مورد تأیید PEEC است، تولید می شوند.

چون پایداری چوب استفاده شده برای تولید پارچه های مبتنی بر سلولز یک نگرانی عمده در میان مصرف کنندگان این پارچه محسوب می شود، بنابراین آن دسته از افردیکه به ریون نیاز دارند، باید قادر به پذیرش این واقعیت باشند که میکرو مودال یک گزینه سازگار با محیط زیست است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>