اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه مودال

پارچه مودال چه کاربردی دارد؟

این نوع از ریون معمولا به عنوان جایگزین ابریشم یا پنبه مورد استفاده قرار می گیرد. ریون در اصل به عنوان جایگزینی برای ابریشم توسعه پیدا کرده است؛ حالت های اولیه این ماده به نام ابریشم مصنوعی مشهور بودند و قبل از اینکه قابلیت اشتعال پذیری آنها کشف گردد، به عنوان پارچه دوخت لباس های شب و شال های زنانه بسیار محبوب بودند.

بیشتر تکنیک های توسعه یافته ریون، مانند مودال ریون، هنوز هم به عنوان جایگزینی برای ابریشم کاربرد دارند. با این حال، دیدن تولیدات مودال ریون مخلوط شده با ابریشم نسبت به مشاهده کردن شال های زنانه و محصولات مشابه که کاملا از طریق ریون تولید شده اند، رایج تر است.

مودال ریون به دلیل نرمی، ضخامت و قابلیت تنفس خوب به شدت برای استفاده در لباس های ورزشی محبوب است. به راحتی می توان استفاده از این پارچه را برای تولید شلوارهای یوگا، پیراهن های دوچرخه سواری و حتی لباس شنا مشاهده کرد. خاصیت موئینگی مودال ریون باعث می شود تا عرق به صورت مؤثر در لباس جذب شود.

تمیز کردن این پارچه آسان است و دوام و طول عمر بسیار بالایی دارد. از آنجا که مودال ریون قابلیت جذب بالایی ندارد، معمولا در منسوجات خانگی مانند حوله حمام و حوله دستی مورد استفاده قرار نمی گیرد. با این وجود به دلیل بافت ابریشمی که دارد، انتخاب متداولی برای دیگر شکل های منسوجات خانگی (مانند ملافه های رختخواب) که مدت زمان زیادی در تماس مستقیم با پوست قرار دارند، محسوب می شود.در کل سه کاربرد زیر را برای این نوع از پارچه ها می توان در نظر گرفت:

  • به عنوان جایگزین برای ابریشم یا پنبه.
  • برای لباس ورزشی: استفاده شده در شلوارهای یوگا، لباس های دوچرخه سواری و لباس شنا.
  • برای منسوجات خانگی: استفاده شده در حوله های حمام و حوله های دستی.

پارچه مودال در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

تولید پارچه مودال در جهان (بزرگ ترین صادر کننده: چین، اولین تولید کننده: ژاپن).تولید کننده اصلی پارچه مودال در جهان، شرکت Lenzing AG است. این شرکت در زمینه تولید منسوجات با استفاده از پارچه های ریون سابقه زیادی دارد. شرکت Lenzing AG در اروپا مستقر است، اما کارخانه های آن در سراسر جهان گسترش یافته اند. مثلا بزرگ ترین کارخانه های پارچه مودال این شرکت در چین واقع شده اند.

شرکت های دیگری نیز در زمینه تولید پارچه مودال فعال هستند که بخش عظیمی از آنها در چین فعالیت دارند. با وجود اینکه تولید پارچه مودال در این کشور، معمولا نسبت به دیگر کارخانه های تولیدی در دیگر مناطق جهان ارزان تر تمام می شود، اما دولت کمونیستی چین آشکارا نسبت به رعایت استانداردهای محیط زیستی و ایمنی محل کار بی توجهی می کند.

بنابراین همکاری با شرکت های چینی موجب افزایش تخریب محیط زیست و صدمه دیدن بیشتر به کارگران می شود. از دیگر کشورهایی که در زمینه تولید این پارچه نقش دارند، می توان به هند، پاکستان، اندونزی، آلمان، اتریش و بریتانیا اشاره کرد. پارچه مودال در مقادیر محدودی هنوز در ژاپن تولید می شود و تولید این منسوج در ایالات متحده به صورت محدود ادامه دارد.

هزینه پارچه مودال به چه صورت است؟

پارچه مودال معمولا کمی از ویسکوز ریون گرانتر است، اما قیمت آن با لیوسل و پنبه تقریبا یکسان می باشد. این پارچه از ابریشم بسیار ارزان تر است، اما هزینه آن اغلب از پارچه های مصنوعی خالص، مثل نایلون و پلی استر بیشتر است. قیمت پارچه مودال به شدت به فرآیندهای تولید مورد استفاده و محل تولید پارچه بستگی دارد. مثلا ممکن است هزینه خرید ریون مودال در کشورهای توسعه یافته بیشتر باشد.

این احتمال نیز وجود دارد که ریون ساخته شده در این کشورها با روش های پایدار و دوستدار با کارگران تولید گردد. علاوه بر این، ممکن است که تولید کنندگان بد نام برای کاهش قیمت تولید بعضی از مراحل فرآیند ساخت پارچه را حذف نمایند. این مسئله می تواند منجر به ساخت محصولی با کیفیت بسیار پایین یا مضر برای محیط زیست شود. بنابراین قیمت ارزان همیشه برای پارچه مودال ایده آل نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>