اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه بامبو

پارچه بامبو چه کاربردی دارد؟

در کل این نوع از پارچه را می توان برای هر کاربرد مشخصی که در آن از پنبه استفاده می شود، مورد استفاده قرار داد. بعضی از مصرف کنندگان ممکن است حتی این نوع از پارچه را به دلیل ویژگی های قابل توجه به پنبه ترجیح دهند.به عنوان مثال، قابلیت تنفس پارچه بامبو بسیار بالاست و کشش بیشتری نسبت به پنبه دارد. این پارچه را راحت تر می توان به پارچه هایی با تراکم نخ بالا تبدیل نمود و منسوجات حاصل اغلب نسبت به نیمه ای که توسط پنبه کامل می شوند، نازک تر هستند، در حالی که قابلیت کشش نیمه باقی مانده یکسان یا بزرگ تر خواهد بود.

پارچه بامبو ممکن است در ملافه، پرده، حوله، حوله دستی یا تعداد دیگری از منسوجات خانگی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال به دلیل نرمی و دوامی که این پارچه دارد، معمولا در بیشتر پوشاک کاربرد دارد. زیرپوش و لباس های زیر ساخته شده از این پارچه بسیار محبوب است و جوراب، تی شرت و سایر لباس هایی که به صورت مستقیم در تماس با بدن هستند، معمولا از طریق این پارچه تولید می گردند.

بعضی از مصرف کنندگان ترجیح می دهند تا از این نوع پارچه برای لباس خواب استفاده کنند، چون گفته شده است که این نوع پارچه دارای خاصیت ضد باکتریایی است. با این حال تحقیقات نشان داده است که خواص ضد باکتریایی شناخته شده برای بامبو فقط در حالت محصول خام می تواند وجود داشته باشد و وقتی این نوع از چوب در فرآیند تولید به پارچه تبدیل می شود، دیگر خواص ضد باکتریایی عمدتا وجود ندارد.

مهم است که به یاد داشته باشید که فقط پارچه بامبویی که از طریق فرآیند مکانیکی تولید می شود، می تواند خواص مفیدی که مورد نظر مصرف کنندگان است را داشته باشد. بامبو ریون و سایر پارچه های نیمه مصنوعی مشابه، به اندازه واقعی نرم و کشسان نیستند و عمدتا مزایای ضد باکتریایی را نادیده می گیرند. در کل کاربردهای پارچه بامبو را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • برای منسوجات خانگی: استفاده شده در ملافه، پرده، حوله و حوله دستی.
  • برای پوشاک: استفاده شده برای تولید زیرپوش، جوراب و تی شرت.برای لباس های خواب.

پارچه بامبو در چه مناطقی از جهان تولید می شود؟

تولید پارچه بامبو در جهان (اولین سازنده: شرق آسیا، بزرگ ترین صادر کننده: چین).پارچه بامبو از هزاران سال پیش در شرق آسیا تولید می شده است. به عنوان مثال، فرهنگ های هند و چین این منسوج را برای نسل های بی شماری تولید کرده اند و جشنواره پارچه بامبو هنوز هم هر سال در روستاهای هند برگزار می شود.پایداری نسبی که پرورش دادن این نوع از چوب از نظر زیست محیطی دارد، موجب تحریک کردن تولید کنندگان بامبو برای تولید این محصول در سراسر جهان شده است.

تولید کردن این نوع از چوب حتی در کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و اروپا نیز رواج دارد، چون این نوع چوب را در اقلیم های متفاوتی می توان پرورش داد. بنابراین تقریبا هر کشور توسعه یافته یا نیمه توسعه یافته در جهان، حداقل مقدار کمی از پارچه بامبو را تولید یا صادر کرده است. با این حال، بزرگ ترین تولید کننده این محصول زراعی کشور چین است.

از بعضی از جهات این واقعیت اقتصادی طبیعی است، چون بامبو بخشی از فرهنگ چینی ها برای هزاران سال بوده است و یک ماده محبوب برای تولید این محصولات نساجی در این منطقه به شمار می آمده است. اما چرایی محبوب شدن تولید بامبو در چین یک جنبه منفی نیز دارد. به دلیل استانداردهای زیست محیطی سهل انگارانه این کشور کمونیستی و نقض گسترده حقوق بشر در بخش تولید کالاهای مصرفی، چین در اواخر دهه 1970 میلادی در میان شرکای بین المللی نساجی به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرد.همچنین تولید منسوجات و محصولات مصرفی از همه نوع، در بسیاری از موارد در چین ارزان تمام می شود که این مسئله سبب شده است تا تعداد زیادی از تولید کنندگان پارچه بامبو برای برطرف کردن نیازهای تولیدی خود به سمت این کشور متمایل شوند.

از آنجا که شرکت های چینی برای تولید این محصولات به روش های اخلاقی و پایدار زیاد ترغیب نشده اند، تولید این محصول زراعی در چین بسیار بیشتر از حد تصور به محیط زیست آسیب وارد می نماید، اما تولید پارچه بامبو در این کشور بسیار ارزان است.از دیگر صادر کنندگان عمده این پارچه می توان به هند، پاکستان و اندونزی اشاره کرد. اگرچه مقدار قابل توجهی از این نوع پارچه در ایالات متحده نیز تولید می شود، اما اغلب پارچه تولید شده مصرف داخلی دارد و نمی توان این کشور را جزء صادر کنندگان این نوع پارچه دانست.

هزینه پارچه بامبو چقدر است؟

ویسکوز یا الیاف مشابه نیمه مصنوعی تولید شده از این نوع چوب معمولا هزینه کمتری نسبت به پنبه دارند. در بعضی از حالت ها، این کاهش هزینه را مصرف کنندگان نیز احساس می کنند. پارچه بامبوی خالص که با استفاده از روش های مکانیکی تولید می گردد، تقریبا همیشه از پنبه گران تر است، اما ممکن است نسبت به حالت های دیگر پنبه فاخر، مانند پنبه مصری، پنبه پیما و پنبه سوپیما مقرون به صرفه تر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>