اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پارچه بامبو


پارچه بامبو چه تأثیری بر روی محیط زیست دارد؟

بامبو اغلب به عنوان پارچه سازگار با محیط زیست جلب توجه می کند و در بعضی از حالت ها این تشخیص ممکن است دقیق باشد. به عنوان مثال، بامبو بسیار سریع رشد می کند، به سرعت به مرحله برداشت می رسد و می توان در نواحی که برای رشد دیگر محصولات زراعی مناسب نیست آن را پرورش داد. بنابراین تأثیرات زیست محیطی کاشت بامبو از نظر تئوری نسبتا پایین است و کسانیکه بامبو را به صورت مجزا پرورش می دهند باید اطمینان حاصل کنند که این محصول زراعی در یک روش پایدار به دست می آید.

جالب اینجاست که نیاز جدید به بامبو باعث شده است تا بسیاری از تولید کنندگان چینی به فکر قطع کردن دیگر درختان جنگلی برای کاشت بامبو باشند که این مسئله فواید زیست محیطی این محصول زراعی را از بین می برد. با این حال در اواخر دهه 1990 میلادی، حزب کمونیست چین با وضع کردن مقرراتی مانع از این رفتار گردید.

تولید بامبو در کشورهای در حال توسعه مانند چین، با جدال های فراوانی مواجه بوده است. مثلا بسیاری از کارخانه های تولید پارچه بامبو در کشور چین، کارگران خودشان را در معرض استنشاق گاز کربن دی سولفید قرار می دهند. کربن دی سولفید، یک نوروتوکسین است و سبب آسیب به اندام های بدن می شود. کارگرانی که در معرض این ماده شیمیایی قرار می گیرند، شاید دچار روان پریشی، مشکلات کبدی، اغماء و کوری شوند و این ماده شیمیایی می تواند عامل حمله های قلبی نیز باشد.

هر چند که بعضی از کارخانه ها ممکن است از کارگرانشان در برابر کربن دی سولفید محافظت نمایند، اما محدودیت قانونی این ماده که توسط دولت چین تعیین شده است از آستانه ایمنی مشخص شده توسط پزشکان بسیار دورتر است.برخلاف سلولز که معمولا از تعداد زیادی درخت برای تولید ویسکوز ریون استفاده می کند، سلولز بامبو برای فرآیندهای تولید حلقه بسته مناسب است.

بنابراین پارچه های مشابه لیوسل را می توان با بامبو تولید کرد و همانطور که می دانید فرآیند تولید لیوسل هیچگونه ضایعات سمی را تولید نمی نماید. با این حال بیشتر پارچه بامبو از جنس ریون است. این موضوع نشان می دهد که برای تولید این منسوج از فرآیندهای مخرب با محیط زیست استفاده می گردد.

ذکر این نکته نیز الزامی است که الیاف خالص بامبو را می توان با روش هایی که برای محیط زیست مخرب نیستند، تولید کرد. اگر شما می خواهید تا مزیت های گفته شده را با تولید کردن پارچه بامبو تجربه نمایید، لازم است که از ویسکوز بامبو صرف نظر نمایید و در عوض از الیاف خالص یا پارچه های سلولزی مشابه با لیوسل استفاده کنید.

گواهینامه های موجود برای بامبو

داشتن پارچه بامبو که با روش های مکانیکی تولید شده باشد و به عنوان ارگانیک تأیید گردیده باشد، ممکن است. اگر الیاف بامبو استفاده شده برای فرآیند تولید با روش های تعیین شده توسط USDA یا انجمن مقررات مشابهی که پایداری زیست محیطی یا اخلاق را از نظر اقتصادی بررسی می کنند، کاشته شوند، می توان تأیید کرد که این پارچه ارگانیک است.

از آنجا که پارچه بامبوی تولید شده با فرآیندهای ویسکوز ریون به یک ماده نیمه مصنوعی تبدیل می شود، غیر ممکن است که این ماده را به عنوان ارگانیک در نظر گرفت. در مورد ادعای تولید ریون بامبوی ارگانیک که بعضی از شرکت ها ارائه می دهند، مراقب باشید.

چه تفاوتی بین حالت های مختلف پارچه بامبو وجود دارد؟

سه نوع عمده پارچه بامبو وجود دارد. این سه نوع عبارتند از:

ویسکوز بامبو: این نوع از پارچه بامبو تقریبا مشابه با انواع دیگر ویسکوز است. تنها دلیل استفاده از بامبو در تولید این پارچه به جای دیگر انواع چوب به کاهش هزینه های تولید بر می گردد. همچنین مزایای این الیاف در حالت ویسکوز آن وجود ندارد و مصرف کنندگان باید آگاه باشند تا این نوع از منسوج را با پارچه بامبوی تولید شده به روش مکانیکی ترکیب ننمایند.

پارچه بامبوی نوع لیوسل: این نوع از پارچه شبیه به ویسکوز است، اما با روش تولید حلقه بسته ساخته می شود. علاوه بر این، ساختار شیمیایی سلولز استفاده شده جهت ساخت این نوع از پارچه در فرآیند تولید تغییر نمی کند. این موضوع نشان می دهد که بسیاری از خواص مطلوب این پارچه (قبلا در پارچه بامبوی تولید شده به روش مکانیکی به آنها اشاره شد) حفظ می گردد.

الیاف ریز بامبوی تولید شده به صورت مکانیکی: این نوع از پارچه را تنها گزینه ای می توان در نظر گرفت که پارچه بامبوی واقعی است. این پارچه هزینه نسبتا سنگین و زمان زیادی برای تولید نیاز دارد، اما مزایای بیشتری نسبت به انواع دیگر پارچه ها که از طریق فرآیند مکانیکی تولید نمی شوند، ارائه می دهد. این نوع از پارچه بامبو، بسیار قوی، با دوام و نرم است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>